Business & Finance Σάββατο 19/12/2020, 13:19
ΕΡΕΥΝΑ

Πόση ψηφιακή πρόοδο έκανε πραγματικά η Ελλάδα;

φωτ.: Unsplash/Adi Goldstein

Μπορεί η πανδημία να οδήγησε την παγκόσμια οικονομία σε συρρίκνωση 4,4% τον τελευταίο χρόνο, όμως από την άλλη πλευρά, την ώθησε να κάνει ένα άλμα προς την ψηφιοποίηση. Όταν τα lockdowns έκλεισαν ολόκληρους κλάδους και τα σχολεία, οι ψηφιακές δεξιότητες έγιναν πιο σημαντικές από ποτέ. Όμως, όπως δείχνει η έρευνα του Fletcher School του Tufts University και της Mastercard, αυτό το ψηφιακό άλμα δεν ήταν παντού το ίδιο. 

Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους 160 διαφορετικούς δείκτες για να καταρτίσουν το Digital Evolution Scorecard, που μετρά την ψηφιακή εξέλιξη 90 οικονομιών του πλανήτη. Η έρευνα στηρίζεται σε τέσσερις τομείς: 

–          Τις συνθήκες προσφοράς: Πόσο ανεπτυγμένες είναι οι υποδομές -ψηφιακές και φυσικές- που απαιτούνται για να διευκολυνθεί το ψηφιακό οικοσύστημα; 

–          Τις συνθήκες ζήτησης: Είναι οι καταναλωτές πρόθυμοι και ικανοί να συμμετάσχουν στο ψηφιακό οικοσύστημα; 

–          Το θεσμικό περιβάλλον: Οι νόμοι της χώρας στηρίζουν ή εμποδίζουν την ανάπτυξη ψηφιακών τεχνολογιών; 

–          Την καινοτομία και αλλαγή: Ποια είναι η κατάσταση του συστήματος καινοτομίας; 

Με βάση αυτά τα κριτήρια, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με τη μικρότερη ψηφιακή πρόοδο, αυτές που θα πρέπει να προσέξουν (Watch Out Economies). 

posi-psifiaki-proodo-ekane-pragmatika-i-ellada0

Σε αυτή την κατηγορία, στην οποία περιλαμβάνονται χώρες από τη Ν. Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και τη Λατινική Αμερική, διαπιστώνονται ελλείψεις τόσο στις υπάρχουσες ψηφιακές ικανότητες όσο και στο momentum για τη μελλοντική ανάπτυξη.

Οι χώρες σαν την Ελλάδα θα πρέπει να: 

–          Κάνουν μακροπρόθεσμες επενδύσεις για να αντιμετωπίσουν τα κενά στις βασικές υποδομές 

–          Δημιουργήσουν ένα θεσμικό πλαίσιο που υποστηρίζει την υιοθέτηση των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών από τους καταναλωτές. 

–          Προωθήσουν πρωτοβουλίες (ιδιαίτερα μέσα από τη συνεργασία του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα) που επενδύουν στην ψηφιακή πρόσβαση των μη προνομιούχων ομάδων του πληθυσμού. 

–          Προωθήσουν εφαρμογές που απαντούν σε πιεστικές ανάγκες και άρα μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτες για την ευρεία υιοθέτηση των ψηφιακών εργαλείων (π.χ. πλατφόρμες πληρωμών μέσω κινητού). 

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Harvard Business Review 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News