Business & Finance Τετάρτη 11/05/2022, 20:46
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία από τις πρόσφατες γεωπολιτικές ανακατατάξεις

Συζητήθηκαν τα σημαντικότερα τρέχοντα ζητήματα της αγοράς, όπως οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών ανακατατάξεων, οι κυρώσεις και οι επιπτώσεις τους στο εμπόριο και τη ναυτιλία, η τεχνολογία, οι τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά τους κανονισμούς που διέπουν τη ναυτιλία, το green shipping και η χρηματοδότηση.

Οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία από τις πρόσφατες γεωπολιτικές ανακατατάξεις

Με περισσότερους από 800 συμμετέχοντες ολοκληρώθηκε το Ετήσιο Capital Link Greek Shipping Forum, το οποίο μετά από διετή απουσία λόγω της πανδημίας πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στο Grand Hyatt Athens Hotel σε συνεργασία με το Nasdaq και το New York Stock Exchange-NYSE, ενώ Κορυφαίος χορηγός ήταν η Tsakos Energy Navigation-TEN LTD.

Το συνέδριο τίμησαν με ομιλία τους ο Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, o οποίος ήταν ο Κύριος Ομιλητής, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ανώτατοι εκπρόσωποι από την διεθνή ναυτιλία όπως, τον ΙΜΟ, ο κ. Arsenio Dominguez, Director, Marine Enforcement Division, την European Commission, ο κ. Christos Theophilou, Team Leader – EU Maritime Security Strategy and maritime Common Information Sharing Environment (EUMSS & CISE) και η κα. Magda Kopczynska, Director for Waterborne, Directorate General for Mobility and Transport, την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Ένωση Εφοπλιστών, αντίστοιχα ο κ. Philippos Phillis, President και ο κ. John Xylas, Member of the Board, το International και το Ελληνικό Chamber of Shipping, αντίστοιχα ο κ. Guy Platten, Secretary General, και ο κ. George Alexandratos, General Manager, ξένοι τραπεζίτες και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς, κ. Χρήστος Μεγάλου, και τα πιο ηχηρά ονόματα από τον εφοπλιστικό χώρο της Ελλάδος, μεταξύ άλλων, ο κ. Νίκος Τσάκος, η κα. Σεμίραμις Παληού, ο τέως πρόεδρος της ΕΕΕ, κ. Θεόδωρος Βενιάμης ο κ. Πέτρος Παππάς, ο κ. Γιώργος Αγγελόπουλος, ο κ. Πάρης Δράγνης, ο κ. Γιάννης Δράγνης, ο κ. Χάρης Βαφειάς, ο κ. Πάνος Λασκαρίδης, ο κ. Γιάννης Ξυλάς, η κα. Ιωάννα Προκοπίου, ο κ. Λέων Πατίτσας, οι κκ. Νίκος και Γιώργος Τσαβλίρης, ο κ. Γιώργος Γουρδομιχάλης, ο κ. Γιώργος Αλεξανδράτος, η κα. Ειρήνη Νταιφά.

Συζητήθηκαν τα σημαντικότερα τρέχοντα ζητήματα της αγοράς, όπως οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών ανακατατάξεων, οι κυρώσεις και οι επιπτώσεις τους στο εμπόριο και τη ναυτιλία, η τεχνολογία, οι τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά τους κανονισμούς που διέπουν τη ναυτιλία, το green shipping και η χρηματοδότηση.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου και κατά τη διάρκεια επίσημου μεσημεριανού γεύματος βραβεύτηκε ο κ. Συμεών Παληός, Director και Chairman του Δ.Σ. της Diana Shipping με το “2022 Capital Link Greek Shipping Leadership Award”, για την εξαιρετική του συμβολή στη ναυτιλία της Ελλάδος, ενώ ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η ομιλία του Capt. Παναγιώτη Τσάκου, Ιδρυτή και Προέδρου της Tsakos Group, ο οποίος προλόγισε τον κ. Παληό.

Η ναυτιλία της Ελλάδος παραμένει σημαντική για την παγκόσμια ναυτιλιακή οικονομία, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 20% του παγκόσμιου στόλου. Παρά τη ρευστότητα και τους χαμηλούς οικονομικούς δείκτες των αγορών, οι Έλληνες επαγγελματίες έχουν επιδείξει συνεχή προσαρμοστικότητα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, αναζητώντας τις ευκαιρίες για ανάπτυξη.

Το Συνέδριο εστίασε στα ακόλουθα βασικά θέματα:

  • Στις τρέχουσες τάσεις και προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και των κύριων αγορών των εμπορευμάτων, της ενέργειας και της ναυτιλίας.
  • Στις κρίσιμες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία σε σχέση με τις γεωπολιτικές και κανονιστικές εξελίξεις, και πιο συγκεκριμένα: στη συμμόρφωση με τον κανονισμό για τα ναυτιλιακά καύσιμα μικρής περιεκτικότητας σε θείο, και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στο περιβάλλον, καθώς και στον μετασχηματιστικό αντίκτυπο της τεχνολογίας.
  • Όπως κάθε χρόνο, το βασικό θέμα του Συνεδρίου ήταν η ναυτιλιακή χρηματοδότηση, με επίκεντρο την χρηματοδότηση προερχόμενη από Τραπεζικούς Οργανισμούς, τις κεφαλαιαγορές, τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης και τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια.

Στην εισαγωγική του ομιλία το κ. Μπορνόζης, President – Capital Link, τόνισε: «Σας ευχαριστώ όλους για την παρουσία σας, είμαστε πολύ χαρούμενοι που σας βλέπουμε ξανά από κοντά μετά από τη διετή απουσία λόγω της πανδημίας. Ας αρχίσουμε τις παρουσιάσεις μας και ας παρακολουθήσουμε το σημερινό πλούσιο και πλήρες πρόγραμμα. Η φετινή ατζέντα θα εξετάσει όλα τα σημαντικά ζητήματα της αγοράς, όπως οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία λόγω του πρόσφατου πολέμου στην Ουκρανία, οι κυρώσεις και οι επιπτώσεις τους στο εμπόριο και τη ναυτιλία, η τεχνολογία, οι τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά το κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλία, το green shipping και η χρηματοδότηση.

Στη συνέχεια, έχουμε την τιμή να έχουμε κοντά μας ως Κύριο Ομιλητή του Συνεδρίου τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του και την παρέμβαση του. Με μεγάλη χαρά και τιμή, κατά τη διάρκεια του επίσημου μεσημεριανού γεύματος θα βραβεύσουμε τον κ. Συμεών Παληό, Founder & Chairman της Diana Shipping με το “2022 Capital Link Greek Shipping Leadership Award”, για την πολυετή και πολύτιμη συνεισφορά του στη ναυτιλία της Ελλάδος τα τελευταία 50 χρόνια. Ιδιαίτερα συγκινητική και τιμητική θα είναι η παρουσία του Capt. Παναγιώτη Τσάκου, Founder & President της Tsakos Group, ο οποίος θα προλογίσει τον φίλο του επί σειρά ετών, κ. Συμεών Παληό.»

Τέλος, ο κ. Μπορνόζης ευχαρίστησε όλους τους χορηγούς, media partners, supporting organizations και συμμετέχοντες του συνεδρίου για την πολύτιμη συνδρομή τους στην υλοποίηση ενός ακόμη πολύ επιτυχημένου event, καθώς και για την παρουσία τους.

SETTING THE STAGE – SHIPPING MARKETS UPDATE & OUTLOOK

Παρουσίαση: κ. Peter Michael Christensen, Head of Research – Cleaves Securities AS

O κ. Peter Michael Christensen, τόνισε: “Η παρατεταμένη περίοδος από-επένδυσης που βιώσαμε, ξεκινώντας από το 2016, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μια αναπάντεχα θετική πορεία στη δεκαετία που διανύουμε. Θα υπάρξει ανάκαμψη στις νέες κατασκευές πλοίων την επόμενη διετία, παρότι οι τιμές του χάλυβα είναι αυξημένες. Το πρόβλημα είναι ότι οι διαθέσιμες «πράσινες» λύσεις για τη ναυτιλία δεν φαντάζουν ελκυστικές μέχρι στιγμής. Εξαιρουμένων ορισμένων ιαπωνικών ναυπηγείων, η χωρητικότητα είναι περιορισμένη. Προβλέπεται αύξηση της ζήτησης για σκάφη μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, της τάξης του 38% έως το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Όσον αφορά στα δεξαμενόπλοια, η ζήτηση βαίνει αυξανόμενη, χάρη στην αυξημένη ενεργειακή κατανάλωση των υπό ανάπτυξη ασιατικών οικονομιών.”

