Business & Finance Τετάρτη 3/05/2023, 10:46
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγνωστόπουλος (ΓΓΠΣ): Όλες οι υπηρεσίες του δημοσίου πρέπει να είναι ψηφιακές 

Αναγνωστόπουλος (ΓΓΠΣ): Όλες οι υπηρεσίες του δημοσίου πρέπει να είναι ψηφιακές 

«Όλες οι υπηρεσίες που παρέχει το ελληνικό δημόσιο στους πολίτες, θα πρέπει να είναι ψηφιακές την επόμενη τετραετία» υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων ΔΔ, Καθ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, αναφερόμενος και στις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού.

Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων ΔΔ του ΥΨηΔ συμμετείχε σε συζήτηση με θέμα «Καινοτομία στη Διακυβέρνηση» μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του Delphi Economic Forum, με τους κ.κ. Α. Κοντογεώργη, Γενικό Γραμματέας Συντονισμού της Κυβέρνησης,  Α. Μπαλέρμπα, Γενικό Γραμματέας Ιθαγένειας Υπ.Εσωτερικών, Σ. Ασθενίδη, Δ/ντα Σύμβουλο Κοινωνίας της Πληροφορίας, Π. Δραμαλιώτη, Πρόεδρο Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης, Ν. Μανίατη, Γενικό Διευθυντής IBM Ελλάδος και Κύπρου και Θ. Βαριά, Partner COGNITY.

Η παραδοχή ήταν κοινή για όλους τους συμμετέχοντες: Το Κράτος έχει καινοτομήσει με ψηφιακά έργα που φέρνουν τον πολίτη και την εξυπηρέτησή του στο επίκεντρο. Αυτό οφείλεται και στο ότι έχει επιτευχθεί κυβερνητικός συντονισμός σε υψηλό βαθμό, και  οριζόντια μεταξύ δημόσιων φορέων, όπως επίσης και μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων για τον σχεδιασμό και υλοποίηση πολιτικών και υπηρεσιών με προστιθέμενη αξία. Η πρόκληση της αυριανής μέρας θα είναι η επέκταση και ωρίμανση των υποδομών, η θέσπιση συνθήκης συνέχειας και συνέπειας προκειμένου να ολοκληρωθούν έργα που αλλάζουν τη μορφή του Δημοσίου και να επιτευχθεί η συναποδοχή σε επίπεδο κοινωνίας και πολιτών, οι οποίοι με την κατάλληλη εκπαίδευση να μπορούν να υιοθετήσουν ευκολότερα την ψηφιακή τεχνολογία, βελτιώνοντας την καθημερινότητα τους.

Αναφέροντας βασικά επιτεύγματα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως καταγράφτηκαν το τελευταίο διάστημα, ο κ. Αναγνωστόπουλος έθεσε απαραίτητες προϋποθέσεις για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση τους. Επεσήμανε την αναγκαιότητα κεντρικού συντονισμού, ταχύτητας και ευελιξίας, μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, για την επιτυχία των ψηφιακών δράσεων. Τις ψηφιακές ανταλλαγές δεδομένων δημόσιων φορέων, τη λεγόμενη Διαλειτουργικότητα, για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, χωρίς να προϋποθέτει τη συλλογή και προσκόμιση εγγράφων, ούτε καν ηλεκτρικών (σκαναρισμένων) από την πλευρά του, και πάντα με τη συναίνεση του. Την περαιτέρω προώθηση της ασφάλειας των συναλλαγών, με χρήση πολλαπλών παραγόντων ασφαλείας, πχ με μήνυμα στο κινητό του πολίτη. Την μεγάλη πρόκληση που έχει θέσει η ΕΕ από το 2020, δηλαδή τη Διαλειτουργικότητα σε διευρωπαϊκό επίπεδο για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των πολιτών στα κράτη-μέλη και τη χρήση υπηρεσιών ή συναλλαγών με τον ίδιο τρόπο. Την ενιαία εικόνα του πολίτη, πχ πλήρες ονοματεπώνυμο, σε όλα τα επιμέρους μητρώα και συστήματα προκειμένου να παρέχονται ολοκληρωμένες ψηφιακές συναλλαγές με άμεσο και αποδοτικό τρόπο. 

Ο κ. Αναγνωστόπουλος, όπως και ο κ. Κοντογεώργης, σημείωσε τη σημασία των υποδομών σε δύσκολα έργα, όπως τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, που απαιτούν συντονισμένο σχεδιασμό με απαιτητικές διαδικασίες, προγραμματισμό και υλοποίηση. Οι υποδομές αποτελούν τη βάση για την περαιτέρω ψηφιακή ανάπτυξη της χώρας μας και δημιουργία καινοτομιών που θα αποτελέσουν case studies παγκοσμίως. Μια τέτοια περίπτωση ήταν η διαδικασία του εμβολιασμού COVID-19 στη χώρα μας και το ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού, το οποίο αναφέρθηκε και από όλους τους συμμετέχοντες στη συζήτηση ως βέλτιστη πρακτική και καινοτομία της Ελλάδας, σε σύγκριση με χώρες με σημαντικά ψηφιακά επιτεύγματα. Στην ίδια κατεύθυνση δημιουργήθηκε, από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το Gov.gr wallet, που επιτρέπει στον πολίτη να φέρει την αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης σε ηλεκτρονική μορφή στο κινητό του. Άλλο παράδειγμα που εξελίσσεται διαρκώς, είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση στον ιδιωτικό τομέα και στις δημόσιες συμβάσεις, η οποία εξασφαλίζει διαφάνεια, διασφάλιση των δημοσίων εσόδων, γρηγορότερη εκκαθάριση δαπανών και καλύτερη γνώση των οικονομικών στοιχείων. Μια ακόμα καινοτομία στην εξυπηρέτηση του πολίτη, η οποία επίσης καταγράφηκε στον παγκόσμιο χάρτη ως καλή πρακτική, αποτελούν τα 305.000 ψηφιακά ραντεβού για τη διευκόλυνση των πολιτών που βρίσκονται σε απόσταση από τις υπηρεσίες ή αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, χωρίς να χρειάζεται η εξουσιοδότηση τρίτου προσώπου.

Η πλατφόρμα gov.gr, στην οποία πλέον είναι ενσωματωμένες 1.500 υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου, αναφέρθηκε από όλους τους ομιλητές σαν «brand name» που δημιούργησε και με το οποίο καινοτόμησε η Ελλάδα. Η σύμπραξη όλων των φορέων είναι αδιαμφισβήτητη και πολύτιμη και όπως ανέφερε ο Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων «Απαραίτητη προϋπόθεση όσων πετύχαμε ήταν η Διαλειτουργικότητα ανθρώπων, προκειμένου να έχουμε αποδοτικά αποτελέσματα». Η καινοτομία δεν σχετίζεται μόνο με την ίδια την ψηφιακή υπηρεσία, αλλά και με τις ανθρωποώρες που έχουν εξοικονομηθεί (του δημόσιου υπαλλήλου αλλά και του πολίτη) για παραγωγικότερες διαδικασίες, όπως επίσης και με τον τρόπο που πλέον ο πολίτης αντιλαμβάνεται τη Δημόσια Διοίκηση. Επιτακτική ανάγκη είναι η ψηφιακή ανάπτυξη να συνεχίσει με την ίδια ταχύτητα, από ανθρώπους που ενστερνίζονται το ψηφιακό όραμα. 

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News