ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έλλειψη συγκέντρωσης στη δουλειά: Πόσες ώρες ξοδεύουμε σε meetings και email;

Έλλειψη συγκέντρωσης στη δουλειά: Πόσες ώρες ξοδεύουμε σε meetings και email;

Εκτός από διευκολύνσεις, το Διαδίκτυο και η τεχνολογία έχουν δημιουργήσει επιπλέον βάρη στη δουλειά: τα ατελείωτα email, τα μεγάλα meetings και οι συνεχείς ειδοποιήσεις έχουν πολλαπλασιαστεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε δεν προλαβαίνουμε να τα επεξεργαστούμε. Και βέβαια αυτή η κατάσταση δημιουργεί ερωτηματικά για το μέλλον, καθώς η δουλειά μας τείνει να γίνεται ακόμη εντονότερη.

Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα της Microsoft για το μέλλον της εργασίας, η οποία διαπιστώνει ότι σχεδόν δύο στους τρεις (64%) δεν έχουν τον χρόνο και την ενέργεια που θα ήθελαν για να κάνουν τη δουλειά τους. Ως αποτέλεσμα, αυτοί οι εργαζόμενοι είναι τρεισήμισι φορές πιθανότερο να δυσκολευτούν να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες και να χαράξουν στρατηγική, ενώ το 60% των επικεφαλής αναγνωρίζει ότι επιβαρύνεται η παραγωγικότητα για την επιχείρησή τους.

Δεν υπάρχει χρόνος για συγκεντρωμένη δουλειά

Ουσιαστικά, πλέον είναι ευκολότερο από ποτέ να επικοινωνούμε, αλλά και δυσκολότερο από ποτέ να επεξεργαστούμε τον όγκο των πληροφοριών που λαμβάνουμε, το οποίο και δημιουργεί το εξής παράδοξο: ενώ το εργασιακό ωράριο έχει παραταθεί, ο χρόνος για αδιάλειπτη συγκέντρωση έχει μειωθεί. Σύμφωνα με την έρευνα της Microsoft, σχεδόν επτά στους 10 (68%) δεν έχουν αρκετό χρόνο στη δουλειά για συγκέντρωση χωρίς περισπασμούς. Επίσης, το 62% αφιερώνει υπερβολικά πολύ χρόνο αναζητώντας πληροφορίες όσο δουλεύει.

Έλλειψη συγκέντρωσης στη δουλειά: Πόσες ώρες ξοδεύουμε σε meetings και email;-1
Γράφημα: Microsoft

 

Αυτό αποτυπώνεται και στα στοιχεία κατά μήκος των εφαρμογών της Microsoft 365. Ειδικότερα, ο μέσος εργαζόμενος ξοδεύει το 57% του χρόνου του στην επικοινωνία (σε meetings, email και το chat), με το υπολειπόμενο 43% του χρόνου να απομένει στην δημιουργία και την καινοτομία. Ενδεικτικά, αυτοί που χρησιμοποιούν περισσότερο το email (κορυφαίο 25% των χρηστών) αφιερώνουν 8,8 ώρες την εβδομάδα σε αυτό, ενώ το κορυφαίο 25% των χρηστών σε ό,τι αφορά τα meetings ξοδεύει 7,5 ώρες την εβδομάδα.

Το «αγκάθι» των meetings

Παρόλα αυτά, η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων συμφωνεί πως τα meetings επιβαρύνουν τη δουλειά του. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Microsoft, το μεγαλύτερο εμπόδιο στην παραγωγικότητα είναι τα μη αποδοτικά meetings, ενώ ακολουθεί με κάποια διαφορά το εμπόδιο του μεγάλου αριθμού meetings. Οι περισσότεροι δηλώνουν πως είναι δύσκολο να αναπτύξουν ιδέες κατά τη διάρκεια ψηφιακών συνεδριάσεων (58%) ή να παρακολουθήσουν τι συζητάται εάν αργήσουν να μπουν στην κλήση (57%), ότι μετά τη λήξη της συνεδρίασης είναι αβέβαιο τι θα πρέπει να γίνει (55%) και ότι είναι δύσκολο να γίνει ανακεφαλαίωση των γεγονότων (56%).

Έλλειψη συγκέντρωσης στη δουλειά: Πόσες ώρες ξοδεύουμε σε meetings και email;-2
Γράφημα: Microsoft

 

Άλλα εμπόδια στην παραγωγικότητα είναι η έλλειψη ξεκάθαρων στόχων, η αίσθηση της έλλειψης έμπνευσης και η δυσκολία στην εύρεση των πληροφοριών που απαιτούνται. Ωστόσο, σύμφωνα πάντοτε με τα στοιχεία της Microsoft, το θέμα των meetings τίθεται στο προσκήνιο, διότι από τον Φεβρουάριο του 2020, όταν άρχισε να ενισχύεται η τηλεργασία και η υβριδική εργασία λόγω πανδημίας, έχει σχεδόν τριπλασιαστεί ο εβδομαδιαίος χρόνος που αφιερώνουμε σε συνεδριάσεις και κλήσεις μέσω Teams (αύξηση 192%). Και παρόλα αυτά, μόλις ένας στους τρεις (35%) θεωρεί ότι θα γίνει αισθητή η απουσία του εάν απέχει από ένα meeting.

Διαβάστε επίσης:

Δουλειά: Ήρθε η ώρα να κοπούν τα πολλά meetings;

Το τέλος της «τυραννίας»: Οι εργαζόμενοι ζητούν τον χρόνο και τον χώρο τους

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς μπορεί να πυροδοτήσει μια έκρηξη παραγωγικότητας – Οι δύο τρόποι

Πόσα email να αντέξεις;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News