SHIPPING – NAVIGATING THROUGH GEOPOLITICAL TURBULENCE

Εισαγωγικά Σχόλια: κα. Yuri Ann Arthur, Commercial Counselor, Athens – U.S. Department of Commerce

H κα. Yuri Ann Arthur, στην ομιλία της τόνισε τα εξής: “Είναι τιμή μου να εκπροσωπώ την αμερικανική Πρεσβεία, εκ μέρους του Πρέσβη Pyatt. Η Σύρος εξελίχθηκε στο αγαπημένο ελληνικό νησί του Πρέσβη, χάρη στη μεταμόρφωση, μέσω της ONEX, των τοπικών ναυπηγείων, από την πτώχευση και τους απλήρωτους εργαζόμενους σε μια βιώσιμη επιχείρηση. Η αμερικανική σημαία κυματίζει πάνω από τα ναυπηγεία, συμβολίζοντας την αριστεία των ελληνοαμερικανικών σχέσεων. Η ONEX συνεχίζει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, έχοντας καταθέσει πρόταση για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας, με στόχο την προσέλκυση νέων επενδύσεων από τον εμπορικό και τον αμυντικό τομέα. Ακόμη, προχωρά η ιδιωτικοποίηση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Πρόκειται για μια επένδυση που συνδυάζει τη γεωπολιτική σταθερότητα με την οικονομική ανάπτυξη. Έχουμε άραγε φτάσει στο ζενίθ των διμερών μας σχέσεων; Θεωρούμε πως η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί. Υπάρχει έντονο αμερικανικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, με δικομματική υποστήριξη, χάρη μεταξύ άλλων στον ρόλο της Ελλάδας ως πυλώνα σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή και στη σταθερή της θέση στη σωστή πλευρά της ιστορίας.”

Συντονιστής: κ. Michalis Pantazopoulos, General Manager Greece – Liberian Registry (LISCR Hellas)

Ομιλητές:

  • κ. Miltiadis Varvitsiotis, Alternate Minister of Foreign Affairs for European Affairs – Ministry of Foreign Affairs, Hellenic Republic
  • κ. Christos Theophilou, Team Leader – EU Maritime Security Strategy and maritime Common Information Sharing Environment (EUMSS & CISE) – European Commission
  • κα. Kirsty MacHardy, Partner – Stephenson Harwood
  • κ. Andreas Hadjipetrou, Managing Director – Columbia Shipmanagement

Ο κ. Michalis Pantazopoulos, General Manager Greece – Liberian Registry (LISCR Hellas), τόνισε: “Ύστερα από μια διετία απομακρυσμένης λειτουργίας, επιστρέφουμε στη ζωντανή δράση. Την ώρα που προσπαθούμε να ανακάμψουμε από την πανδημία, η ενεργειακή κρίση, συνέπεια του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας, έχει και αυτή τεράστιο αντίκτυπο. Η ναυτιλία έχει αποδείξει την ευελιξία της στο παρελθόν, καταφέρνοντας να προσαρμοστεί σε γεωπολιτικές προκλήσεις όπως η πειρατεία, οι κυρώσεις και οι κανονισμοί. Προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τα πολυάριθμα εμπλεκόμενα μέλη της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Το αισιόδοξο σχόλιο είναι πως οι αναταράξεις μπορούν να δημιουργήσουν ωφέλιμες ευκαιρίες.”

O κ. Miltiadis Varvitsiotis, Alternate Minister of Foreign Affairs for European Affairs – Ministry of Foreign Affairs, Hellenic Republic, τόνισε τα εξής: “Η γεωπολιτική έχει επιστρέψει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, καθώς γινόμαστε μάρτυρες μιας μάχης για εξουσία στην Ευρώπη για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, κάτι που ουδείς μπορούσε να προβλέψει. Η ρωσική εισβολή έχει δημιουργήσει μια ανθρωπιστική καταστροφή με χιλιάδες πρόσφυγες και εκτοπισμένα άτομα. Επιπροσθέτως, παρατηρούμε μια μείζονα αλλαγή στις πολιτικές της Ένωσης, η οποία αντιδρά πλέον ως πραγματικός γεωπολιτικός παράγοντας, έχοντας ήδη υιοθετήσει πέντε πακέτα κυρώσεων. Νέες χώρες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στο ΝΑΤΟ, ενώ και η ΕΕ ενισχύει τις αμυντικές της ικανότητες. Ακόμη, σε πρόσφατες εκλογικές αναμετρήσεις, στη Γαλλία επί παραδείγματι, οι κοινοτικές δυνάμεις επικράτησαν εις βάρος των προοπτικών εθνικιστικής αναδίπλωσης. Αναμένουμε αναταραχές στις τιμές του πετρελαίου λόγω των ευρισκόμενων υπό διαπραγμάτευση κυρώσεων, είναι όμως απαραίτητες αν θέλουμε να πάψουμε να χρηματοδοτούμε τον πόλεμο του κ. Πούτιν.”

O κ. Christos Theophilou, Team Leader – EU Maritime Security Strategy and maritime Common Information Sharing Environment (EUMSS & CISE) – European Commission, τόνισε: “Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει μια φιλόδοξη ατζέντα για την ανάπτυξη μιας βιώσιμης γαλάζιας οικονομίας, σχεδιασμένης ώστε να συνεισφέρει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί, όπως η μείωση κατά 90% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και η απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών. Ο στόχος είναι έως το 2030 να χρησιμοποιούμε σκάφη μηδενικών εκπομπών, να ενισχύσουμε την παραγωγή πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα με τις απαραίτητες υποδομές, στηρίζοντας τον μετεξοπλισμό των σκαφών και εξασφαλίζοντας ένα στρατηγικό πλεονέκτημα όσον αφορά την κατασκευή και παραγωγή νέων πλοίων στην Ευρώπη. Τέλος, η ελεύθερη ναυσιπλοΐα, ο έλεγχος των συνόρων και ο σεβασμός στο διεθνές δίκαιο, ειδικότερα στην UNCLOS, είναι στόχοι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την κοινή μας ασφάλεια και τις αμυντικές μας επιχειρήσεις.”

H κα. Kirsty MacHardy, Partner – Stephenson Harwood, τόνισε: “Στόχος των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί κατά της Ρωσίας είναι η πίεση και η παράλυση της οικονομίας της. Πιστεύω πως οι κυρώσεις είναι απαραίτητες, παρότι κανείς σε αυτή την αίθουσα δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος από τις συνέπειές τους. Υπάρχει άμεσος αντίκτυπος στη ναυτιλία, όπως η απαγόρευση εισαγωγών ορισμένων αγαθών ενός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και η υπό συζήτηση απαγόρευση του πετρελαίου και των διυλισμένων πετρελαϊκών προϊόντων από τη Ρωσία. Ωστόσο, η εξάρτηση ορισμένων Κρατών μελών της ΕΕ στα προϊόντα αυτά υπονομεύει μερικώς την αποτελεσματικότητα των κυρώσεων.”

O κ. Andreas Hadjipetrou, Managing Director – Columbia Shipmanagement, τόνισε: “Η γενική αβεβαιότητα που επικρατεί στη ναυτιλία έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για εφοπλιστές και ναυλωτές. Πιστεύω πως η ελληνική ναυτιλία θα μπορέσει να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση. Τα γεγονότα των τελευταίων δύο χρόνων δημιούργησαν την τέλεια καταιγίδα: υγειονομική κρίση, κυρώσεις, και γεωπολιτική αστάθεια έχουν αλλάξει εις βάθος την καθημερινή μας εργασία.”

NAVIGATING THE MARINE FUEL LANDSCAPE – PATHWAYS TO GREEN SHIPPING

Παρουσίαση: κ. Georgios Plevrakis, Vice President for Global Sustainability – ABS

O κ. Georgios Plevrakis, Vice President for Global Sustainability – ABS, τόνισε: “Η απανθρακοποίηση αποτελεί τεράστια πρόκληση για τη ναυτιλία. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν υπάρξει πολιτικές παγκόσμιας εμβέλειας οι οποίες έχουν επηρεάσει τον τρόπο που ατενίζουμε το μέλλον. Η ΕΕ έχει ανακοινώσει τα μέτρα του μηχανισμού Fit for 55, τα οποία έρχονται να προστεθούν στους στόχους του IMO. Είναι σαφές πως η ενεργειακή μετάβαση θα βασιστεί στις αλυσίδες αξίας του άνθρακα και του υδρογόνου, υιοθετώντας την ολιστική προσέγγιση της ανάλυσης κύκλου ζωής για τον καθορισμό του ενεργειακού μας αποτυπώματος. Αν η παραγωγή συμπεριληφθεί σε αυτόν τον υπολογισμό, ακόμη και με τη χρήση πράσινων καυσίμων, θα υπάρχουν εκπομπές βλαβερών ουσιών. Απαιτείται λοιπόν σημαντική αύξηση της παραγωγής ενέργειας μέσω ανανεώσιμων πηγών. Σε σύγκριση με την τωρινή παραγωγή αιολικής και ηλιακής ενέργειας, θα χρειαστεί τριπλασιασμός, ενδεχομένως και τετραπλασιασμός της, ώστε να γίνει πραγματικότητα η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.”

