Business & Finance Δευτέρα 11/10/2021, 16:37
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΚΠΟΙΖΩ: Ζητά την άμεση επιστροφή των χρημάτων για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν στην πανδημία

φωτ. Ιntimenews

Στο ζήτημα της επιστροφής των χρημάτων για πτήσεις που ακυρώθηκαν εν μέσω της πανδημικής περιόδου αναφέρεται εκ νέου η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητας Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), καταγγέλλοντας ότι πολλοί καταναλωτές δεν έχουν εισπράξει ακόμη τα απαιτούμενα ποσά.  

«Ακόμα και σήμερα, παρά τις προηγούμενες υποσχέσεις ορισμένων αεροπορικών εταιρειών για αποζημίωση των καταναλωτών, που έχουν λάβει κουπόνια, ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών περιμένουν -σε ορισμένες περιπτώσεις για ένα χρόνο ή και περισσότερο- να πάρουν πίσω τα χρήματά τους» σημειώνει, μεταξύ άλλων. 

Στο ίδιο πλαίσιο, υπενθυμίζει ότι 16 αεροπορικές εταιρείες κλήθηκαν μέσω πρόσφατης ανακοίνωσης της Ε.Ε. να βελτιώσουν τις πρακτικές τους με τη βοήθεια ενός καταλόγου μέτρων που συνέταξαν η Επιτροπή και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network-CPC Network). 

Ειδικότερα:  

  • Οι αεροπορικές εταιρείες και για εισιτήρια που αγοράζονται μέσω ενδιάμεσου φορέα, όπως οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες ή οι πλατφόρμες κράτησης, δεσμεύτηκαν να βελτιώσουν τις πολιτικές ακύρωσης και τον τρόπο εξυπηρέτησης των επιβατών όταν ακυρώνεται η πτήση τους.  
  • Πρέπει να τηρούν τους κανόνες της διαφάνειας και σύννομης ενημέρωσης των καταναλωτών, αναφορικά με τα δικαιώματά τους, να μην αναγκάζουν ή/και υποχρεώνουν τους καταναλωτές να δεχθούν κουπόνια σε περίπτωση ακύρωσης πτήσεων (τη σχετική δέσμευση αρνήθηκαν η Wizzair και η Iberia) και να τους ενημερώνουν για το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων τους. Καλούνται τέλος να σταματήσουν τις καθυστερήσεις στις περιπτώσεις επιστροφής χρημάτων. 
  • Η εφαρμογή και τήρηση της νομοθεσίας από τις αεροπορικές εταιρείες και η προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών είναι εδώ και αρκετό διάστημα ιδιαίτερα προβληματική και η κρίση της πανδημίας COVID-19 έχει απλώς επιτείνει τα εν λόγω προβλήματα. 

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΚΠΟΙΖΩ ζητάει τα εξής: 

  • Οι αεροπορικές εταιρείες να τηρούν τις δεσμεύσεις τους και να σέβονται τα δικαιώματα των επιβατών 
  • Οι εθνικές αρχές να διασφαλίσουν την πλήρη συμμόρφωση όλων των αεροπορικών εταιρειών με τη νομοθεσία της ΕΕ και να πραγματοποιούν τακτικούς έλεγχους, ώστε να πάψουν οι παράνομες παρακρατήσεις και οι αθέμιτες πρακτικές των εταιρειών σε βάρος των καταναλωτών. Σε αντίθετη δε περίπτωση να προχωρήσουν σε διοικητικές κυρώσεις, σύμφωνα με το νόμο. 
  • Οι εθνικές αρχές να εξασφαλίσουν όλοι οι καταναλωτές, που πιέστηκαν να δεχτούν κουπόνια και δεν τα έχουν χρησιμοποιήσει, είτε επειδή δεν τους δόθηκε άλλη επιλογή, είτε επειδή η εταιρεία κατεύθυνε τις επιλογές τους και τους οδήγησε προς την αποδοχή κουπονιών, να τους επιστραφούν τα χρήματά τους. 

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News