Business & Finance Τετάρτη 25/01/2023, 13:08
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεταφορά κοντέινερ: Τέλος στη συμμαχία MSC – Maersk

Μεταφορά κοντέινερ: Τέλος στη συμμαχία MSC – Maersk

Σε διακοπή της συνεργασίας τους προχωρούν οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες containership παγκοσμίως, ενόσω εντείνεται ο ανταγωνισμός στις διεθνείς μεταφορές. Ο λόγος για την MSC Mediterranean Shipping Company και τη Maersk, κορυφαίες εταιρείες σε επίπεδο όγκου φορτίων, οι οποίες ανακοίνωσαν σήμερα ότι από τον Ιανουάριο του 2025 διακόπτουν την συνεργασία τους.

«Η MSC και η Maersk αναγνωρίζουν ότι από την υπογραφή της δεκαετούς συμφωνίας το 2015 έχουν αλλάξει πολλά. Η διακοπή της συνεργασίας 2Μ ανοίγει το δρόμο σε αμφότερες τις εταιρείες να συνεχίσουν να ακολουθούν τις στρατηγικές τους», αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση. Επισημαίνεται επίσης πως η απόφαση δεν έχει άμεση επίπτωση στους πελάτες τους και ότι «ανυπομονούν να συνεχίσουν την ισχυρή συνεργασία τους κατά τη διάρκεια της υπολειπόμενης συμφωνημένης περιόδου».

Ταχεία ανάπτυξη της MSC

Το 2022 η MSC ξεπέρασε τη Maersk και κατέστη η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς φορτίων διά θαλάσσης, ενώ εκμεταλλεύθηκε την πρόσφατη ανάπτυξη του κλάδου, προκειμένου να λανσάρει ένα πρόγραμμα παραγγελίας νέων και αγοράς υφιστάμενων πλοίων.

Σύμφωνα με τους Financial Times, υπό τη διοίκηση του Søren Toft, ο οποίος παλαιότερα ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος στη Maersk, η MSC έχει αναπτυχθεί ταχύτατα. Μάλιστα, οι αναλυτές εκτιμούν πως δεν έχει ανάγκη την συνεργασία 2Μ.

Σημειώνεται πως οι δύο εταιρείες μαζί ελέγχουν τα δύο πέμπτα του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς φορτίων διά θαλάσσης. Η συνεργασία 2Μ επιτρέπει στους πελάτες να εκτελούν συχνότερα δρομολόγια σε σχέση με τον αριθμό που θα τους προσέφερε μεμονωμένη εταιρεία.

Η Maersk από την πλευρά της υποστήριξε ότι η λήξη της συνεργασίας ευθυγραμμίζεται με την πρόσφατη αλλαγή στρατηγικής, μέσω της οποίας επικεντρώνεται στην παροχή υπηρεσιών logistics καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταφοράς, από τις αποθήκες μέχρι και την παράδοση στον πελάτη. Τα τελευταία χρόνια, ο όμιλος έχει πραγματοποιήσει μία σειρά εξαγορών δισεκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να ενισχύσει τη δραστηριότητά του στον τομέα των logistics.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Financial Times

Διαβάστε επίσης:

Μείωση στην παγκόσμια ζήτηση για κοντέινερ «βλέπει» η Maersk: Οι πιέσεις στην αγορά

Η εταιρεία που μοίρασε μπόνους έως 50 μισθούς

Εμπόριο: Τα άδεια κοντέινερ και το αναπάντεχο πρόβλημα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News