SHORT SEA SHIPPING – Leading the Green Revolution to Zero Emissions

Συντονιστής: κ. George Dimopoulos, Principal Specialist, Head of R&D & Advisory Unit Maritime – DNV Maritime

Ομιλητές:

  • H.E. Frode Overland Andersen, Ambassador of Norway to Greece
  • κ. George Alexandratos, General Manager – Apollonia Lines SA; Vice President – Hellenic Chamber of Shipping
  • κ. Ioannis Chiotopoulos, SVP, Regional Manager – South East Europe Middle East & Africa Maritime – DNV AS
  • Prof. Dimitrios Lyridis, National Technical University of Athens

O κ. George Dimopoulos, Principal Specialist, Head of R&D & Advisory Unit Maritime – DNV Maritime, τόνισε: “Η απανθρακοποίηση είναι γεγονός, λαμβάνει χώρα παγκοσμίως. Ωστόσο, πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο μείγμα τεχνολογίας, κανονισμών και μέτρων για να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι χωρίς να υπονομευθούν οι επιχειρήσεις μας. Είμαστε εδώ για να ερευνήσουμε και να συζητήσουμε τις αλλαγές αυτές, εστιάζοντας στις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων και στην ακτοπλοΐα. Η τεχνολογία προοδεύει, το μέλλον είναι εδώ, αλλά μέχρι στιγμής η τεχνολογία αυτή δεν έχει διανεμηθεί ισόποσα μεταξύ των διαφορετικών κλάδων της ναυτιλίας.”

O Frode Overland Andersen, Ambassador of Norway to Greece, τόνισε: “Είναι τιμή μου και χαρά μου που βρίσκομαι εδώ για να μοιραστώ τη νορβηγική προσέγγιση στο θέμα και όσα μαθήματα θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα στην περίπτωση της Ελλάδας. Η Νορβηγία ξεκίνησε την ηλεκτρική μετάβαση της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας της το 2014. Οι λόγοι ήταν πολλοί: η μειωμένη δραστηριότητα στα εθνικά μας ναυπηγεία, οι επικείμενες νομοθετικές αλλαγές υπέρ των σκαφών χαμηλών ρύπων, η ισχυρή πολιτική βούληση και η ύπαρξη μεγάλης εγχώριας αγοράς. Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για την Ελλάδα. Κατασκευάσαμε το πρώτο μας ηλεκτρικό πλοίο το 2015. Σήμερα, ένα μεγάλο ποσοστό των 200 σκαφών μας είναι είτε ηλεκτρικά είτε υβριδικά, και πολλαπλασιάζονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να διευκολυνθεί η μετάβαση, η κυβέρνηση και η βιομηχανία πρέπει να διασφαλίσουν ότι το κόστος δεν θα μετακυλήσει στους καταναλωτές. Απαιτείται ένα μείγμα συνεργασίας και πυγμής. Συμπληρώνοντας πλέον τρία χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, παρατηρώ πως υπάρχει μια αίσθηση πως εμείς οι Νορβηγοί ακολουθήσαμε αυτή την τακτική έχοντας αλτρουιστικά κίνητρα. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Αν και η αλλαγή είναι ορισμένες φορές επίπονη βραχυπρόθεσμα, τα μακροπρόθεσμα οφέλη είναι σημαντικά. Επενδύοντας στο μέλλον μας, χτίσαμε μια νέα βιομηχανία την οποία τώρα εξάγουμε στον υπόλοιπο πλανήτη.”

O κ. George Alexandratos, General Manager – Apollonia Lines SA; Vice President – Hellenic Chamber of Shipping, τόνισε: “Στην ένωση εφοπλιστών ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, ως επίσημοι σύμβουλοι του Κράτους σε θέματα ναυτιλίας και μετάβασης, οφείλω να αναφέρω πως είμαστε ιδιαιτέρως ανήσυχοι. Γινόμαστε μάρτυρες μιας ελληνικής επανάστασης προς την πράσινη ναυτιλία ή μιας πρόχειρης απόπειρας; Οι μηδενικές εκπομπές αποτελούν εφικτό στόχο ή μια ουτοπία; Η πρόκληση έγκειται στο ότι αντιμετωπίζουμε άγνωστους παράγοντες, μιας και τίποτε δεν εξαρτάται από τους πλοιοκτήτες εξαιρουμένης της εφαρμογής των αποφάσεων, επομένως είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς εκ των προτέρων σε ποιο σύστημα θα μπορέσει να βασιστεί στο μέλλον. Το πλεονέκτημα της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων είναι ότι δεν απαιτούνται υψηλές ταχύτητες.”

O κ. Ioannis Chiotopoulos, SVP, Regional Manager – South East Europe Middle East & Africa Maritime – DNV AS, τόνισε: “Προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενεργοποιήσουμε όλα τα συμβαλλόμενα μέρη ώστε να ηγηθούν της προσπάθειας για την ενεργειακή μετάβαση. Η βούληση είναι μεν σημαντική, όχι όμως όσο θεμελιώδης όσο η συλλογική βούληση, κάτι που στην Ελλάδα σπανίζει. Η τεχνολογία και η τεχνογνωσία υπάρχουν ήδη στη χώρα μας, οι λύσεις βρίσκονται μπροστά μας. Εν κατακλείδι, αν θέλουμε μια χώρα για την οποία μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι, χωρίς ρυπογόνα σκάφη γύρω από τα όμορφα νησιά μας, απαιτούνται άμεσες πρωτοβουλίες.”

O Prof. Dimitrios Lyridis, National Technical University of Athens, τόνισε: “Το πρόβλημα στην Ελλάδα έγκειται στην έλλειψη συντονισμού της προσέγγισής μας. Σχετικά με την ηλεκτρική ναυτιλία, ορισμένοι παράγοντες δυσχεραίνουν τη χρήση της στις μεταφορές μικρών αποστάσεων. Υπάρχουν δύο βασικά προβλήματα: πρώτον, η νομοθεσία αναφορικά με την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας απαγορεύει στον ιδιοκτήτη του δικτύου να διαθέσει ενέργεια στους πλοιοκτήτες. Η δεύτερη πρόκληση σχετίζεται με την εύρεση των απαιτούμενων κεφαλαίων για μια τέτοια επένδυση. Οι εταιρείες ήδη δυσκολεύονται, επομένως η δυνητική μετάβαση θα χρειαζόταν δανεισμό ή κρατική επιχορήγηση του 50% του κόστους. Όμως, η ναυτιλία δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί απευθείας από το Κράτος, πλην λιγοστών εξαιρέσεων ή παρεκκλίσεων. Η νομοθεσία αναφορικά με τις άμεσες επενδύσεις πρέπει να επανεξεταστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.”

EXAMINING ESG – HOW THE LANDSCAPE IS EVOLVING

Το πάνελ εξέτασε σε βάθος πώς αλλάζει η θεώρηση της ναυτιλίας σε σχέση με το ESG, λόγω των προσδοκιών της αγοράς, των κοινωνικών πιέσεων και του ρυθμιστικού πλαισίου. Τι σημαίνει το ESG για τους πλοιοκτήτες, τους ναυλωτές, τους δανειστές, τους επενδυτές και τους ασφαλιστές; Πώς διαχειρίζονται τις απαιτήσεις για διαφάνεια και ποια είναι η βέλτιστη πρακτική για την υποβολή των αναφορών; Αυτή η ενότητα θα επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο όλοι οι παράγοντες της αγοράς αντιλαμβάνονται τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που σχετίζονται με το ESG και τι σημαίνει αυτό για τη ναυτιλία βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Συντονιστής: κα. Anthi Miliou, Head of Sales, In Service – Lloyd’s Register

Ομιλητές:

  • κα. Kiara Konti, Associate Partner, Climate Change and Sustainability Services – EY
  • κα. Charis Plakantonaki, Chief Strategy Officer – Star Bulk Carriers Corp.
  • κ. George Wells, Commercial Head for Structured Deals and Decarbonization – Cargill
  • κ. Theodore Jadick, Managing Director, CEO & President – DNB Markets
  • κ. Vangelis Rousos, Vice President, Commercial – Tufton Asset Management

H κα. Anthi Miliou, Head of Sales, In Service – Lloyd’s Register, τόνισε: “Η επίτευξη περιβαλλοντικών, κοινωνικών και σχετικών με τη διακυβέρνηση στόχων (ESG) στηρίζεται στην εταιρική ανάλυση αντίστοιχων βέλτιστων πρακτικών. Η χρηματοδότηση επηρεάζεται και αυτή σε μεγάλο βαθμό, μιας και υπάρχει η αίσθηση ότι οι εταιρείες με καλύτερα ESG αποτελέσματα αποκτούν ευκολότερα πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία. Σύμφωνα με έρευνες, αυτό οδηγεί συνακόλουθα σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα.”

H κα. Kiara Konti, Associate Partner, Climate Change and Sustainability Services – EY, τόνισε: “Τα τελευταία δύο χρόνια, παρατηρείται ισχυρή πρόοδος αναφορικά με τη σύγκλιση στον καθορισμό των προτύπων. Στο παρελθόν υπήρχε αρκετή σύγχυση, η οποία φαίνεται να ξεπερνιέται χάρη σε δύο γεγονότα: την Cop 26 στη Γλασκόβη και τη θέσπιση κοινών ευρωπαϊκών προτύπων. Οι πρωτοβουλίες αυτές βοηθούν στη χάραξη ενιαίων πολιτικών από τις εταιρείες. Η δομική κατά περίπτωση ανάλυση κερδίζει έδαφος, καθώς γίνεται κατανοητό ότι τα πρότυπα ESG διαφέρουν ανάλογα με τον τομέα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τόσο τους τρόπους με τους οποίους επηρεάζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, όσο και το πώς η κλιματική κρίση για παράδειγμα επηρεάζει τις ίδιες.”

