Business & Finance Παρασκευή 19/05/2023, 07:47
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Influencing, delivery και πωλήσεις: Σχεδόν οι μισοί νέοι έχουν και δεύτερη δουλειά 

Influencing, delivery και πωλήσεις: Σχεδόν οι μισοί νέοι έχουν και δεύτερη δουλειά 

Περίπου το 46% των Gen Z έχουν επί του παρόντος και άλλη εργασία πλήρους ή μερικής απασχόλησης, εκτός από την κύρια δουλειά τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα της Deloitte, με το ποσοστό να είναι ελαφρώς χαμηλότερο για τους millennials, στο 37%.

Για την έρευνά της, η εταιρεία συγκέντρωσε απαντήσεις από 14.483 Gen Z και 8.373 millennials από 44 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Και στις δύο γενιές, περισσότεροι άνθρωποι έχουν δεύτερες δουλειές τώρα από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Το ποσοστό είναι 3% υψηλότερο μεταξύ της Gen Z και 4% μεγαλύτερο μεταξύ των millennials, σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία.

«Οι δεύτερες δουλειές αυξάνονται για τους Gen Zs και τους Millennials καθώς αγωνίζονται να τα βγάλουν πέρα», δήλωσε στο CNBC Make It, η Michele Parmelee, από τη Deloitte.

Μερικές από τις πιο δημοφιλείς δεύτερες θέσεις εργασίας είναι η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών στο διαδίκτυο, το delivery, η οδήγηση σε εφαρμογές όπως η uber και η δημιουργία περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως influencers. 

«Ενώ τα χρήματα είναι ο κύριος λόγος για να έχουν μια δευτερεύουσα δουλειά, οι ερωτηθέντες το βλέπουν επίσης ως έναν τρόπο για να δημιουργήσουν έσοδα από τα χόμπι τους, να αποσυνδεθούν από την κύρια δουλειά τους, να επεκτείνουν τα δίκτυά τους και σε ορισμένες περιπτώσεις, να αναπτύξουν δεξιότητες για μια νέα καριέρα», σημείωσε η Parmelee. 

Περίπου το 25% των Gen Zs και το 28% των millennials λένε ότι το κύριο κίνητρο για τη δευτερεύουσα δουλειά τους είναι να αποκτήσουν δεξιότητες και να κάνουν διασυνδέσεις, με λιγότερο από το ένα τέταρτο κάθε γενιάς να λέει ότι συνδέεται με τα χόμπι τους ή τους βοηθά να αποφορτιστούν.

Οι ανησυχίες για τα χρήματα, ωστόσο, υπερτερούν όλων αυτών με διαφορά: το 38% της Gen Z και το 46% των millennials τόνισαν ότι ο λόγος που 
έκαναν δεύτερη δουλειά είναι τα οικονομικά τους.

Τα δεδομένα από την έρευνα της Deloitte δείχνουν ότι το κόστος ζωής είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για τους millennials και τη Gen Z, αυτή τη στιγμή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς λίγο πάνω από το ήμισυ κάθε γενιάς λέει ότι ζει από μισθό σε μισθό – 5% περισσότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Το εν λόγω εύρημα έρχεται καθώς ο πληθωρισμός παραμένει επίμονα υψηλός σε πολλές μεγάλες οικονομίες. Οι τιμές αυξήθηκαν κατά 4,9% σε ετήσια βάση στις ΗΠΑ τον Απρίλιο, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 10,1%.

«Αυτές οι γενιές επιβαρύνονται με οικονομική ανασφάλεια», είπε η Parmelee. «Οι οικονομικές ανησυχίες εμποδίζουν την ικανότητα των Gen Zs και των millennials να σχεδιάζουν για το μέλλον τους και τους αναγκάζουν να αναβάλουν σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή τους», προσθέτει.

Παρά αυτές τις ανησυχίες, ωστόσο, θα μπορούσε να υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ, με το 44% της Gen Z και το 35% των millennials να αισιοδοξούν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

«Κλειδί» στη λύση του δημογραφικού, η αλλαγή στις πολιτικές των χώρων εργασίας 

Τα τρία soft skills που κάνουν κάποιον να ξεχωρίζει στη δουλειά 

Αν το Pinterest και το Instagram είχαν παιδί: Είναι αυτό το app, το νέο TikTok που θα κερδίσει τις μάζες; 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News