Business & Finance Τρίτη 9/05/2023, 07:10
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί δεν πρέπει να είστε φίλοι με το αφεντικό σας στη δουλειά

Γιατί δεν πρέπει να είστε φίλοι με το αφεντικό σας στη δουλειά

Ανεξαρτήτως του πόσο καλή σχέση έχει κανείς με το αφεντικό του, δεν είναι καλή ιδέα να αναπτύξει φιλία μαζί του. 

Ο λόγος για το παραπάνω είναι επειδή μια προσωπική σχέση μπορεί να κάνει τα πράγματα περίπλοκα όταν χρειαστεί να παρθούν δύσκολες αποφάσεις, σύμφωνα με τη Phoebe Gavin, η οποία εργάζεται ως coach για στελέχη και εργαζόμενους.

«Στο τέλος της ημέρας, αν ο προϊστάμενος του προϊστάμενου κάποιου πει, ‘Ε, δεν έχουμε την πολυτέλεια να απασχολούμε τον φίλο σου πια. Πρέπει να τον απολύσεις’, τότε  προϊστάμενος-φίλος, δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να προχωρήσει στην απόλυση. Αυτό μπορεί να φαίνεται σκληρό, αλλά έτσι λειτουργούν οι επιχειρήσεις», εξηγεί η Gavin στο CNBC. 

Πιθανή η κατηγορία για ευνοιοκρατία 

Παράλληλα, οι προϊστάμενοι σε έναν χώρο εργασίας είναι υπεύθυνοι για να αξιολογούν τα αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένων των επιδόσεων κάποιου, μεταξύ άλλων. Οι φιλίες ατόμων διαφορετικής ιεραρχίας, μπορούν να κάνουν αυτά τα αποτελέσματα να φαίνονται μεροληπτικά, άποψη την οποία φαίνεται να συμμερίζονται και πολλοί Αμερικανοί εργαζόμενοι.

Τρεις στους πέντε υπαλλήλους των ΗΠΑ πιστεύουν ότι, ως ένα βαθμό, οι εργαζόμενοι που είναι φίλοι με τα αφεντικά τους τυγχάνουν ειδικής μεταχείρισης σε σύγκριση με εκείνους που κρατούν τα πράγματα ως επί το πλείστον επαγγελματικά, σύμφωνα με έρευνα Spherion του 2015 που δημοσιεύτηκε στο Franchise.com. Από αυτούς τους υπαλλήλους, το 56% λέει ότι αυτοί οι εργαζόμενοι τραβούν περισσότερη προσοχή και το 52% πιστεύουν ότι έχουν πιο ευέλικτα προγράμματα.

Κάποτε θα έρθει η στιγμή της σύγκρουσης 

Πέρα από πιθανές κατηγορίες για ευνοιοκρατία, οι φιλίες αφεντικού-υπαλλήλου είναι πιθανότερο να προκαλέσουν προβλήματα, προσθέτει η Gavin. «Τελικά θα έρθει μια στιγμή που αυτά τα δύο έρχονται σε σύγκρουση», σημειώνει. 

Για να αποφύγει κανείς την άβολη κατάσταση που μπορεί να προκύψει από αυτό, θα πρέπει να προτιμήσει να «αναπτύξει μια ζεστή, εγκάρδια σχέση με το αφεντικό του», αντί να γίνει κολλητός μαζί του, υπογραμμίζει. 

Αυτό ξεκινά με την ανάλυση της εταιρικής κουλτούρας και τον καθορισμό των κατάλληλων ορίων.

Η σχέση κάποιου με τον προϊστάμενό του θα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά στο αντικείμενο της εργασίας, «όχι στο πόσο καλά συνδυάζονται οι προσωπικότητες τους», προσθέτει.

Οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι σημαντικές στο χώρο εργασίας, αλλά «δεν μπορούν να αποτελέσουν το θεμέλιο της επαγγελματικής σχέσης κάποιου, με το αφεντικό του ή τους συναδέλφους του», λέει η Gavin. «Το θεμέλιο πρέπει να είναι η απόδοση».

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Είναι σαν ναρκωτικό: Τα 3 σημάδια ότι είστε εθισμένος στο στρες και τι να κάνετε

Δουλειά: Ήρθε η ώρα να κοπούν τα πολλά meetings;

Γιατί γεμίσαμε senior executives: Τι κρύβουν οι «φουσκωμένοι» τίτλοι στις επιχειρήσεις

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News