H κα. Charis Plakantonaki, Chief Strategy Officer – Star Bulk Carriers Corp., τόνισε: “Στο παρελθόν, οι στόχοι ESG αποτελούσαν ένα μέρος του σχεδιασμού μας. Σήμερα, κάθε πτυχή της εταιρείας πρέπει να ενσωματωθεί σε μια συγκεκριμένη στρατηγική. Οι επενδυτές ενδιαφέρονται για την εταιρική μας διακυβέρνηση και στους στόχους βιωσιμότητας που θέτουμε. Η προσέλκυση ανθρώπινου δυναμικού υψηλής ποιότητας επίσης εξαρτάται από τη διαφάνεια σχετικά με τους στόχους ESG. Για παράδειγμα η συμμόρφωση με τους στόχους του IMO έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας. Οι υποχρεωτικοί περιβαλλοντικοί κανονισμοί, όπως η Σύμβαση διαχείρισης ερματικού ύδατος, το ανώτατο όριο θείου κ.α. διασφαλίζουν πως το περιβάλλον θα συνεχίσει να βρίσκεται στο επίκεντρο. Η κοινωνική πλευρά έχει επίσης αναβαθμιστεί, καθώς οι εταιρείες αντιλαμβάνονται πως δεν μπορούν να πετύχουν καλές αποδόσεις χωρίς ασφαλείς και ευτυχείς εργαζόμενους. Το ευ ζην ως προσέγγιση κερδίζει διαρκώς έδαφος σε δημοφιλία.”

O κ. George Wells, Commercial Head for Structured Deals and Decarbonization – Cargill, τόνισε: “Οι στόχοι ESG έχουν κεντρική σημασία για την Cargill εδώ και καιρό, ενώ έχουμε θέσει φιλόδοξους στόχους. Λόγω του ότι η ναυτιλία είναι ουσιώδους σημασίας για τον τρόπο ζωής μας, παρατηρούμε μια ισχυρή βούληση σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα για τη θέσπιση υψηλών προτύπων, ειδικότερα αναφορικά με την ασφάλεια. Όποτε μιλάμε για εκπομπές, πρέπει να το πράττουμε με διαφάνεια και συνοχή. Η μεγάλη αλλαγή που έχω διαπιστώσει στην προσέγγιση της βιομηχανίας μας είναι το υψηλότερο επίπεδο συνεργασίας μεταξύ ιδιοκτητών, διαχειριστών, παρόχων καυσίμων κ.λπ. Μόνον από κοινού με τη βιομηχανία συνολικά θα βελτιωθούμε και θα βρούμε τις απαιτούμενες λύσεις ενόψει αυτής της δεκαετίας έντονων αλλαγών.”

O κ. Theodore Jadick, Managing Director, CEO & President – DNB Markets, τόνισε: “Εξετάζουμε ενδελεχώς τη βάση πελατών μας, με τη δομή διακυβέρνησής τους εξελίσσεται σε έναν ολοένα και πιο σημαντικό παράγοντα. Η αξιολόγηση της πορείας των πελατών μας αποτελεί σημαντικό βήμα. Οι στόχοι ESG απασχολούν όλες τις εταιρείες, δεν έχουν πλέον άλλη επιλογή, μιας και επηρεάζεται άμεσα η πρόσβασή τους σε κεφάλαια. Προσπαθούμε να εστιάζουμε στους πελάτες που πληρούν τις προϋποθέσεις και αποδίδουν με συνέπεια. Είναι ήδη βασικό κριτήριο και η σημασία του θα αυξηθεί από δω και στο εξής.”

O κ. Vangelis Rousos, Vice President, Commercial – Tufton Asset Management, τόνισε: “Διαπιστώνουμε μια εξέλιξη, μια φυσική πρόοδο από την εταιρική κοινωνική ευθύνη (CSR), το ακρωνύμιο που χρησιμοποιείτο πριν το ESG. Η ναυτιλία προσαρμόζεται στους διάφορους περιβαλλοντικούς κανονισμούς εδώ και καιρό. Οι συζητήσεις για την κλιματική κρίση βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο των συζητήσεων στον πολιτικό στίβο, με τυχόν νέες ρυθμίσεις να κινδυνεύουν να έχουν αιφνίδιες συνέπειες. Κατά βάση, εφαρμόζουμε τις αρχές υπεύθυνων επενδύσεων των Ηνωμένων Εθνών σε κάθε βήμα των δραστηριοτήτων μας, όπως η συγκέντρωση κεφαλαίων, η αξιολόγηση επενδύσεων κ.λπ.”

BANK FINANCE

Συντονιστής: κ. Jasel Chauhan, Partner, Head of International Finance – Hill Dickinson

Ομιλητές:

  • κ. Channing Wang, Regional Manager – Bank of Communications Financial Leasing (Europe) GmbH
  • κ. Philipp Wuenschmann, Global Head of Shipping – Berenberg
  • κ. Vassilios Maroulis, Managing Director Head, EMEA Shipping, Logistics & Offshore – Citi
  • κ. Hugues Calmet, Senior Vice President, Head of DNB Athens Representative Office – DNB Bank
  • κ. Konstantinos Petropoulos, General Manager, Structured & Shipping Finance – Piraeus Bank

O κ. Jasel Chauhan, Partner, Head of International Finance – Hill Dickinson, τόνισε: “Δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα από το 2009 και σίγουρα η πορεία αυτή δεν υπήρξε ποτέ βαρετή. Σε αυτό το πάνελ, θα αναλύσουμε την πορεία των τελευταίων ετών στη χρηματοδότηση. Υπήρξε μια περίοδος μεταβάσεων, από την υγειονομική κρίση στα εμβόλια και το παρόν, από την ειρήνη στον πόλεμο, επομένως το πυκνό αυτό χρονικό διάστημα μας επηρέασε όλους.”

O κ. Channing Wang, Regional Manager – Bank of Communications Financial Leasing (Europe) GmbH, τόνισε: “Τα τελευταία χρόνια ήταν προβληματικά, μιας και αντιστοιχούν σε μια δύσκολη περίοδο για τις ζωές όλων μας. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν και θετικά νέα: Το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο των κινεζικών εταιρειών leasing επεκτάθηκε σημαντικά, αντιστοιχώντας πλέον σε 16 δισεκατομμύρια δολάρια. Μπορούμε πλέον να ισχυριστούμε πως κατέχουμε ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Η μεταβλητότητα της ναυτιλιακής αγοράς οδηγεί στην ανάγκη για ποικιλομορφία ως προς τη χρηματοδότηση. Προσφέρουμε αυξημένη ευελιξία σε ένα συγκείμενο έντονου ανταγωνισμού.”

O κ. Philipp Wuenschmann, Global Head of Shipping – Berenberg, τόνισε: “Βιώνουμε μια καλή περίοδο για τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας. Όπως πολλοί εξ υμών γνωρίζουν, έχουμε σημαντικά κεφάλαια στη διάθεσή μας. Εν τη απουσία των τραπεζών και των ιδιωτικών κεφαλαίων ήμασταν παρόντες για να χρηματοδοτήσουμε εκ νέου τη ναυτιλιακή δραστηριότητα. Οι πωλήσεις χαρτοφυλακίου μειώνονται, εισερχόμαστε επομένως σε μια νέα εποχή. Ενσωματώνουμε νέες πηγές εργασίας, ενώ μόλις καταγράψαμε ένα πολύ γεμάτο πρώτο τρίμηνο, χρηματοδοτώντας τη βελτιστοποίηση, την ανανέωση των στόλων και του ηλικιακού προφίλ τους, καθώς και την αγορά μεταχειρισμένων σκαφών.”

O κ. Vassilios Maroulis, Managing Director Head, EMEA Shipping, Logistics & Offshore – Citi, τόνισε: “Έχουμε συνηθίσει τις μεταπτώσεις και αυτή τη στιγμή διαθέτουμε ένα ισχυρό και υγιές χαρτοφυλάκιο. Χρηματοδοτούμε επιχειρήσεις, επομένως οι μεταβολές στις καθαρές αξίες ενεργητικού μας επηρεάζουν. Παρόλα αυτά, το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό μας ξεπερνά πλέον τα 10 δισεκατομμύρια. Είμαστε επιλεκτικοί στις συνεργασίες μας, αναζητούμε ένα συγκεκριμένο επίπεδο δραστηριότητας. Στο μέλλον, αν εξαιρέσει κανείς την πολύ δύσκολη, τραγική κατάσταση με τον πόλεμο, προβλέπω θετικές εξελίξεις. Θα έλεγα πως είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι.”

O κ. Hugues Calmet, Senior Vice President, Head of DNB Athens Representative Office – DNB Bank, τόνισε: “Οι τράπεζες έχουν την ικανότητα να δανείσουν αυτή τη χρονική περίοδο. Παρατηρούμε αυξημένη ποικιλία στις πηγές κεφαλαίου. Από δω και στο εξής, λόγω των υψηλών τιμών και της έλλειψης νέων κατασκευών, λογικά δεν θα έχουμε τόσο αυξημένα επίπεδα δραστηριότητας. Υπάρχουν ορισμένα μαύρα σύννεφα μπροστά μας, όπως ο πληθωρισμός και η γεωπολιτική ένταση. Οι στόχοι ESG παραμένουν στο επίκεντρο και όλοι θα πρέπει να τους λάβουν υπόψη.”

