Business & Finance Τετάρτη 1/03/2023, 13:22
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το χρυσωρυχείο της Generation Alpha: Γιατί η βιομηχανία του marketing «καλοβλέπει» τα σημερινά 10χρονα

Το χρυσωρυχείο της Generation Alpha: Γιατί η βιομηχανία του marketing «καλοβλέπει» τα σημερινά 10χρονα

Εάν συνήθως λέγεται ότι η Generation Z μεγάλωσε με το ίντερνετ, η Generation Alpha γεννήθηκε με το ίντερνετ. Τα σημερινά παιδιά, με έτος γέννησης από το 2013 έως το 2025, είναι η πρώτη γενιά που έχει γεννηθεί εξ ολοκλήρου μέσα στον 21ο αιώνα. Για αυτό και πήραν το όνομα Alpha, από το πρώτο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου.

Τα παιδιά της Gen Alpha έλαβαν μέρος σε ένα «άτυπο παγκόσμιο πείραμα», καθώς μαζί με την πρώτη τους πιπίλα, τους δόθηκαν και οι οθόνες. Για αυτό και οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα μέλη αυτής της γενιάς θα είναι πιο ανυπόμονα, καθώς θα περιμένουν ότι οι ανάγκες τους θα ικανοποιούνται άμεσα. Την ίδια στιγμή, όμως, η Generation Alpha είναι διαφορετική από την αμέσως προηγούμενη γενιά, την Gen Z, δηλαδή όσους γεννήθηκαν από το 1996 έως το 2012. «Είναι ιδεαλιστές. Τάσσονται υπέρ της ποικιλομορφίας (diversity) και την απαιτούν. Αμφισβητούν το φύλο τους. Είναι πολύ δημιουργικοί. Είναι επιχειρηματικά πνεύματα», λέει η Kristin Patrick, η επικεφαλής marketing της αλυσίδας καταστημάτων Claire’s, σύμφωνα με τους New York Times.

Το βασικό κοινό για τα καταστήματα Claire’s, που πωλούν κοσμήματα και αξεσουάρ μόδας για εφήβους, είναι αυτό που η Patrick έχει ονομάσει «Zalpha». Αυτή η «γενιά μέσα στη γενιά», κυρίως παιδιά των millennials, είναι όσοι γεννήθηκαν μετά το 1996 και πρόκειται για ένα κοινό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο της προσοχής της βιομηχανίας του marketing.

Μπορεί να είναι ακόμα πολύ μικροί σε ηλικία –οι μεγαλύτεροι της Gen Alpha κλείνουν φέτος τα 10 τους χρόνια-  όμως είναι μια αγοραστική δύναμη την οποία τα μεγάλα brands δεν μπορούν να αγνοήσουν. Οι δαπάνες των Zalpha αναμένεται να αυξηθούν τρεις φορές γρηγορότερα από όλες τις άλλες γενιές έως το 2030. Τα σημερινά παιδιά θα αποτελούν το ένα τρίτο των καταναλωτών της βιομηχανίας της πολυτέλειας έως τα τέλη της δεκαετίας, καθώς η γενιά αυτή έχει μια πρόωρα ανεπτυγμένη ροπή προς το luxury, σύμφωνα με ανάλυση της Bain & Company.

Βέβαια, λόγω της πολύ μικρής ηλικίας των εκπροσώπων της Zalpha, οι εταιρείες και τα brands φροντίζουν να κινούνται πολύ προσεκτικά. Από τη μία πλευρά επιδιώκουν να «κερδίσουν» τα παιδιά και τους  εφήβους, αλλά από την άλλη δεν θέλουν να αποξενώσουν ή να εκνευρίσουν τους γονείς τους.

Πολλά brands υιοθετούν στα social media τον τρόπο ομιλίας και την αισθητική της Zalpha, χρησιμοποιώντας memes και εικόνες που απέχουν από την φιλτραρισμένη τελειότητα των millennials. Κάποιες εταιρείες, μάλιστα, προσλαμβάνουν εκπροσώπους της Generation Z για τη διαχείριση των social media τους, σε μία προσπάθεια να αναπτύξουν μια αυθεντική φωνή. Στην περίπτωση της Hollister, για παράδειγμα, μιας εταιρείας ρούχων που απευθύνεται κυρίως σε εφήβους, υπεύθυνη των social media είναι μια 21χρονη που σχεδιάζει τα πάντα από το κινητό της. Η εφαρμογή εκμάθησης ξένων γλωσσών Duolingo έχει προσλάβει έναν βραβευμένο 24χρονο social media manager, ενώ η εταιρεία παιχνιδιών Nerf έχει στο εργατικό δυναμικό της έναν 22χρονο «chief TikTok officer».  

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Zillennials: Ποια είναι η νέα «φλέβα χρυσού» για το λιανεμπόριο

Το τέλος των influencers; Τι είναι η τάση του de-influencing που σαρώνει στα social media

Από τους Boomers στην Gen Z: Ποια δουλειά θα σας κάνει ευτυχισμένο ανάλογα με τη γενιά σας

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News