Business & Finance Παρασκευή 25/11/2022, 17:08
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Καραμανλής: Διόδια 2,5 ευρώ με τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

Κ. Καραμανλής: Διόδια 2,5 ευρώ με τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ», δήλωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, προσθέτοντας πως «η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη». 

Όπως έγραφε νωρίτερα το MR, διόδια 2,5 ευρώ από 2,8 που είναι σήμερα προβλέπει το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, που έχει σταλεί από το ΤΑΙΠΕΔ στους υποψήφιους παραχωρησιούχους που έχουν περάσει στη β’ φάση του διαγωνισμού δηλαδή: η Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.

Η νέα σύμβαση δεν θα περιλαμβάνει τελικά κυμαινόμενο κόστος διοδίων, ένα σενάριο που βρισκόταν στο τραπέζι. Σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάλιου στην Καθημερινή η «Αττική Οδός Α.Ε.» έχει εισπράξει περισσότερα από 3,3 δισ. ευρώ από τα διόδια από την αρχή της παραχώρησης το 2005 (οπότε τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ο δρόμος) έως το 2021. Οπως είναι επόμενο, το ύψος των διοδίων στη «χρυσοτόκο όρνιθα» των αυτοκινητοδρόμων απασχολεί συζητήσεις σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, καθώς δεν αποτελεί μόνο κρίσιμο στοιχείο του νέου διαγωνισμού αλλά και πολιτικό θέμα (και μάλιστα λίγους μήνες πριν από τις εθνικές εκλογές).

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News