O κ. Konstantinos Petropoulos, General Manager, Structured & Shipping Finance – Piraeus Bank, τόνισε: “Χαίρομαι που βλέπω οικεία πρόσωπα, μετά από δύο χρόνια επικοινωνίας μέσω υπολογιστή. Παρατηρούμε μεγάλη ζήτηση για νέα ναυτιλιακά δάνεια. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι ελληνικές τράπεζες κατά τη διάρκεια και μετά την οικονομική κρίση, όπως οι κεφαλαιακοί έλεγχοι και το υψηλό ποσοστό κόκκινων δανείων, καθώς και η υγειονομική κρίση που ακολούθησε, η θέση μας παραμένει ισχυρή. Προσφέρουμε ευρεία γκάμα υπηρεσιών και επεκταθήκαμε τα τελευταία χρόνια με την έκδοση των πρώτων ναυτιλιακών ομολόγων. Αναζητούμε πάντοτε σωστά δομημένες ευκαιρίες. Η παγκόσμια οικονομία υφίσταται κοσμογονικές αλλαγές, αρχικά με τον covid και τώρα με την Ουκρανία. Η μακροπρόθεσμη τάση που μοιάζει να παίρνει σάρκα και οστά είναι η μετατόπιση από την παγκοσμιοποίηση στην περιφερειοποίηση, καθώς και η εστίαση στην ανθεκτικότητα αντί της αποδοτικότητας.”

GREEK BANKS AT THE FOREFRONT OF SHIP FINANCE

The Greek Bond Market – An Innovative Funding Mechanism For Shipping Companies

Σχόλια ενότητας: κ. Christos Megalou, CEO – Piraeus Bank

O κ. Χρήστος Μεγάλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς, τόνισε ότι: “Τα εταιρικά ομόλογα βρίσκονται στο επίκεντρο της ελληνικής κεφαλαιαγοράς τα τελευταία πέντε έτη, με σημαντικό ενδιαφέρον από επενδυτές και αξιοσημείωτη μάλιστα συμμετοχή από ιδιώτες. Η ώθηση του 2021 διατηρήθηκε και στις αρχές του 2022, αν και η δραστηριότητα γνωρίζει μια προσωρινή επιβράδυνση εξαιτίας της αβεβαιότητας που έχει προκληθεί λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Τα κυριότερα οφέλη για τους εκδότες ομολόγων από τον χώρο της ναυτιλίας είναι η διαφοροποίηση των χρηματοδοτικών πηγών, το γεγονός ότι το εργαλείο αυτό είναι ελκυστικό για μικρούς και μεγάλους επενδυτές, καθώς και η πρόσβαση σε μια νέα αγορά με ευρύ φάσμα.

Μέχρι στιγμής τρεις εκδόσεις ναυτιλιακών ομολόγων έχουν λάβει χώρα στο χρηματιστήριο Αθηνών. Θεωρούμε πως η αγορά αυτή θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες, και ενθαρρύνουμε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο να εξετάσει την εναλλακτική αυτή μορφή χρηματοδότησης. Είναι μέρος του DNA μας να είμαστε ενεργοί στις κεφαλαιαγορές και ως επενδυτές, ενδιαφερόμαστε λοιπόν για νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, ειδικότερα όταν συνδυάζονται με τη στήριξη μιας ιδιαίτερα σημαντικής βιομηχανίας για την Ελλάδα, με καθοριστική συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας.”

ΚΥΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:

Γιάννης Πλακιωτάκης: Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη χώρα πλοιοκτητών στην Ευρώπη, κατέχοντας το 59% του στόλου της ΕΕ

Το Κεντρικό Γεύμα άνοιξε με την επίσημη ομιλία του, ο Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης

O κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, στην ομιλία του τόνισε:

“Με μεγάλη χαρά απευθύνομαι στο φετινό φόρουμ της Capital Link με θέμα τη ναυτιλία. Οι πρόσφατοι μήνες έχουν άλλωστε αναδείξει τον κρίσιμο ρόλο της ναυτιλίας αναφορικά με την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής μας αλυσίδας. Η ναυτιλία είναι ένας από τους κορυφαίους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, αντιστοιχώντας, το 2021, στο 9,6% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη χώρα πλοιοκτητών στην Ευρώπη, κατέχοντας το 59% του στόλου της ΕΕ. Δεν είναι υπερβολή να υπογραμμίσουμε τη ζωτική σημασία της ελληνικής ναυτιλίας για τη διεθνή εμπορική δραστηριότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με τις ανησυχίες αναφορικά με την ασφάλεια της ηπείρου να αυξάνονται, ο ρόλος των ελληνικών σκαφών είναι κρίσιμος και όσον αφορά τη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας των Κρατών μελών.

Κυρίες και κύριοι, ζούμε σε μια απαιτητική παγκόσμια συγκυρία, με τις πρόσφατες εξελίξεις να εκτροχιάζουν και να αναδιαμορφώνουν τις προτεραιότητες μας. Το 2022 πρέπει να θέσουμε τις βάσεις για βιώσιμη ανάκαμψη. Οι βασικές προκλήσεις στη ναυτιλία περιλαμβάνουν την απανθρακοποίηση, μιας και ο κλάδος συνεισφέρει τα μέγιστα στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Για να επιτευχθούν οι στόχοι μας, απαιτείται αύξηση της διαθεσιμότητας των «πράσινων» καυσίμων και εντατικοποίηση της έρευνας, ενώ η Ελλάδα θα συνεχίσει να συμμετέχει στη διαμόρφωση των σχετικών περιβαλλοντικών κανονισμών.

Σε θέματα διακυβέρνησης, η ναυτιλία θα λειτουργήσει αποτελεσματικά μόνο αν τα σχετικά πρότυπα υιοθετηθούν σε διεθνές επίπεδο. Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) είναι τα θεσμικά εκείνα εργαλεία που θα πρέπει να γίνουν σεβαστά και με τη σειρά τους να εξασφαλίσουν ένα λαμπρό μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Τέλος, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως η πρόσφατη περίοδος υπήρξε δύσκολη για τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας. Η έλλειψη πόρων από τις παραδοσιακές τράπεζες και η ύφεση ως συνέπεια της πανδημικής κρίσης δημιούργησαν προβλήματα στους εφοπλιστές. Η Ελλάδα πιστεύει πως για το μέλλον απαιτείται ένα μείγμα χρηματοδοτικών εργαλείων, με τη δημόσια χρηματοδότηση να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κλάδου και την ανάγκη γενναιόδωρης υποστήριξης των προσπαθειών για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.”

ΕΠΙΣΗΜΗ ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

Η απονομή του “2022 Capital Link Greek Shipping Leadership Award” στον κ. Συμεών Παληό, Director and Chairman of the Board – Diana Shipping, στο πλαίσιο μιας συγκινητικής και λιτής τελετής, αποτέλεσε το αποκορύφωμα του συνεδρίου. Η βράβευση έγινε σε αναγνώριση της μακροχρόνιας συμβολής του και των επιτευγμάτων του στην ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία, τα τελευταία 50 χρόνια, καθώς επίσης και της ηγετικής του σκέψης και των πρωτοποριακών πρωτοβουλιών του.

Στην πορεία όλων αυτών των ετών, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος στο παρελθόν, έχει προσπαθήσει να κινηθεί με διαφάνεια, σαφήνεια και πειθαρχία. Ο κ. Παληός, ένας από τους σημαντικότερους εφοπλιστές της χώρας, με καταγωγή από τη Χίο, με τις εξαιρετικές του διοικητικές ικανότητες κατάφερε να κρατήσει ζωντανή την επιχείρηση του ακόμα και μετά την οικονομική κρίση που έπληξε την Ελλάδα και τη ναυτιλία την τελευταία δεκαετία, την ίδια στιγμή που άλλες εταιρείες του κλάδου επηρεάστηκαν σημαντικά.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ: Capt. Παναγιώτης Τσάκος, Founder & President – Tsakos Group

Ιδιαίτερη συγκινησιακή φόρτιση διακατείχε τόσο τον ίδιο, όσο και τους παρευρισκόμενους στην αίθουσα, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Capt. Παναγιώτη Τσάκου, Ιδρυτή και Προέδρου της Tsakos Group, ο οποίος προλόγισε τον κ. Παληό.

Ο Capt. Παναγιώτης Τσάκος ανέφερε: “Λίγα πράγματα σε αυτή τη ζωή θα μπορούσαν να μου προσφέρουν τόση χαρά όση αυτή που παίρνω προλογίζοντας τον κ. Συμεών Παληό, τον οποίο γνωρίζω εδώ και πολλά χρόνια. Συγχαίρω την Capital Link για την εξαιρετική της επιλογή όσον αφορά τον αποδέκτη του φετινού βαρυσήμαντου βραβείου.

