ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκίνησε η μάχη των κατασκευαστών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Φωτ. intime

Παράταση ενός μηνός, έως τις 8 Ιανουαρίου έδωσε το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στα σχήματα που συμμετέχουν στο διαγωνισμό για την κατασκευή του προβλήτα 6, ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα που τρέχουν στην Ελλάδα προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων. Η παράταση δόθηκε μετά από σχετικά αιτήματα των υποψηφίων εργολάβων που επικαλέστηκαν κατά πληροφορίες τις δυσκολίες που δημιουργούν οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας. Άλλες πηγές όμως αποδίδουν την παράταση σε λόγους που σχετίζονται με τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των συμμετεχόντων αναφέροντας πως ούτως ή άλλως η περίοδος των γιορτών αποτελεί νεκρό χρόνο και ως εκ τούτου η παράταση σε εργάσιμες δεν είναι σημαντική.

Πρόκειται για το έργο προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι Θεσσαλονίκης το οποίο διεκδικούν 6 σχήματα στα οποία συμμετέχουν μεγάλοι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι. Στον αγώνα της διεκδίκησης έχουν προκριθεί η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την Rover Maritime και την HDK, η Archirodon Group μόνη της, κοινοπραξία της Intrakat με την Intercantieri Vittadello και την Sales, κοινοπραξία της Αβαξ με τις Etermar, NV Besix, η κοινοπραξία Acciona-Dredging και σχήμα υπό την ΤΕΡΝΑ. Παραμένει, ασφαλώς, αδιευκρίνιστο κατά πόσον θα καταθέσουν τελικά προσφορά καθώς πιθανολογείται πως ένα τουλάχιστον από τα σχήματα αποφάσισε να απέχει.

Το έργο αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται για ένα έργο το οποίο φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs. Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα περιλαμβάνει την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος τουλάχιστον 17,7 μέτρων, την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Money Review