Business & Finance Δευτέρα 18/01/2021, 13:54
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εντυπωσιακό χρηματιστηριακό ντεμπούτο για τη μετοχή της Stellantis 

Εντυπωσιακό χρηματιστηριακό ντεμπούτο για τη μετοχή της Stellantis 

Πολλά υποσχόμενη ήταν η «πρεμιέρα» στο χρηματιστήριο της μετοχής της Stellantis, την νέας αυτοκινητοβιομηχανίας που προέκυψε από τη συγχώνευση των ομίλων Fiat Chrysler (FCA) και PSA, μια συγχώνευση η οριστικοποίηση της οποίας ανακοινώθηκε μόλις το περασμένο Σάββατο, μετά από περισσότερο από ένα χρόνο διαβουλεύσεων. 

Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας με προσδοκίες να γίνει η τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο, ξεκίνησε να διαπραγματεύεται σήμερα στα χρηματιστήρια σε Μιλάνο και Παρίσι, ενώ από αύριο θα συμπεριληφθεί και στο ταμπλό του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης. 

Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι μετοχές του γαλλικού ομίλου PSA μετατράπηκαν σε μετοχές της FCA και στη συνέχεια το σύνολο των μετοχών του ιταλοαμερικανικού μέχρι πρότινος ομίλου, μετατράπηκαν σε μετοχές της Stellantis. 

Η αρχική τιμή της ήταν στα 12,758 ευρώ, ωστόσο από την έναρξη της διαπραγμάτευσης επιδόθηκε σε ανοδικό ράλι, καταγράφοντας κέρδη πέραν του 7%, με την τιμή πλέον να προσεγγίζει τα 13,50 ευρώ. Στα ίδια περίπου επίπεδα διαπραγματεύεται η μετοχή και στο χρηματιστήριο του Παρισιού. 

Ο πρόεδρος της νέας αυτοκινητοβιομηχανίας Τζον Έλκαμ σε βίντεο λόγω κορωνοϊού, χτύπησε συμβολικά το καμπανάκι της έναρξης της συνεδρίασης στο χρηματιστήριο του Μιλάνου και προέβη στις πρώτες του δηλώσεις. 
«Έχουμε το μέγεθος, τις πηγές, την ποικιλία και την τεχνογνωσία για να αδράξουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε αυτή τη νέα εποχή για τις μεταφορές» ανέφερε.

Στο ίδιο βίντεο ο διευθύνων σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες, υπογράμμισε ότι η συγχώνευση θα αποφέρει κέρδη 25 δισ. δολαρίων για τους μετόχους τα επόμενα χρόνια, χάρη στις περικοπές κόστους που έχουν προγραμματισθεί. 
«Μπορώ να σας πω ότι επικεντρωνόμαστε από την πρώτη ημέρα στη δημιουργία αξίας που είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής των συνεργιών», συμπλήρωσε.

Όπως έχουν δηλώσει στο παρελθόν τόσο η FCA όσο και η PSA το κόστος μπορεί να μειωθεί έως 5 δισ. δολάρια ετησίως, δίχως να χρειασθεί να κλείσουν μονάδες παραγωγής. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News