Πώς οι εταιρείες τροφίμων «αγάπησαν» το Ozempic – Όχι πια υπαρξιακή απειλή
Δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από την εποχή που ο επικεφαλής της Novo Nordisk λάμβανε απανωτά τηλεφωνήματα από τρομαγμένους CEOs της βιομηχανίας των τροφίμων. Οι εταιρείες του κλάδου έβλεπαν το Ozempic, το φάρμακο που κόβει την όρεξη, σαν μια μεγάλη απειλή, αφού ανησυχούσαν ότι θα μείωνε την κατανάλωση και άρα, τις πωλήσεις τους. Τώρα, έχοντας μια καλύτερη εικόνα για το πώς τα φάρμακα αυτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά των χρηστών τους, οι εταιρείες τροφίμων δεν τα βλέπουν πια σαν απειλή, αλλά σαν ευκαιρία.
Η Nestle, για παράδειγμα, κυκλοφόρησε μια ολόκληρη σειρά από κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία απευθύνονται ειδικά σε εκείνους που λαμβάνουν τα φάρμακα GLP-1.
Η Conagra Brands σχεδιάζει να υπογραμμίσει στοιχεία όπως η περιεκτικότητα των προϊόντων της σε πρωτεΐνη, την κατανάλωση της οποίας καλούνται να αυξήσουν οι χρήστες των φαρμάκων αδυνατίσματος.
Η Campbell Soup και η Danone πιστεύουν ότι τα χαρακτηριστικά των δικών τους τροφίμων, τα οποία τείνουν να είναι εύπεπτα και πλούσια σε πρωτεΐνη, θα προσελκύσουν αυτή την κατηγορία των καταναλωτών, σημειώνει το Bloomberg.
Είναι σαφές ότι η βιομηχανία των τροφίμων βλέπει τώρα πιο ψύχραιμα αυτό που προηγουμένως αντιμετώπιζε σαν μια υπαρξιακή απειλή: Τα φάρμακα GLP-1 υπόσχονταν να εξαφανίσουν τις λιγούρες. Οι χρήστες τους δεν θα προσπαθούσαν απλά να μειώσουν τη ζάχαρη ή το αλάτι, αλλά πλέον θα μπορούσαν να τρώνε λιγότερο χωρίς καν να χρειαστεί να προσπαθήσουν.
Η πραγματικότητα για τις εταιρείες τροφίμων, όμως, αποδεικνύεται πολύ πιο ευνοϊκή από ό,τι πολλές από αυτές περίμεναν. Και αυτό ισχύει ακόμα και για τις εταιρείες που φτιάχνουν μπισκότα ή άλλα σνακ.
Μόνο στις ΗΠΑ, υπολογίζεται ότι περίπου 30 εκατ. άτομα έχουν δοκιμάσει αυτά τα φάρμακα αδυνατίσματος. Περίπου οι μισοί τα λαμβάνουν ακόμα, σύμφωνα με έρευνα του οργανισμού υγείας KFF.
Με δεδομένο ότι τα φάρμακα αυτά μειώνουν την όρεξη του χρήστη, οι γιατροί συστήνουν στους ασθενείς τους να προτιμούν φαγητά με υψηλότερη θρεπτική αξία και πρωτεΐνη, ώστε να είναι σίγουροι ότι λαμβάνουν όλα τα αναγκαία συστατικά, έστω και εάν καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες. Επιπλέον, τα φάρμακα GLP-1 προκαλούν σε πολλούς στοματικά προβλήματα, τα οποία επιδεινώνονται από τα πιο βαριά και λιπαρά φαγητά.
Έτσι, η Conagra βλέπει ότι οι χρήστες GLP-1 φέρνουν μια μικρή αύξηση στις πωλήσεις της, καθώς προτιμούν τα έτοιμα γεύματα των brands της εταιρείας Healthy Choice και Marie Callender. Το πλεονέκτημα των προϊόντων αυτών είναι ότι πωλούνται ανά μερίδα.
Η Campbell Soup πουλά τον χυμό λαχανικών V8, καθώς και φλιτζάνια με σούπες ή ζωμούς, που σύμφωνα με τον CEO της, Mark Clouse, είναι «ιδανικά» για όσους λαμβάνουν GLP-1.
Η Nestle πουλά στην αμερικανική αγορά κατεψυγμένα τρόφιμα σε μερίδες υπό το brand Vital Pursuit. Αυτά είναι υψηλά σε πρωτεΐνη και άλλα θρεπτικά συστατικά.
Ο CEO της Danone, Antoine de Saint-Affrique, χαρακτήρισε πρόσφατα τα φάρμακα αδυνατίσματος σαν «καλά νέα για εμάς», καθώς τα γιαούρτια, που θεωρούνται μια καλή τροφή για το στομάχι, ευνοούνται.
Όμως ακόμα και οι εταιρείες με μπισκότα και άλλα σνακ δεν βλέπουν τις πωλήσεις τους να πλήττονται. Οι χρήστες του Ozempic δεν θα φάνε ένα ολόκληρο πακέτο με Oreos, αλλά θα επιτρέψουν στον εαυτό τους ένα ή δύο, ανάμεσα στα γεύματα.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Μια ελληνική εταιρεία ανάμεσα στους κερδισμένους της μανίας του Ozempic
Το Ozempic αλλάζει όλη την αγορά τροφίμων – Οι διατροφικές ανάγκες «μετατοπίζονται»
Η βιομηχανία των τροφίμων αντεπιτίθεται – Φτιάχνει ειδικά προϊόντα για όσους παίρνουν Ozempic
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News