Οι ναυτικές ρίζες του κυρίου Παληού βρίσκονται στο νησί της Χίου. Το 1971, ο Σίμος ίδρυσε τη Diana Shipping Agencies S.A. και από το 2005 έγινε CEO και Πρόεδρος της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Diana Shipping Inc. Η μακρόχρονη και βαθιά εμπειρία του στη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών και επιχειρησιακών θεμάτων, τον βοήθησαν κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του. Αν υπάρχει ένα επίτευγμα που ο ίδιος ξεχωρίζει, αυτό σχετίζεται με το πλούσιο φιλανθρωπικό του έργο. Ακόμη, τα ειλικρινή πατριωτικά του αισθήματα έχουν αναδειχθεί πολλάκις, ενώ θα χαρακτήριζα ως θρυλική την αγάπη του για τη Χίο. Αγαπητέ Σίμο, τα θερμά μου συγχαρητήρια, αξίζεις την τιμητική αυτή διάκριση και με το παραπάνω.”

ΤΙΜΩΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ: κ. Συμεών Παληός, Director and Chairman of the Board – Diana Shipping

 «2022 Capital Link Greek Shipping Leadership Award»

Με μια εξαιρετικά συγκινητική ομιλία ο κ. Παληός καθήλωσε τους παρευρισκόμενους στο γεύμα. Ανάμεσά τους βρίσκονταν όλη η οικογένειά του, φίλοι του και σημαντικά στελέχη της ναυτιλίας αντιπροσωπεύοντας την ελίτ της ναυτιλιακής κοινότητας.

Στην ομιλία του, ο κ. Συμεών Παληός ευχαρίστησε όλους για την παρουσία τους σε αυτή τη συναισθηματικά φορτισμένη στιγμή, και στη συνέχεια τόνισε τα εξής:

“Ευχαριστώ ειλικρινά τους οργανωτές της Capital Link για το σημαντικό αυτό βραβείο. Προσπάθησα πάντοτε να κινούμαι επιχειρηματικά με ευπρέπεια και διαφάνεια, από την πρώτη μέρα ίδρυσης της Diana Shipping Agencies, πριν από περισσότερα από 50 χρόνια. Ακόμη, πορεύτηκα με πυξίδα την πειθαρχία και τη νηφάλια σκέψη.

Αναζητούσα ανέκαθεν νέες ιδέες χρηματοδότησης, κάτι που εν τέλει με οδήγησε στις δημόσιες αγορές κεφαλαίων. Είμαι βέβαιος πως η εισαγωγή της εταιρείας μου στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπήρξε ζωτικής σημασίας για την μακροπρόθεσμη επιβίωση και ανάπτυξή της. Από νωρίς κατάφερα να προσελκύσω καλούς και έμπιστους συνεργάτες. Πιστεύω ακράδαντα πως η τύχη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μοίρα οιουδήποτε εγχειρήματος, και ευτυχώς στη Diana Shipping είχαμε αρκετή. Τέλος, είμαι πάνω απ’ όλα ευγνώμων για την οικογένειά μου, τη γυναίκα μου, τα παιδιά και τα εγγόνια μου. Σας ευχαριστώ και πάλι για την τιμή που μου κάνατε και για την παρουσία σας σε αυτή την ιδιαίτερη στιγμή.”

CAPITAL LINK GREEK LEADERSHIP SHIPPING AWARD

Το «Capital Link Greek Shipping Leadership Award» στοχεύει στην αναγνώριση των «πατριαρχών» της Ελληνικής Ναυτιλίας, των προσωπικοτήτων που μέσα από την καταξιωμένη μακρόχρονη πορεία τους συνέβαλαν αποφασιστικά στην ανάδειξη της Ελληνικής Ναυτιλίας στην ηγετική της θέση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το «Capital Link Greek Shipping Leadership Award» το 2013 απονεμήθηκε στον Captain Παναγιώτη Ν. Τσάκο, το 2014 στον κ. Περικλή Παναγόπουλο, το 2015 στον κ. Λάμπρο Βαρναβίδη, Vice Chairman of the Baltic Exchange, Trustee of the Lloyds Register Foundation and Managing Director and Global Head of Shipping RBS 1998, το 2016 στους κ.κ. Νικόλα, Γιώργο και Αντρέα Τσαβλίρη, Tsavliris Salvage Group, το 2017 στον Καθηγητή κ. Κώστα Θ. Γραμμένο, CBE DSc, LRF Chair in Shipping, Trade & Finance, Chairman, Costas Grammenos Centre for Shipping, Trade & Finance, Cass Business School, City, University of London, και το 2018 στους αδελφούς κκ. Πάνο Λασκαρίδη Πρόεδρο, European Community Shipowners Associations; Διευθύνοντα Σύμβουλο, Lavinia Corporation/Laskaridis Shipping Company Ltd. και κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο Lavinia Corporation, Lavinia Enterprises Limited and Laskaridis Shipping Company Ltd, το 2019 στον Captain Πάρη Δράγνη, Chairman & Founder – Goldenport Group, και το 2020 στον κ. Γιώργο Προκοπίου, Founder Dynacom Tankers Management, Sea Traders – Dynagas.

MARITIME POLICY & REGULATORY UPDATE

Συντονιστής: κ. Alexandros Damianidis, Partner, Assets & Structured Finance Group – Watson Farley Williams

Ομιλητές:

  • κα. Magda Kopczynska, Director for Waterborne, Directorate General for Mobility and Transport – European Commission
  • κ. Guy Platten, Secretary General – International Chamber of Shipping (ICS)
  • κ. Philippos Phillis, President – European Community Shipowners’ Associations (ECSA); CEO – Lemissoler Navigation
  • κ. Arsenio Dominguez, Director, Marine Enforcement Division – IMO
  • κ. John Xylas, Member of the Board – Union of Greek Shipowners ; President & CEO – Ariston Navigation Corp.

O κ. Alexandros Damianidis, Partner, Assets & Structured Finance Group – Watson Farley Williams, τόνισε: “Το συγκεκριμένο πάνελ περιλαμβάνει ειδικούς στον τομέα τους με στόχο μια συζήτηση γύρω από τις πολιτικές και το κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας. Οι νομοθέτες θα έχουν την ευκαιρία να απαντήσουν σε τυχόν κριτική και ανησυχίες των εκπροσώπων του κλάδου.”

H κα. Magda Kopczynska, Director for Waterborne, Directorate General for Mobility and Transport – European Commission, τόνισε: “Η προβλεψιμότητα και η μακροπρόθεσμη νομική σταθερότητα είναι απαραίτητες για κάθε κλάδο και ειδικά για τη ναυτιλία. Πρέπει να θεσπίσουμε κανονισμούς τάχιστα, και είναι προτιμότερο αυτό να γίνει σε παγκόσμιο επίπεδο, μιας και μιλάμε για έναν παγκόσμιας εμβέλειας τομέα. Στο παρελθόν υπήρξαν περιπτώσεις με νομοθετικές πρωτοβουλίες που ξεκίνησαν στην ΕΕ για να υιοθετηθούν αργότερα από τον IMO αλλά και το αντίστροφο. Πάνω απ’ όλα, χρειαζόμαστε ένα σαφές όραμα, ένα παγκόσμιο πλαίσιο με σαφείς στόχους. Όσο νωρίτερα ενημερωθούν οι πλοιοκτήτες για τις αλλαγές που θα κληθούν να εφαρμόσουν, τόσο καλύτερα θα εξελιχθούν τα πράγματα για όλους τους συμμετέχοντες.”

O κ. Guy Platten, Secretary General – International Chamber of Shipping (ICS), τόνισε: “Χαίρομαι που βρισκόμαστε ξανά από κοντά. Μεταξύ των νομοθετών και εκείνων που θα πρέπει να προσαρμοστούν στους κανονισμούς, θεωρώ πως όσα μας ενώνουν είναι περισσότερα απ’ όσα μας χωρίζουν, μιας και ο τελικός στόχος είναι κοινός. Δεν γνωρίζουμε ακόμα ποια είναι τα νέα καύσιμα που θα επικρατήσουν. Προς το παρόν, οι πλοιοκτήτες καλούνται να στοιχηματίσουν και να προβλέψουν ποια θα είναι τα κυρίαρχα καύσιμα σε 25 χρόνια από τώρα – καταλαβαίνω τον προβληματισμό τους και οφείλουμε να τους δώσουμε τα μέσα για να μειώσουν το ρίσκο των επενδύσεών τους. Έχουμε μπροστά μας μεγάλες προκλήσεις, σχετικές με την τεχνολογία, την έρευνα και την ανάπτυξη.”

O κ. Philippos Phillis, President – European Community Shipowners’ Associations (ECSA); CEO – Lemissoler Navigation, τόνισε: “Η απανθρακοποίηση συναποτελείται από τέσσερις άξονες: την τεχνολογία, το εμπόριο, τους κανονισμούς, καθώς και τις τεχνολογικές εξελίξεις σχετικά με την καύση. Ορισμένοι ισχυρίζονται πως η ναυτιλία εισέρχεται σε μια μεταβατική περίοδο. Προσωπικά θεωρώ πως αυτή έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Δεν είναι τυχαίο πως όλα τα σκάφη που έχουν χτιστεί μετά το 2013 διαθέτουν κινητήρες που χρησιμοποιούν τεχνολογίες αιχμής. Απαιτείται πλέον στενή συνεργασία μεταξύ ιδιοκτητών και διαχειριστών, ώστε να καθοριστούν η ταχύτητα, η κατανάλωση και άλλοι παράγοντες. Αξίζει να σημειωθεί πως ο συντονισμός με τα λιμάνια και η άμεση επικοινωνία με τα πλοία χρήζουν άμεσης βελτίωσης. Μία από τις προσεχείς δράσεις του IMO πρέπει να αφορά τη συγκεκριμένη πτυχή.”

