Business & Finance Παρασκευή 4/06/2021, 20:31
ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Καραμανλής: Το α’ τρίμηνο του 2023 θα παραδοθεί το Πάτρα – Πύργος

Καραμανλής: Το α’ τρίμηνο του 2023 θα παραδοθεί το Πάτρα – Πύργος

Στα μεγάλα έργα υποδομών που γίνονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Ασάφ Χατζίγιεφ, Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας των Χωρών της Μαύρης Θάλασσας, ο Δοριανός Αντωνακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΑ ΟΔΟΣ, ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπία Οδός και ο Αριστοτέλης Σπηλιώτης, γ.γ. στην Παρευξείνια Τράπεζα, στο 9ο συνέδριο Regional Growth Conference στο Achaia Clauss στην Πάτρα.

Για τον πολύπαθο δρόμο Πάτρα – Πύργος τόνισε πως θα παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο το 2023 και στο μεταξύ, θα υπάρξουν επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ στα επικίνδυνα σημεία του υπάρχοντος δρόμου. Παράλληλα, τρέχει και η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής προς το λιμάνι της Πάτρας. Επιπλέον, σημείωσε πως πρέπει να χαραχτούν νέες σιδηροδρομικές γραμμές, αλλιώς, όπως ανέφερε, «είναι αστείο να μιλάμε ότι θα γίνουμε logistic center χωρίς σύνδεση των λιμανιών με τρένο». Για το κόστος των διοδίων είπε πως πολλές χώρες δεν έχουν διόδια αλλά σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης το κόμιστρο στην Ελλάδα είναι φθηνότερο. Αναφερόμενος στην Αττική Οδό δεν απέκλεισε να μειωθεί το κόστος για τα διόδια όταν περάσει στα χέρια του δημοσίου.

Ο κ. Χατζίγιεφ μίλησε για την σημασία της Παρευξείνιας Τράπεζας αλλά και την ανάγκη μεγαλύτερων συνεργασιών στους τομείς των μεταφορών και της επικοινωνίας. Αναγνώρισε την πρόοδο των τελευταίων ετών και ζήτηση μεγαλύτερη προσπάθεια για ενδυνάμωση της εδαφικής συνεργασία μεταξύ των χωρών για την ευημερία των κρατών. Πρόσθεσε επίσης ότι χρειάζεται κοινή χάραξη πολιτικής για να ένα «λαμπρότερο μέλλον».

Με τη σειρά του ο κ. Χατζηνικόλας τόνισε η βιώσιμη ανάπτυξη είναι συνδεδεμένη με την προσβασιμότητα. Άλλωστε, όπως συμπλήρωσε δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς δρόμους, χωρίς προσβασιμότητα.

Ο κ. Αντωνακόπουλος ανέφερε πως στη ΝΕΑ ΟΔΟ έχουν εγκατασταθεί ηλεκτροφορτιστές στους 17 από τους 19 σταθμούς ενώ, έχει αντικατασταθεί ο στόλος του αυτοκινητόδρομου με ηλεκτρικά οχήματα.

Ο κ. Σπιλιώτης τόνισε πως η Παρευξείνια Τράπεζα στοχεύει στη μεγιστοποίηση του αναπτυξιακού αποτυπώματος θέλοντας να τονίσει την διαφορετική προσέγγιση που έχει σε σύγκριση με μία συμβατική τράπεζα.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News