Business & Finance Τετάρτη 23/02/2022, 17:22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών: Τεράστια ανάγκη στήριξης του λιανεμπορίου – Τα μέτρα «χτυπησαν» τα καταστήματα

Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών: Τεράστια ανάγκη στήριξης του λιανεμπορίου – Τα μέτρα «χτυπησαν» τα καταστήματα

Την ανάγκη για στοχευμένη και αναλογική στήριξη του λιανεμπορίου επισημαίνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών. Ο σύλλογος σε συνεργασία με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τους δείκτες πωλήσεων λιανικής του Δεκεμβρίου, ο οποίος δεν αναφέρεται στους τομείς τροφίμων, οχημάτων και καυσίμων.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως η πάγια θέση του συλλόγου είναι να γίνεται η σύγκριση των στοιχείων του 2021 με τα αντίστοιχα του 2019, που ήταν το τελευταίο έτος κανονικότητας, και όχι με αυτά του 2020 όταν η αγορά υπολειτουργούσε.

«Τα σημερινά εξειδικευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που δεν περιλαμβάνουν τους κλάδους που με τις διακυμάνσεις τους και το τεράστιο μέγεθός τους επηρεάζουν άδικα θετικά ή αρνητικά τα αποτελέσματα, επαληθεύουν τις θέσεις του συλλόγου και καταγράφουν επακριβώς την πορεία του λιανεμπορίου για τον Δεκέμβριο», σημειώνει ο σύλλογος. Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία για τον Δεκέμβριο υπήρξε επιδείνωση της αρνητικής πορείας στις πωλήσεις λιανικής που είχε ξεκινήσει τον Νοέμβριο, καταγράφοντας συνολική πτώση στον Δείκτη κατά 2,2%, ενώ το γενικό σύνολο που περιλαμβάνει και τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, δείχνει άνοδο 5,11%.

Συγκεκριμένα, ο εμπορικός σύλλογος ανακοίνωσε:

Με αφορμή τη δημοσίευση των στοιχείων, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης δήλωσε: «Η συνέχιση της συνεργασίας με την Ελληνική Στατιστική Αρχή και η επεξεργασία των εξειδικευμένων στοιχείων επαναφέρουν τους αριθμούς στη σωστή τους διάσταση αποτυπώνοντας την πραγματική κατάσταση της αγοράς, όπως συνεχώς ανέφερα σε όλες τις προηγούμενες δηλώσεις μου. Είναι πλέον τεκμηριωμένο και με επίσημα στοιχεία, πως ενώ έως το Νοέμβριο του 2021 είχαμε ανοδική πορεία σε σχέση με το 2019, δυστυχώς από την στιγμή που εμφανίστηκε η μετάλλαξη Όμικρον και εφαρμόστηκαν πρόσθετα περιοριστικά μέτρα, σταμάτησε η αυξητική τάση και ξεκίνησε νέος γύρος πτώσης του κύκλου εργασιών. Η αρνητική επίπτωση στην αγορά έγινε φανερή κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και γιγαντώθηκε κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

Στη δύσκολη αυτή περίοδο για το εμπόριο, η έλλειψη ρευστότητας, η άνοδος του κόστους ενέργειας και μεταφορών σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα στην αγορά. Έχοντας πλέον αποδείξει ότι οι παρεμβάσεις μας βασίζονται μόνο σε τεκμηριωμένα στοιχεία, τονίζουμε για άλλη μία φορά την τεράστια ανάγκη που υπάρχει για στοχευμένη και αναλογική στήριξη του λιανεμπορίου, ευελπιστώντας ότι σύντομα θα αλλάξει το κλίμα και από την άνοιξη του ’22 θα, εισέλθουμε επιτέλους σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης».

Εξαιρώντας τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα

Για το σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, όπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, ο ετήσιος κύκλος εργασιών το 2021 ανήλθε σε 19,91 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14,1% σε σχέση με το έτος 2020, όπου είχε διαμορφωθεί σε 17,45 δισ. ευρώ.

Για το σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, ο κύκλος εργασιών το τέταρτο τρίμηνο 2021 ανήλθε σε 5,88 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 29,3% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο 2020, όπου είχε διαμορφωθεί σε 4,55 δισ. ευρώ και αύξηση 6,7% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2021, όπου είχε διαμορφωθεί σε 5,51 δισ. ευρώ.

Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Δεκέμβριο 2021 ανήλθε σε 1,06 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 66,3% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2020 που είχε διαμορφωθεί σε 0,64 δισ. ευρώ και αύξηση 19,3% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 0,89 δισ. ευρώ».

Διαβάστε επίσης:

Έρχεται ο κρατικός Τειρεσίας: Πώς θα υπολογίζεται το «scoring» φυσικών προσώπων, εταιρειών

Έρευνα: Τι ψωνίζουν online περισσότερο οι Έλληνες

Online shopping: Τζίρος 1 δισ. ευρώ για τη μόδα στην Ελλάδα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News