Business & Finance Δευτέρα 22/05/2023, 07:17
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από Starbucks έως Walmart: Γιατί οι μεγάλες αλυσίδες κλείνουν τα καταστήματά τους στις πόλεις; 

Από Starbucks έως Walmart: Γιατί οι μεγάλες αλυσίδες κλείνουν τα καταστήματά τους στις πόλεις; 

Μεγάλες αλυσίδες όπως οι Walmart και Starbucks, προχώρησαν πρόσφατα σε κλείσιμο των καταστημάτων τους στις μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, προκαλώντας συναγερμό για το μέλλον του λιανικού εμπορίου σε ορισμένα από τα πιο σημαντικά κέντρα και επιχειρηματικές περιοχές της χώρας.

Οι λόγοι για αυτό, είναι πολλοί: πληθώρα καταστημάτων, άνθρωποι που εργάζονται από το σπίτι, διαδικτυακές αγορές, υπέρογκα ενοίκια, ανησυχίες για τη δημόσια ασφάλεια και τις αυξημένες περιπτώσεις εγκλημάτων και δυσκολία στην πρόσληψη εργαζομένων.

Το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, το Σαν Ντιέγκο, η Νέα Υόρκη, το Σιάτλ, το Μαϊάμι και το Σικάγο έχασαν καταστήματα λιανικής από τις αρχές του 2017 έως τα τέλη του 2021, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου JPMorgan Chase, ενός think tank.

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, από το 1995 έως το 2021, περισσότερα καταστήματα έκλειναν κάθε χρόνο, παρά άνοιξαν. Η τάση έγινε γνωστή ως η «Αποκάλυψη της Λιανικής».

H Walmart έχει κλείσει περίπου 40 καταστήματα από το 2021 και θα κλείσει ακόμη 20 φέτος, ενώ η Nordstrom 15. Η CVS ανακοίνωσε επίσης το 2021 ότι θα κλείσει 900 καταστήματα μέσα σε τρία χρόνια.

Η τηλεργασία άλλαξε τα δεδομένα 

Παράλληλα η άνοδος της εξ αποστάσεως εργασίας έχει βλάψει τις αστικές εμπορικές περιοχές, οι οποίες σχεδιάστηκαν για να εξυπηρετούν τους υπαλλήλους γραφείου που μετακινούνται καθημερινά πέρα ​​δώθε.

Ο τυπικός υπάλληλος γραφείου ξοδεύει τώρα περίπου 2.000 έως 4.600 δολάρια λιγότερα ετησίως στα κέντρα των πόλεων, σύμφωνα με έρευνα του οικονομολόγου του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, Nicholas Bloom.

Όπως είπε, πλέον οι δαπάνες μεταφέρονται στα προάστια, καθώς 1 εκατομμύριο άνθρωποι εγκατέλειψαν τα κέντρα των πόλεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ως εκ τούτου, οι λιανέμποροι ακολούθησαν αυτή τη στροφή.

Έφυγαν από πιο ακριβές πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο και η Νέα Υόρκη και κατευθύνθηκαν σε φθηνότερες, όπως το Φοίνιξ και το Χιούστον, διαπίστωσε το Ινστιτούτο JPMorgan Chase.

Το Σαν Φρανσίσκο έχασε περίπου το 6% των καταστημάτων λιανικής του από το 2019 έως το 2021, σύμφωνα με την έρευνα του think tank, ενώ το Λος Άντζελες περίπου 4% και η Νέα Υόρκη 3%.

Εν τω μεταξύ, το Χιούστον και το Φοίνιξ κέρδισαν 4% νέα καταστήματα λιανικής κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου 

Τα καταστήματα λιανικής βρίσκονται επίσης υπό πίεση από τη συνεχιζόμενη στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελούσε το 14,7% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022 και είναι προφανές ότι η πανδημία επιτάχυνε αυτή την ανάπτυξη.

Για παράδειγμα, το κλείσιμο αλυσίδων καταστημάτων στη Νέα Υόρκη έχει συσχετιστεί με τα προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά στο διαδίκτυο. Τα καταστήματα ρούχων, υποδημάτων, αξεσουάρ, βιταμινών και ηλεκτρονικών ειδών έκλεισαν με ταχύτερο ρθυμό, δήλωσε ο Jonathan Bowles, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου για ένα Αστικό Μέλλον, ενός think tank δημόσιας πολιτικής.

Η απαιτούμενη λύση 

Για την επανεφεύρεση του λιανικού εμπορίου στο κέντρο της πόλης, χρειάζονται δραστικές αλλαγές.

Αυτό σημαίνει πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές με ένα ευρύτερο μείγμα προσιτών κατοικιών, βιωματικών λιανικών πωλήσεων, εστιατορίων, ψυχαγωγίας, πάρκων και άλλων ανέσεων, κάτι που δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη.

«Μόλις [αυτές οι πόλεις] γίνουν αληθινά αστικές γειτονιές, τότε θα διαπιστώσετε ότι το λιανικό εμπόριο θα αρχίσει να επιστρέφει με διαφορετικούς τρόπους και μορφές», δήλωσε ο Terry Shook, συν-ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Shook Kelly.

Ο τρόπος με τον οποίο οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα ανακατασκευάσουν τα κέντρα τους – με το λιανικό εμπόριο ως κρίσιμο πόλο έλξης – θα είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοσιονομική υγεία των πόλεων και τις περιφερειακές οικονομίες.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Sephora: Η μάρκα που άλλαξε το λιανικό εμπόριο, μια για πάντα 

Στους 250 «μεγάλους» του λιανεμπορίου διεθνώς η Σκλαβενίτης

Λιανεμπόριο: Βίαιος μετασχηματισμός σε 11 χρόνια – Οι αλλαγές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News