Business & Finance Παρασκευή 30/10/2020, 12:53
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τεχνολογικές: Συνεχίζουν απτόητες εν μέσω πανδημίας

Τεχνολογικές: Συνεχίζουν απτόητες εν μέσω πανδημίας

Στην άκρη άφησαν τα αυξανόμενα πολιτικά τους προβλήματα οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας των ΗΠΑ, δείχνοντας ότι έχουν μία ακατάπαυστη άνοδο στις ψηφιακές αγορές, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα περιουσιακά τους στοιχεία σε μία περίοδο που το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας οικονομίας έχει «γονατίσει». 

Alphabet, Amazon, Apple και Facebook ανακοίνωσαν χθες όλες αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, τα οποία έδειξαν ότι τα έσοδά τους ήταν καλύτερα των προσδοκιών της Wall Street στο τρίμηνο που έληξε στα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι αγορές της online διαφήμισης επέστρεψαν σε ανάκαμψη πολύ γρήγορα μετά το πλήγμα που δέχθηκαν στην αρχή του έτους, ενώ με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται και η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και του cloud computing. Οι συνολικές πωλήσεις των τεσσάρων μεγάλων στον χώρο της τεχνολογίας σημείωσαν αύξηση 18% στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, φθάνοντας την αξία των 227 δισ.δολαρίων, υψηλότερες κατά 4% απ΄ό,τι αναμενόταν, ενώ τα μετά φόρων κέρδη τους διαμορφώθηκαν στα 39 δισ.δολάρια, με άνοδο 31%. Οι υψηλές αυτές επιδόσεις λαμβάνουν χώρα σε ένα τρίμηνο που οι περισσότερες επιχειρήσεις του δείκτη S&P 500 αναμένεται να καταγράψουν πτώση στα έσοδά τους μεγαλύτερη του 2%, με τα κέρδη μειωμένα 17%. 

Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι τα εντυπωσιακά κέρδη σημειώνονται σε μία περίοδο που εντείνονται συνεχώς οι ανησυχίες μεταξύ πολιτικών και ρυθμιστικών αρχών για την αυξανόμενη οικονομική και κοινωνική ισχύ των μεγάλων της τεχνολογίας. Η μήνυση κατά της Google από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης για παραβίαση αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, οι ακροαματικές διαδικασίες στο Κογκρέσο με την κατηγορία της λογοκρισίας στο Διαδίκτυο και οι αμερικανικές εκλογές που έχουν δημιουργήσει θόρυβο για παραπληροφόρηση μέσω Διαδικτύου, είναι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή οι εταιρείες τεχνολογίας στην Ουάσιγκτον. 

Χωρίς να προκαλεί έκπληξη, οι τεχνολογικοί κολοσσοί εμφανίστηκαν για μία ακόμη φορά να απορρίπτουν τον όποιο ισχυρισμό ότι προσπάθησαν να αποσπάσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κατά την κρίση του Covid-19. Ο διευθύνων σύμβουλος του μητρικού ομίλου της Google, Alphabet, ανέφερε ότι απλώς η εταιρεία του συμμετείχε στην ευφορία που επικρατεί σε ολόκληρο τον ψηφιακό τομέα. Ωστόσο, το τεράστιο μέγεθος των τεχνολογικών – η Google προσέθεσε περισσότερα από 100 δισ.δολάρια στην κεφαλαιοποίησή της – καθιστά πολύ δύσκολο για κάποιον να αγνοήσει αυτή την επιτυχία. 

Στο τελευταίο τρίμηνο, αυτή που «έκλεψε την παράσταση» ήταν η Google. Μετά την πτώση 10% του προηγούμενου τριμηνου, τα έσοδά της από τις διαφημίσεις στο μηχανισμό αναζήτησης ανέκαμψαν 6% στο τρίτο τρίμηνο. Μεγαλύτερη του αναμενομένου ήταν επίσης η ανάκαμψη των διαφημιστικών εσόδων του Facebook, με αύξηση 22%. Η αυξημένη ζήτηση βοήθησε την εταιρεία να αντισταθμίσει το μποϊκοτάζ στην πλατφόρμα της από 1.000 brands – συμπεριλαμβανομένων Ford, Coca-Cola και Verizon – τον Ιούλιο εν μέσω ανησυχιών ότι δεν ελέγχει επαρκώς το περιεχόμενό της. Το Twitter από την πλευρά του ανακοίνωσε αύξηση εσόδων 14%, όμως η τιμή μετοχής του υποχώρησε περίπου 18%, καθώς ο αριθμός αύξησης χρηστών ήταν μικρότερος των προσδοκιών. 

Από την άλλη πλευρά, η Amazon συνέχισε την «επέλασή» της στο ηλεκτρονικό εμπόριο που την ανέδειξε σε έναν από τους μεγαλύτερους νικητές στη διάρκεια της πανδημίας, με ρυθμό αύξησης 37%. Η Amazon επωφελήθηκε επίσης και από την αύξηση της online διαφήμισης, καθώς τα έσοδά της κυρίως από τις πωλήσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν 51%. Τα κέρδη της ύψους 6,3 δισ.δολαρίων – τρεις φορές υψηλότερα από τα περυσινά επίπεδα – σημειώθηκαν παρά το αυξημένο κόστος της παράδοσης προϊόντων και τις δαπάνες των 2,5 δισ.δολαρίων για μέτρα κατά του κορωνοϊού. 

Υπάρχουν όμως και άλλες ενδείξεις για το πόσο η πανδημία έχει ωφελήσει τους ομίλους τεχνολογίας, ενδείξεις που γίνονται ορατές στις αυξημένες καταναλωτικές δαπάνες σε ολόκληρο το ψηφιακό πεδίο, από τις εφαρμογές app stores των Apple και Google έως τις συνδρομές στο YouTube TV και την υψηλή ζήτηση για iPads και Macs της Apple, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 46% και 29% αντίστοιχα στο τρίτο τρίμηνο. Οι επιδόσεις αυτές αντιστάθμισαν το πλήγμα στα αποτελέσματα της Apple από την καθυστερημένη παρουσίαση στην αγορά του iPhone 12, που αναβλήθηκε λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα τροφοδοσίας εν μέσω του κορωνοϊού. Οι πωλήσεις της συσκευής μειώθηκαν 21% με τα έσοδα από την αγορά της Κίνας να βουλιάζουν περίπου 29%. 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News