O κ. Arsenio Dominguez, Director, Marine Enforcement Division – IMO, τόνισε: “Σας ευχαριστώ για την ευγενική πρόσκληση συμμετοχής σε ένα πάνελ με διακεκριμένους καλεσμένους. Η αποστολή του IMO είναι πράγματι να ενώσει την παγκόσμια αυτή βιομηχανία και να θεσπίσει ενιαία πρότυπα. Ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι να συγκεντρωθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι γύρω από το ίδιο τραπέζι, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών μη κυβερνητικών οργανώσεων για παράδειγμα, και να εργαστούν από κοινού. Μπορεί να έχουμε διαφορετικές απόψεις σε επιμέρους θέματα, ο τελικός προορισμός μας ωστόσο είναι κοινός.”

O κ. John Xylas, Member of the Board – Union of Greek Shipowners ; President & CEO – Ariston Navigation Corp., τόνισε: “Οι κατ’ ιδίαν συζητήσεις μεταξύ μας δεν αρκούν από μόνες τους. Χρειαζόμαστε μεγαλύτερο ακροατήριο, ώστε να μπορούμε να επηρεάσουμε τον τρόπο με τον οποίο η κοινή γνώμη αντιλαμβάνεται τη ναυτιλία. Η περιφερειακοί κανονισμοί είναι εξ ορισμού προβληματικοί σε μια παγκόσμια οικονομία. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα επιβαρυνθούν δυσανάλογα σε περίπτωση που υιοθετηθούν αχρείαστοι και ασύμβατοι κανονισμοί σε μεμονωμένες περιοχές. Κυριότερα, η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» πρέπει να εφαρμοστεί ορθά, με τους προμηθευτές καυσίμων να αναλαμβάνουν και εκείνοι το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί.”

ALTERNATIVE FINANCE

Συντονιστής: κ. Edward S. Horton, Partner, Co-Head of Capital Markets Group – Seward & Kissel LLP

Ομιλητές:

  • κ. Timothy Soe, Managing Director – Ascension Finance
  • κ. Axel Siepman, Managing Director – BRAEMAR NAVES
  • κ. Robbert Jan Souge, Managing Director – Direct Ship Finance
  • κ. Omer Donnerstein, Managing Director – Entrust Global
  • κ. Harris Antoniou, Founder & Managing Director – Neptune Maritime Leasing Ltd

O κ. Edward S. Horton, Partner, Co-Head of Capital Markets Group – Seward & Kissel LLP, τόνισε: “Είναι χαρά μου που βρίσκομαι εδώ ώστε να συζητήσουμε για τις ενναλακτικές πηγές χρηματοδότησης. Ο όρος περιγράφει τις νέες μεθόδους που ανέκυψαν προ δεκαπενταετίας, μετά την έξοδο πολλών παραδοσιακών τραπεζών από τη ναυτιλία κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, και οι εξελίξεις έκτοτε υπήρξαν καταιγιστικές.”

O κ. Timothy Soe, Managing Director – Ascension Finance, τόνισε: “Η Ascension είναι ένας πάροχος χρέους με γραφεία στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο και στην Αθήνα. Είναι ξεκάθαρο πως πολύς κόσμος έχει μπει πλέον σε αυτή την αγορά με αποτέλεσμα να μην είναι πλέον τόσο εξειδικευμένη. Έχοντας εργαστεί σε μεγάλες τράπεζες στο παρελθόν, δεν τις θεωρώ ανταγωνιστές, αλλά οντότητες οι οποίες προσφέρουν στους ίδιους δανειολήπτες τη δυνατότητα χρηματοδότησης διαφορετικών στοιχείων ενεργητικού. Είναι εφικτό να χωρίσει κανείς τον στόλο του σε δύο μέρη, αναζητώντας τον κατάλληλο δανειοδότη αναλόγως με την περίπτωση.”

O κ. Axel Siepman, Managing Director – BRAEMAR NAVES, τόνισε: “Βοηθούμε τους πελάτες μας να βρουν τις βέλτιστες χρηματοδοτικές λύσεις, είτε μέσω τραπεζών, είτε μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων. Οι δανειολήπτες πρέπει ορισμένες φορές να κινηθούν σε χρονικό ορίζοντα εβδομάδων – αναζητούν επομένως εταίρους με την ευελιξία να δράσουν αποφασιστικά αν η επενδυτική ευκαιρία το αξίζει. Εμείς συγκεντρώνουμε πληροφορίες για το είδος της συναλλαγής, την ταχύτητα εύρεσης των χρημάτων και την υποκείμενη δομή. Η εναλλακτική χρηματοδότηση προσφέρει πληθώρα επιλογών, προσωποποιημένων και με τα μικρότερα δυνατά έξοδα, αν και η μόχλευση δύναται να αυξήσει σημαντικά το κόστος.”

O κ. Robbert Jan Souge, Managing Director – Direct Ship Finance, τόνισε: “Λαμβάνουμε απευθείας χρηματοδότηση από τους επενδυτές μας στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Αποσκοπούμε να συνεργαστούμε με πλοιοκτήτες που εγκαταλείφθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης, ιδίως οικογενειακές επιχειρήσεις. Θωρούμε τον εαυτό μας μια ασφαλή, μη τραπεζική… τράπεζα. Πιστεύω πως το αυξημένο περιθώριο ευελιξίας μας παραμένει το συγκριτικό μας πλεονέκτημα σε σχέση με τους πιο παραδοσιακούς τρόπους χρηματοδότησης. Αν οι ταμειακές ροές φαίνονται υποσχόμενες, εμείς ενδιαφερόμαστε. Παλαιότερα, όταν ο χώρος άνηκε ακόμη εξ ολοκλήρου στις τράπεζες, οι παρεχόμενες υπηρεσίες ήταν μονοδιάστατες. Σήμερα, αν και όλοι οι παρευρισκόμενοι στο πάνελ φέρουν τον τίτλο του «εναλλακτικού χρηματοδότη», τα προϊόντα μας διαφέρουν. Η δυνατότητα συνεννόησης με κάποιον που καταλαβαίνει πραγματικά τον χώρο μεταφράζεται πάραυτα σε προστιθέμενη αξία.”

O κ. Omer Donnerstein, Managing Director – Entrust Global, τόνισε: “Η Entrust Global ίδρυσε το ταμείο blue ocean και έχει καταφέρει να συγκεντρώσει δισεκατομμύρια δολάρια. Αρχικά, είχαμε την άποψη πως αν θέλουμε να αναπτυχθούμε πρέπει να κινηθούμε σαν επενδυτές, σαν σύστημα ενιαίας εξυπηρέτησης, προσφέροντας από δάνεια αυξημένης εξασφάλισης μέχρι κεφάλαια κοινών μετοχών και οτιδήποτε υπάρχει ενδιάμεσα. Σήμερα είμαστε περισσότερο ενεργοί στην πρωτογενή αγορά και προσφάτως επεκταθήκαμε στις δημόσιες αγορές, με ομόλογα και άλλα χρεόγραφα. Αποτελούμε μέρος ενός μεγάλου hedge fund, αλλά διατηρούμε καθεστώς αυτοδιαχείρισης, κάτι που μας επιτρέπει να λαμβάνουμε επενδυτικές αποφάσεις με ταχύτητα.”

O κ. Harris Antoniou, Founder & Managing Director – Neptune Maritime Leasing Ltd, τόνισε: “Η Neptune είναι μια εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης θαλάσσιων μεταφορών που εστιάζει σε μικρές και μεσαίες ναυτιλιακές εταιρείες. Με χαροποιεί που βλέπω σήμερα τόσους εναλλακτικούς χρηματοδότες, με τον όρο ενδεχομένως να χάνει το νόημά του όσο η συγκεκριμένη πρακτική γίνεται πιο mainstream. Ιδρυθήκαμε χάρη στη σύμπραξη χορηγών με πολλά χρόνια εμπειρίας στο χώρο και συνεργαστήκαμε χάρη στο πάθος μας για τη ναυτιλία, που εξακολουθεί να έχει θεμελιώδη σημασία για την παγκόσμια οικονομία, με προτίμηση στα πιο σύγχρονα και «πράσινα» σκάφη. Δραστηριοποιούμαστε έντονα στη χρηματοδότηση μεταβάσεων και μετεξοπλισμών, που αποτελούν μια εκ των στρατηγικών που όλοι οφείλουν να αξιολογήσουν.”

