ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανεβάζουν στροφές οι ΣΔΙΤ στην Ελλάδα – Τρεις τομείς οδηγούν την κούρσα

Ανεβάζουν στροφές οι ΣΔΙΤ στην Ελλάδα – Τρεις τομείς οδηγούν την κούρσα

Ξεπερνά τα 2,8 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός των 21 έργων ΣΔΙΤ που έχουν εγκριθεί μέχρι στιγμής, δημιουργώντας ευοίωνες προοπτικές για την ιδιωτική επενδυτική δραστηριότητα κατά την μετά – covid εποχή και επιβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα έχει καλύψει μεγάλο μέρος της απόστασης που την χώριζε από τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη. Η χώρα μας βρίσκεται πλέον μεταξύ εκείνων με τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα Δημόσιων και Ιδιωτικών Συμπράξεων. Οι τομείς που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επενδυτών είναι η ενέργεια, οι αυτοκινητόδρομοι και οι κτηριακές υποδομές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πριν από περίπου 20 μέρες εγκρίθηκαν τρία έργα ΣΔΙΤ συνολικού ύψους 477 εκατ. ευρώ. Τα έργα αυτά έρχονται να προστεθούν στα 18 έργα ΣΔΙΤ που είχαν ήδη εγκριθεί από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή, ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό των εγκεκριμένων έργων στα 21 και τον συνολικό προϋπολογισμό στα 2,83 δισ. ευρώ. Τα τρία τελευταία έργα που εγκρίθηκαν αφορούν:

1) Τον σχεδιασμό, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία (φύλαξη και ασφάλιση) 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 129 εκατομμύρια ευρώ.

2) Τη λειτουργία, συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση των παγίων του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ) για την κάλυψη των αναγκών του λεκανοπεδίου σε ζητήματα όπως η συλλογή, η αποθήκευση και η μεταφορά ακατέργαστου νερού από τις πηγές μέχρι την είσοδο των Μονάδων Επεξεργασίας Νερού. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 235 εκατ. ευρώ.

3) Η ανέγερση κτηριακών εγκαταστάσεων για την στέγαση των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Το έργο αφορά στην ανέγερση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Υποδομών, μίας πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς καθώς και στην ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 113 εκατ. ευρώ.

Τα άλλα 18 έργα

Στη χρηματοδότηση των έργων ΣΔΙΤ, εκτός από το κράτος και τον ιδιώτη, μπορούν να συμμετέχουν το Ταμείο Ανάκαμψης, τα κοινοτικά κονδύλια της Προγραμματικής Περιόδου 2021 – 2027, καθώς και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης. Στη λίστα με τα 18 έργα προϋπολογισμού 2,36 δισ. ευρώ που είχαν εγκριθεί σε προγενέστερο χρόνο, περιλαμβάνονται:

