Business & Finance Δευτέρα 13/09/2021, 19:15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aποκρατικοποιήσεις: Ποιες παίρνουν σειρά

Τι ακολουθεί μετά από Εγνατία Οδό, ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΔΔΗΕ

Φωτ. Intimenews

Τη διατήρηση του θετικού ρυθμού στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων επιθυμεί το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια αξιοποίησης του momentum μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις για Εγνατία Οδό, ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΔΔΗΕ.

Όπως γνωστοποίησε η ηγεσία του οικονομικού επιτελείου, η προσπάθεια συνεχίζεται με στόχο την όσο το δυνατόν βέλτιστη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, κάτι το οποίο δύναται να επιφέρει σημαντικές επενδύσεις στη χώρα αλλά και σημαντικά έσοδα στα κρατικά ταμεία.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, το επόμενο διάστημα σειρά παίρνει η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων σε Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο, ενώ εν αναμονή τελεί και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της μαρίνας Καλαμαριάς.

Διαβάστε ακόμη: ΤΑΙΠΕΔ – Μονάδα ωρίμανσης: Ρήγμα στη γραφειοκρατία για έργα 2 δισ. ευρώ

Ταυτόχρονα, το υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, δρομολόγει τις διαδικασίες για την έναρξη της αξιοποίηση των μαρίνων σε Πύλο και Λευκίμμη Κέρκυρας, ενώ το επόμενο διάστημα ξεκινάει και η προετοιμασία του διαγωνισμού για την επανα-παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Στο επίκεντρο της στρατηγικής των αποκρατικοποιήσεων, βρίσκεται επίσης και τα εξής:

  • η αξιοποίηση του ακινήτου στις Γούρνες
  • η ωρίμανση έργων αξιοποίησης ιαματικών πηγών
  • η αναδιοργάνωση εταιρειών, όπως η ΛΑΡΚΟ

Υπενθύμιζεται ότι την Παρασκευή ανακοινώθηκε η πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ στην αυστραλιανή Macquarie, με το αντίτιμο να καθορίζεται σε 2,1 δισ. ευρώ -εξέλιξη που βελτίωσε αισθητά το κλίμα και συνετέλεσε στην ανάταση του επενδυτικού ενδιαφέροντος. 

Την Πέμπτη είχε προηγηθεί το κλείσιμο της πώλησης του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών στην ιταλική ItalGas έναντι 7333 εκατ. ευρώ. Μέχρι πρότινος, το 65% βρισκόταν στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ και το υπόλοιπο 35% στα χέρια των ΕΛΠΕ.

Στα τέλη Αυγούστου δε, το Ταμείο είχε ανακοινώσει την παραχώρηση (για τα επόμενα 35 χρόνια) της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων στο σχήμα ΓΕΚ Τέρνα – Egis Projects) έναντι τιμήματος 1,5 δισ. ευρώ.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News