Business & Finance Τρίτη 23/05/2023, 07:10
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι τσάντες των 10.000 δολαρίων: Η Chanel προκαλεί την Hermes σε «πόλεμο τιμών» – Ποιoς κερδίζει;

Οι τσάντες των 10.000 δολαρίων: Η Chanel προκαλεί την Hermes σε «πόλεμο τιμών» – Ποιoς κερδίζει;

Η Chanel προκάλεσε αίσθηση αυξάνοντας την τιμή της πιο δημοφιλούς τσάντας της στο ίδιο επίπεδο με την «διάσημη» Hermes Birkin. «Είναι μια συναρπαστική περίπτωση για το πώς ”χειραγωγούνται” οι πλούσιοι αγοραστές με τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής να είναι αμφιλεγόμενα» σχολιάζει η Wall Street Journal.

Η Birkin θεωρείται και είναι η πιο ακριβή τσάντα. Όταν είναι φτιαγμένη από δέρματα όπως του κροκόδειλου μπορεί να πωληθεί για περισσότερα από 100.000 δολάρια ενώ ακόμα και η φτηνότερη τσάντα της σειράς στοιχίζει 10.000 δολάρια. Εκτός του ότι μερικές εξ αυτών κοστίζουν περισσότερο από το μέσο αυτοκίνητο, η Hermes περιορίζει την παραγωγή σε περίπου 50.000 κάθε χρόνο.

Τελευταία, το λεγόμενο «Birkin premium» – η διαφορά τιμής μεταξύ της τσάντας της Hermes και άλλων brands- έχει συρρικνωθεί δραματικά. Η Chanel αύξησε την τιμή της δημοφιλούς μεσαίου μεγέθους Classic Flap τσάντας της κατά 75% μέσα σε τρία χρόνια. Η τσάντα κόστιζε 5.800 δολάρια το 2019 και σήμερα έχει φτάσει στα 10.200 δολάρια, σύμφωνα με την ιδρύτρια του PurseBop Monika Arora.

Η εν λόγω τσάντα της Chanel είναι πλέον, για πρώτη φορά, ακριβότερη από την αντίστοιχου μεγέθους Birkin στην Ευρώπη.

Η Chanel υποστηρίζει ότι αυτές οι κινήσεις οφείλονται στον πληθωρισμό και στις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Οι περισσότερες πολυτελείς μάρκες χρεώνουν τους αγοραστές περισσότερο, καθώς το κόστος των πρώτων υλών έχει αυξηθεί, αλλά πουθενά οι τιμές δεν έχουν αυξηθεί τόσο όσο στη Chanel. Η Birkin είναι μόνο 6% ακριβότερη από τα προ-πανδημικά επίπεδα, για παράδειγμα.

Μια θεωρία στον κλάδο της πολυτέλειας σχετικά με το γιατί η Chanel ανεβάζει τις τιμές τόσο ψηλά είναι ότι θέλει μια τσάντα που να είναι πραγματικά για λίγους, όπως η Birkin. Η Classic Flap πωλείται πλέον σε τιμές που δεν είναι προσιτές εκτός από τους πιο πλούσιους. Η Chanel μπορεί επίσης να προσπαθεί να περιορίσει τον αριθμό των τσαντών που κατασκευάζει κάθε χρόνο.  

Παρά τη γκρίνια για τις αυξήσεις των τιμών στα διαδικτυακά φόρουμ για τσάντες, οι κινήσεις δεν φαίνεται να έχουν βλάψει το brand. «Αυξάνουν τις τιμές επειδή οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν» λέει η Michelle Berk, διευθύνουσα σύμβουλος του μεταπωλητή πολυτελών τσαντών Prive Porter.    

Η Hermes από την πλευρά της, δεδομένου ότι δύο μοντέλα, η Kelly και η Birkin, συνεισφέρουν περίπου το ένα τέταρτο των πωλήσεων της εταιρείας, θέλει να διατηρήσει τις τιμές τους σε δυσπρόσιτα επίπεδα για τον μέσο αγοραστή. Η μάρκα αυξάνει τις τιμές μόνο τόσο ώστε να αντισταθμίζει τον πληθωρισμό στην αλυσίδα εφοδιασμού της. Συνήθως, αυτό είναι 1% έως 2% ετησίως, αν και η Hermes έχει αυξήσει τις τιμές κατά 4,4% μέχρι στιγμής το 2023 ως απάντηση στον υψηλότερο πληθωρισμό, σύμφωνα με τα στοιχεία της UBS.

Οι τάσεις στην αγορά μεταχειρισμένων υποδηλώνουν ότι οι άνθρωποι της Hermes δεν χρειάζεται να ανησυχούν. Οι Chanel Classic Flap πωλήθηκαν πέρυσι για 4.800 δολάρια κατά μέσο όρο στην ιστοσελίδα μεταπώλησης πολυτελών ειδών The RealReal. Ακόμη  και μια τσάντα Chanel σε άριστη κατάσταση εξακολουθεί να αξίζει μόνο το 50% περίπου του αρχικού της κόστους, αν ο ιδιοκτήτης αποφασίσει να τη μεταπωλήσει.

Από την πλευρά της η Hermes, είναι μία από τις λίγες μάρκες πολυτελείας που κοστίζει περισσότερο στην αγορά μεταχειρισμένων, μαζί με τις εταιρείες ρολογιών Rolex και Patek Phillippe. Οι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα premium αντί να ανεχτούν να περιμένουν να τις αγοράσουν από «πρώτο χέρι». 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Chanel: Τα δύο άγνωστα αδέρφια που πλουτίζουν από τις τσάντες των 8.800 ευρώ

Chanel: Γιατί η θρυλική τσάντα της ακρίβυνε τρεις φορές μέσα σε ένα χρόνο

Τι κάνει μία τσάντα να αξίζει 3,8 εκατ. δολάρια – Οι 5 ακριβότερες του κόσμου

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News