Business & Finance Σάββατο 12/11/2022, 08:21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΡΓΟΣΕ: Σε τροχιά υλοποίησης το έργο Αίγιο-Ρίο – Στις 24/11 υπογράφεται η σύμβαση

ΕΡΓΟΣΕ: Σε τροχιά υλοποίησης το έργο Αίγιο-Ρίο – Στις 24/11 υπογράφεται η σύμβαση

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το σιδηροδρομικό έργο της ΕΡΓΟΣΕ Αίγιο – Ρίο, καθώς στις 24 Νοεμβρίου μπαίνουν οι υπογραφές για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο, το οποίο και αναμένεται μέχρι το τέλος του 2025 να φέρει στην Πάτρα το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο.

Πρόκειται για το έργο ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων από το Αίγιο μέχρι το Ρίο. 

Ανάδοχος του έργου είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, το οποίο έχει αναλάβει και το έργο ηλεκτροκίνησης στο προηγούμενο τμήμα, από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. Με το ηλεκτροκίνητο τρένο η απόσταση στον άξονα Αθήνα-Κιάτο-Ρίο θα διανύεται σε λιγότερο από δύο ώρες με ένα intercity express. Πλέον το μόνο έργο που απομένει για να ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή Αθήνα-Πάτρα είναι το τελευταίο αστικό τμήμα από το Ρίο μέχρι το Νέο Λιμάνι Πάτρας.

Ποιοι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα κατασκευαστούν

Με το νέο αυτό έργο θα κατασκευαστούν εξ αρχής νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί και στάσεις.

Συγκριμένα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, προβλέπεται η κατασκευή τριών σιδηροδρομικών σταθμών Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο και η κατασκευή τεσσάρων σιδηροδρομικών στάσεων Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες και ‘Αγιος Βασίλειος.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 174,97 εκατ. ευρώ. Το ανάδοχο σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 8,29 %. Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2021 και στις 10 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και αυτό σημαίνει πως έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2025. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται αρχικά από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Τι περιλαμβάνεται στο έργο

  • Κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης Χ.Θ. 193+950 μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου Χ.Θ. 222+750. 
  • Κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων και 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών, δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2.
  • Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας, των κτιρίων εξυπηρέτησής της (ΚΕΣ), των τεχνικών χώρων του Υ/Σ-2 της διασυνδετήριας Νο.5 και του C&C ‘Αγ. Βασιλείου.
  • Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
  • Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.
  • Eπαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή», «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» που κατασκευάζονται στο πλαίσιο του παρόντος έργου.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Βουλή: Σε εξέλιξη διαγωνισμοί 4 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου

Καραμανλής: Η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα στην αναβάθμιση του σιδηροδρόμου

Καραγιάννης: Στο τέλος του 2023 παραδίδεται το Μετρό Θεσσαλονίκης – Οδικά έργα-ανάσα για την Αττική

Καραμανλής: Στόχος μας οι μηδενικοί ρύποι και η μεταμόρφωση της Ελλάδας σε κόμβο logistics

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News