Business & Finance Παρασκευή 5/02/2021, 11:37
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα μικροτσίπ «φρενάρουν» την αυτοκινητοβιομηχανία

AP Photo/Carlos Osorio

Το σοβαρό έλλειμμα που παρατηρείται στην παγκόσμια αγορά μικροεπεξεργαστών οδηγεί την Ford σε μείωση της παραγωγής της έως και 20% το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε μία ένδειξη της έντασης των πιέσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

Η Ford ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα βάλει μαχαίρι στην παραγωγή του pick up φορτηγού F-150 (του οχήματος από το οποίο αντλεί τα περισσότερα κέρδη) εξαιτίας της έλλειψης των μικροτσίπ που χρειάζονται στην κατασκευή του. Μία ημέρα νωρίτερα είχε επιβεβαιώσει ανάλογο πλήγμα στην παραγωγή των SUV. Σύμφωνα με την WSJ το πλήγμα μπορεί να αφαιρέσει 1 έως 2,5 δισ. δολάρια από τα προ φόρων κέρδη της εφετινής χρονιάς. 

Δεν είναι βεβαίως μόνο η Ford που δέχεται πιέσεις. Οι περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναγκαστεί να περιορίσουν σε κάποιον βαθμό την παραγωγή τους. Με σοβαρές ελλείψεις έρχονται και οι εταιρείες ηλεκτρονικών αγαθών. Το έλλειμμα έρχεται καθώς πολλές εταιρείες ημιαγωγών παλεύουν ακόμη να βρουν τους ρυθμούς τους μετά τα lockdown, ενώ η ζήτηση για τα προϊόντα τους καλπάζει, εξαιτίας της αυξημένης χρήσης τεχνολογίας εν μέσω πανδημίας. 

Την Τετάρτη η General Motors ανακοίνωσε ότι θα παγώσει για μία εβδομάδα την παραγωγή της σε τρία εργοστάσια της Βορείου Αμερικής, που παράγουν πρωτίστως SUV. Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε φροντίσει να ζητήσει πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων από τους προμηθευτές να ενισχύσουν τα αποθέματα μικροεπεξεργαστών, αλλά και πάλι δεν κατάφερε να αποφύγει το πλήγμα.

Οι μειώσεις στην παραγωγή έχουν άμεσο αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα των αυτοκινητοβιομηχανιών, αφού τα έσοδα εγγράφονται από τη στιγμή που το αυτοκίνητο θα φύγει από το εργοστάσιο για να φτάσει στην αντιπροσωπεία.

Καθώς η ζήτηση για laptop και άλλες συσκευές ηλεκτρονικών έχει εκτιναχθεί στα ύψη κατά την πανδημία, εξαιτίας της τηλεργασίας, της τηλεκπαίδευσης και των περιοριστικών μέτρων, οι εταιρείες ημιαγωγών καλούνται να ανεβάσουν κατά πολύ ταχύτητα. Ωστόσο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι εκ των μεγαλύτερων πελατών τους αφού χρησιμοποιούν τα chip από τις μονάδες ελέγχου του κινητήρα και των εκπομπών ρύπων έως το ταμπλό των αυτοκινήτων. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal 

Money Review