ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το μέλλον της μουσικής βιομηχανίας είναι φωτεινό: Η CEO της Cobalt Music στο MR

Το  μέλλον της μουσικής βιομηχανίας είναι φωτεινό: Η CEO της Cobalt Music στο MR

Η μουσική βιομηχανία που άλλοτε ήταν συνώνυμο αποκλειστικά των CD και των δίσκων, έχει καταφέρει να προσαρμοστεί απόλυτα στην παντοκρατορία του streaming και τη ψηφιακή επανάσταση, όπως αναφέρει σε συνέντευξή της η διευθύνουσα σύμβουλος της Cobalt Music Άννα-Μαρία Αντίππα.

Η κυρία Αντίππα αντιπροσωπεύει την τρίτη γενιά στη διοίκηση της δισκογραφικής εταιρείας που μετράει 65 χρόνια ιστορίας, έχοντας αναλάβει τα ηνία της Cobalt Music πριν από μία δεκαετία. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, το μέλλον της μουσικής είναι ψηφιακό καθώς «δεν διαθέτει τους περιορισμούς που είχε η διανομή του φυσικού προϊόντος, η μουσική είναι πλέον όλη, πάντα και παντού, προσβάσιμη».

H Cobalt Music αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και παλαιότερες δισκογραφικές εταιρείες της χώρας. Ωστόσο, ιδίως για τους νεότερους σε ηλικία, το ακριβές αντικείμενο μιας δισκογραφικής είναι, ίσως, συγκεχυμένο. Ας μας θυμίσετε το πεδίο δραστηριότητας της Cobalt Music και την, μέχρι σήμερα, πορεία της εταιρείας και τη δική σας.

Καταλαβαίνω ότι πολλοί μπορεί ακόμη να νομίζουν πως η δισκογραφία έχει να κάνει μόνο με την πώληση CD και δίσκων και έτσι, σε μια εποχή που στην καθημερινότητα μας γενικότερα κυριαρχεί το digital, η δική μας δουλειά να ακούγεται παρωχημένη. Πρόκειται προφανώς για παρεξήγηση γιατί η δισκογραφία στην πραγματικότητα πρωτοπόρησε στην ψηφιακή επανάσταση, αφού ήταν και η πρώτη βιομηχανία που υπέστη πλήγμα από την μετάβαση προς digital καταναλωτικές συνήθειες. Η μουσική βιομηχανία αναγκάστηκε να αλλάξει και να βρει πιο ευρύ ρόλο πίσω από κάθε τι που αφορά τον καλλιτέχνη και την μουσική του. Το core business έχει πια μετατοπιστεί πολύ, προς την παραγωγή και εμπορία αύλου αλλά πρωταρχικής σημασίας προϊόντος, είτε αφορά την ίδια την μουσική είτε την δημιουργία ισχυρών brand καλλιτεχνών. 

Η Cobalt Music είναι μια ιστορική εταιρεία με εμπειρία 65 ετών, που έχει δει και βιώσει κι άλλες μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές, έχοντας πάντα την ευθύνη να διαχειριστεί έναν μεγάλο και πολύτιμο κατάλογο εμβληματικής Ελληνικής μουσικής.  Όταν την ανέλαβα το 2013, ως τρίτη γενιά σε αυτή την οικογενειακή επιχείρηση, το όραμα μου ήταν να πρωτοστατήσει και στην νέα εποχή. Πλέον, χαράσσοντας μακροπρόθεσμη στρατηγική για 360 deals με τους καλλιτέχνες μας, οι πηγές εσόδων μας έχουν διευρυνθεί και, πέρα από CD και δίσκους, περιλαμβάνουν πια τα brand partnerships, την ενσωμάτωση μουσικής σε διαφημίσεις, σειρές και ταινίες, τις live εμφανίσεις και φυσικά το streaming. 