  • η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία τού ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων νήσου Ρόδου, δυναμικότητας 87.000 τόνων ετησίως. Το συνολικό κόστος εκτιμάται στα 44 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 25 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία τού ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης αποβλήτων του Δυτικού Τομέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με χωρητικότητα περίπου 300.000 τόνων ετησίως. Το συνολικό κόστος επένδυσης εκτιμάται σε 130 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 25 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • το έργο Οδοφωτισμού της Περιφέρειας Ηπείρου, που αφορά το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση, την κατασκευή, τη συντήρηση, τη λειτουργία και τη διαχείριση του περιφερειακού συστήματος οδικού δικτύου και της οδικής υποδομής. Το συνολικό κόστος εκτιμάται σε 6,6 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 11 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 1 έτος.
  • το έργο Οδοφωτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αφορά την αντικατάσταση 14,996 φωτιστικών και λαμπτήρων, την εφαρμογή συστημάτων τηλεχειρισμού και τηλεμετρίας και τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου φωτισμού δρόμου. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται σε 12,4 εκ. ευρώ. Η διάρκεια σύμβασης είναι 11 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 1 έτος.
  • το έργο οδοφωτισμού του Δήμου Αθηναίων αφορά ολόκληρη την υπάρχουσα βάση εξοπλισμού φωτισμού στους κοινόχρηστους χώρους, όπως η προσαρμογή / αντικατάσταση 45.666 παλαιών τεχνολογικών φωτιστικών. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται σε 20,5 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 12 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • η κατασκευή και αναβάθμιση της εθνικής οδού Καλαμάτας – Ριζομύλου – Πύλου – Μεθώνης συνολικού μήκους 50 χιλιομέτρων. Το συνολικό κόστος επένδυσης εκτιμάται σε 245,5 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 26 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 4 έτη
  • η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, με κόστος επένδυσης 295 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 26 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 4 έτη
  • το Ultrafast BroadBand (UFBB) που αφορά στην ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου οπτικών ινών, συνολικού κόστους 870 εκατ. ευρώ. Θα δώσει τη δυνατότητα σε περισσότερους από 2,4 εκατ. πολίτες να αποκτήσουν σύνδεση στο διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 100Mbps. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 20 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 3 έτη.
  • η κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία 8 νέων σχολικών μονάδων στο Δήμο Χανίων, καθώς και η ανοικοδόμηση του Πάρκου Ειρήνης και Φιλίας στο κέντρο των Χανίων και η ενοποίησή του με το Δημοτικό κήπο. Το συνολικό κόστος εκτιμάται στα 33,7 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 25 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • ο σχεδιασμός, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία 13 νέων σχολικών μονάδων στο Δήμο Ρόδου. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται σε 41,7 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 25 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • η κατασκευή και την τεχνική διαχείριση των νέων φοιτητικών εστιών στο Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, καθώς και η ολοκλήρωση του υφιστάμενου Αμφιθεάτρου του Πανεπιστημίου Ρεθύμνου. Το συνολικό κόστος της επένδυσης είναι 206,6 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 27 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 3 έτη.
  • η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση φοιτητικών και άλλων κτιριακών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με συνολικό κόστος επένδυσης 91,5 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 28 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή & τεχνική διαχείριση φοιτητικών και άλλων κτιριακών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου στην Αλεξανδρούπολη, την Κομοτηνή και την Ξάνθη, με συνολικό κόστος επένδυσης 105,4 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 28 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • ο σχεδιασμός, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση, λειτουργία και προμήθεια εξοπλισμού για την ανέγερση κτιρίου παροχής υπηρεσιών εξατομικευμένης ιατρικής του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών. Το συνολικό κόστος εκτιμάται σε 58,5 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 11 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 1 έτος.
  • η κατασκευή και τεχνική διαχείριση δύο κτιρίων της Ακαδημίας Αθηνών. Του κτιρίου εκπαίδευσης και πολιτισμού και του Νέου Μουσείου και Βιβλιοθήκης, με συνολικό κόστος 23,2 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 25 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση ενός κέντρου καινοτομίας στην Αθήνα, όπου μεγάλες επιχειρήσεις, ακαδημαϊκά ιδρύματα, νεοφυείς επιχειρήσεις (start ups) θα φιλοξενούνται και θα συνεργάζονται ενισχύοντας την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Το συνολικό κόστος υπολογίζεται σε 58,5 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 25 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 2 έτη.
  • η κατασκευή στην Χαλκιδική του φράγματος Χαβρία και των συνοδευτικών τεχνικών έργων, των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και των εξωτερικών δικτύων, δεξαμενών και αντλιοστασίων. Το κόστος υπολογίζεται στα 110 εκατ, ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 27 έτη και η κατασκευαστική περίοδος είναι 3 έτη.
  • η μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, τεχνική διαχείριση και εκμετάλλευση του τουριστικού λιμένα (μαρίνας) Ναυπλίου, με συνολικό κόστος 10 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 40 έτη.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News