CAPITAL MARKETS

Συντονιστής: κ. Robert Lustrin, Counsel – Reed Smith LLP

Ομιλητές:

  • κα. Christa Volpicelli, Managing Director, Global Transportation Group – Citi
  • κα. Isabella Schidrich, Senior Managing Director – Nasdaq
  • κ. Ronny Bjørnådal, Deputy CEO – Cleaves Securities AS
  • κ. James T. Cirenza, Managing Director – DNB Markets
  • κ. Chris Weyers, Managing Director, Head of Maritime Investment Banking – Stifel

O κ. Robert Lustrin, Counsel – Reed Smith LLP, τόνισε: “Χαίρομαι που βρίσκομαι ενώπιον σας. Συναντηθήκαμε τον Μάρτιο στη Νέα Υόρκη και εστιάσαμε στην αναστάτωση και στην αστάθεια που έχουν προκύψει λόγω του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας. Η πρόσφατη επέκταση των υγειονομικών πρωτοκόλλων covid σε κινεζικές μητροπόλεις έχει προκαλέσει συγχρωτισμό στα λιμάνια, με όλες τις συνέπειες που επιφέρει κάτι τέτοιο. Στο πάνελ έχουμε εκπροσώπους της αμερικανικής και νορβηγικής αγοράς, αλλά και του Nasdaq. Η ναυτιλία είναι μια βιομηχανία που απαιτεί μεγάλα κεφάλαια. Οι κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ είναι μακράν οι μεγαλύτερες και εκείνες με την περισσότερη ρευστότητα παγκοσμίως.”

H κα. Christa Volpicelli, Managing Director, Global Transportation Group – Citi, τόνισε: “Επενδύουμε σθεναρά στη ναυτιλία. Η Citi είναι μια παγκόσμια τράπεζα, με σταθερή παρουσία στη ναυτιλία σε όλη της τη διαδρομή και τα ανώτερα κλιμάκια μας απαριθμούν περισσότερα από είκοσι χρόνια εμπειρίας. Ο συνδυασμός αυτός είναι το κλειδί: μια παγκόσμια πλατφόρμα και μια εξειδικευμένη ομάδα. Η πώληση μετοχών και χρεωστικών τίτλων στη ναυτιλία είναι ένας εξειδικευμένος κλάδος με αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ των εταιρειών. Οι μελλοντικές προοπτικές φαντάζουν ενθαρρυντικές, αν και βάσει των συζητήσεων μας με επενδυτές, γίνεται αντιληπτό πως ανησυχούν για τον πληθωρισμό και τα αυξανόμενα επιτόκια, καθώς και για μια ενδεχόμενη ύφεση στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη του χρόνου.”

H κα. Isabella Schidrich, Senior Managing Director – Nasdaq, τόνισε: “Συνεργαζόμαστε με πολυάριθμες ευρωπαϊκές εταιρείες και έχουμε καταγράψει μια εντυπωσιακή εισροή νέων καταχωρίσεων. Τα τελευταία δύο χρόνια σηματοδότησαν εντυπωσιακή ανάπτυξη. Ο Nasdaq παρέχει την πλατφόρμα συναλλαγών αλλά και την απαραίτητη τεχνολογία, προσδοκούμε επομένως να συνεργαστούμε με περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στο μέλλον. Πιστεύω πως θα υπάρχει ένα πρώτο παράθυρο ευκαιρίας στα τέλη Μαΐου, χάρη στη δραστηριότητα μεγάλων αμερικανικών εταιρειών. Συνήθως, υπάρχει μια εξάμηνη απόσταση στις τάσεις, μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης, που σημαίνει ότι το ερχόμενο φθινόπωρο θα είναι μια περίοδος αυξημένου ενδιαφέροντος για την ευρωπαϊκή ήπειρο. Φυσικά, η ισχύουσα γεωπολιτική κατάσταση δυσχεραίνει τα πράγματα, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε.”

O κ. Ronny Bjørnådal, Deputy CEO – Cleaves Securities AS, τόνισε: “Η Cleaves εξελίσσεται διαρκώς, τοποθετώντας τον εαυτό της στην κατάλληλη θέση για να εξυπηρετήσει τους πελάτες μας με κάθε τρόπο. Εστιάζουμε στη χρηματοδότηση επιχειρήσεων και είμαστε ενεργοί στην εναλλακτική δανειοδότηση. Η αγορά αυτή θα συνεχίσει να επεκτείνεται όσο οι τράπεζες συστέλλουν την παρουσία τους. Αυτό που κάνει την Cleaves να ξεχωρίζει είναι η στήριξη από ένα μεγάλο hedge fund, ένα από τα κορυφαία στον πλανήτη σύμφωνα με τη Bloomberg. Συνοψίζοντας, συμφωνώ με κάτι που ήδη ειπώθηκε σε προηγούμενη συζήτηση: μετά από μια παρατεταμένη περίοδο απο-επένδυσης, η τρέχουσα δεκαετία θα είναι πιθανότατα μια από τις πιο κερδοφόρες.”

O κ. James T. Cirenza, Managing Director – DNB Markets, τόνισε: “Έχουμε εμπλακεί σε πολλές συναλλαγές καθαρής θέσης πρόσφατα, σε μια περίοδο που υπήρξε εξαιρετική για τις κεφαλαιαγορές. Από τον Απρίλιο του 2020 έως το Νοέμβριο του 2021, οι κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ έβγαλαν περισσότερα από ένα τρισεκατομμύριο δολάρια. Ήταν μια εκπληκτική περίοδος είκοσι μηνών. Ακόμη, αποδίδουμε μεγάλη σημασία στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Το ενδιαφέρον των επενδυτών για LNG διαρκώς αυξάνεται, ενώ οι επενδύσεις σε FSRU έχουν και αυτές τις καλύτερες δυνατές οικονομικές προοπτικές.”

O κ. Chris Weyers, Managing Director, Head of Maritime Investment Banking – Stifel, τόνισε: “Εργαζόμαστε κατά κύριο λόγο με μεσαίες επιχειρήσεις στις ΗΠΑ, προσφέροντας όλες τις υπηρεσίες των τραπεζών, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης ενεργητικού – παθητικού. Τη δεδομένη χρονική συγκυρία, ο πληθωρισμός, της τάξης του 8% στις ΗΠΑ, απασχολεί όλους τους επενδυτές, και οι περισσότερες εταιρείες θεωρούν πως δεν είναι μια καλή περίοδος για μεγάλα ανοίγματα. Από την άλλη πλευρά, στα χρηματιστήρια οι ναυτιλιακές και πετρελαϊκές μετοχές ανεβαίνουν, αν και υπάρχει σημαντική απόσταση ανάμεσα στην τιμή της μετοχής και την αξία των στοιχείων ενεργητικού.”

STRUCTURED PRODUCTS: Useful Investment Solutions To Reshape Returns And Mitigate Your Portfolio Risk – Leverage On Leonteq Securities Expertise.

Η απότομη αύξηση της παγκόσμιας αβεβαιότητας σε συνδυασμό με τις τεταμένες νομισματικές πολιτικές (σε μια προσπάθεια καταπολέμησης του πληθωρισμού) οδήγησαν τους επενδυτές να αντιμετωπίσουν ασταθείς και μη ελκυστικές αγορές. Πως οι επιφυλακτικοί επενδυτές που αναζητούν ομαλές σταθερές αποδόσεις θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τις τρέχουσες συνθήκες που επικρατούν στο επενδυτικό σκηνικό;

  • κ. Alex Pou Cuturi, CEO – Leonteq Monaco
  • κ. Hendrick Ketchemen, Director, Structured Solutions – Leonteq Securities

O κ. Alex Pou Cuturi, CEO – Leonteq Monaco, τόνισε: “Συνεργαζόμαστε με Έλληνες εφοπλιστές εδώ και επτά χρόνια. Ο παράγοντας που μας διαφοροποιεί είναι η τεχνολογία. Η τεχνολογία δημιουργεί αξία, και έχουμε την ικανότητα να εκδίδουμε προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες του πελάτη, χωρίς ελάχιστο ποσό. Τα κυριότερα πλεονεκτήματα μας είναι η εύκολη πρόσβαση στις συναλλαγές, η εμπειρογνωμοσύνη μας και η δυνατότητα χρηματοδότησης δανείων. Η ταχύτητά μας είναι ανυπέρβλητη, δεν υπάρχει λόγος για προσποιητή μετριοφροσύνη. Έχουμε δουλέψει με σημαντικούς Έλληνες εφοπλιστές, αναγνωρίζω ορισμένους από αυτούς στο σημερινό συνέδριο. Η παρουσία μας εδώ φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως μια πρώτη γνωριμία, και ελπίζουμε να προσφέρουμε προστιθέμενη αξία στις ελληνικές ναυτιλιακές στο μέλλον.”

Ο κ. Hendrick Ketchemen, Director, Structured Solutions – Leonteq Securities, τόνισε: “Εκπροσωπούμε το κυρίαρχο επενδυτικό ίδρυμα με έδρα την Ελβετία, αλλά και με ένα παγκόσμιο δίκτυο διανομής. Προσφέρουμε μια επενδυτική πλατφόρμα τελευταίας τεχνολογίας, που δημιουργήθηκε και συντηρείται εντός της εταιρείας, που διαθέτει παρουσία σε 14 τοποθεσίες διεθνώς. Η Leonteq έχει τιμηθεί με περισσότερα από 70 διεθνή βραβεία. Επιπροσθέτως, είμαστε πλέον εισηγμένοι στο χρηματιστήριο της Ζυρίχης, έχοντας ως απώτερο σκοπό να γίνουμε το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό δίκτυο ειδικών στα δομημένα προϊόντα. Η περιπλοκότητα των προϊόντων είναι η λιγότερη δυνατή, συμπεριλαμβάνοντας προϊόντα σταθερού εισοδήματος για ναυτιλιακά ταμεία, αλλά και εξατομικευμένες λύσεις για οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις.”

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News