Αποτελεί η κυριαρχία του streaming τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την μουσική βιομηχανία; Πώς έχετε προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει το streaming και η εξαφάνιση των “δίσκων”;

Το ακριβώς αντίθετο! Χάρη στην διάδοση του streaming, το μέλλον της μουσικής είναι πάλι φωτεινό, ακριβώς γιατί το μέλλον της μουσικής είναι ψηφιακό: χωρίς τους περιορισμούς που είχε η διανομή του φυσικού προϊόντος, η μουσική είναι πλέον όλη, πάντα και παντού, προσβάσιμη. Με καλό μουσικό προϊόν, ένα ωραία δομημένο brand και μια καλή στρατηγική για την κυκλοφορία του, ακριβώς δηλαδή τα στοιχεία στα οποία δίνουμε βάση στην Cobalt Music, έχουμε πλέον την δυνατότητα να αγγίξουμε ακόμη και παγκόσμια κοινά. Κι αυτό το βρισκω πραγματικά συναρπαστικό και με κινητοποιεί ως επιχειρηματία όσο τίποτα άλλο. 

Η πειρατεία κατά πόσο απειλεί τον κλάδο των δισκογραφικών εταιρειών;

Είμαι πολύ χαρούμενη που αυτό έχει φτάσει να μην μας απασχολεί πια. Η ευκολία που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming, όπως το Spotify και το Apple Music, έχει εξαφανίσει την χωρίς λόγο πια πειρατική ακρόαση. 

Κατά πόσο είναι εύκολο να συνυπάρξει ο στόχος για κερδοφόρες παραγωγές με τη δημιουργία ποιοτικών παραγωγών που αναδεικνύουν την καλλιτεχνική ευαισθησία;

Προσωπικά φροντίζω να υπάρχει ισορροπία, ώστε η Cobalt Music να επενδύει σε projects που μας αρέσουν, σε όποιο μουσικό είδος κι αν ανήκουν, έχοντας πάντα μέλημα ως επιχειρηματίας να είναι επιτυχημένα και οικονομικά βιώσιμα. Δεν κρύβω βέβαια, πως έχουν υπάρξει περιπτώσεις που, ενώ ήξερα πως θα χρειαστεί χρόνος και κόπος για να αποδώσουν κάποια project, τα στήριξα με πίστη και θέρμη επειδή τα ξεχώρισα.  

Έχετε και την ιδιότητα του μέλους στον Entrepreneurs’ Organization (EO) Greece. Ποια είναι τα οφέλη από τη συμμετοχή σας στο συγκεκριμένο οργανισμό;

Ο EO είναι ένα peer-to-peer organization, για ιδιοκτήτες εταιρειών (από γνωστές εταιρείες με πολυετή πορεία μέχρι γρήγορα αναπτυσσόμενες start-ups), με το σκεπτικό ότι μοιράζονται μια κοινή επιχειρηματική ανησυχία που πολλές φορές διαχέεται σε όλες τις πτυχές της ζωής τους. Κάθε συνάντησή μας είναι μια απόλυτα ασφαλής συνθήκη, μέσα στην όποια τα μέλη του EO μοιράζονται ανοικτά θέματα σε επαγγελματικό, προσωπικό και οικογενειακό επίπεδο και αυτό που μπορούν να περιμένουν είναι αντίστοιχες εμπειρίες άλλων – και ποτέ άμεσες συμβουλές – που θα τους φωτίσουν τις λύσεις που έχουν ανάγκη. Έτσι τα μέλη του οργανισμού εξελισσόμαστε μαζί, δημιουργώντας στενούς και ειλικρινείς δεσμούς μεταξύ μας. 

Σε μια φάση της επιχειρηματικής μου καριέρας που βρέθηκα να αισθάνομαι περιορισμένη και μόνη στο στενό κύκλο της δουλειάς μου και είχα πολύ μεγάλη ανάγκη να αισθανθώ πως υπάρχουν κι άλλοι επιχειρηματίες με τις ίδιες αξίες, φιλοσοφία ζωής και φιλοδοξίες, είμαι ευγνώμον που ανακάλυψα τον ΕΟ. Από τότε που έγινα μέλος και μέσα από την ζύμωση μεταξύ μας, έχω έμπρακτα προχωρήσει σε ουσιαστικές και θετικές αλλαγές στην Cobalt Music, έχω βρει ξανά την έμπνευση που με κινητοποιεί και είμαι ακόμη πιο αισιόδοξη για το επιχειρείν στην Ελλάδα. 

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News