ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το δίλημμα της ΑΒ Βασιλόπουλος και η στρατηγική: Και του πουλιού το γάλα ή φθηνές τιμές;

Το δίλημμα της ΑΒ Βασιλόπουλος και η στρατηγική: Και του πουλιού το γάλα ή φθηνές τιμές;

Σούπερ μάρκετ της ελίτ όπου βρίσκεις και του πουλιού το γάλα ή προσιτό σούπερ μάρκετ με χαρακτηριστικά soft discounter; Ανάμεσα στις δύο αυτές ταυτότητες προσπαθεί να ισορροπήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, επιλέγοντας, ωστόσο στην παρούσα φάση, τη φάση της ακρίβειας και της συμπίεσης των διαθέσιμων εισοδημάτων, να εστιάσει στη δεύτερη ταυτότητα, όπως άλλωστε είχε πράξει και το 2009, όταν ξεκινούσε η χρηματοοικονομική κρίση.

«Το μεγάλο μας μειονέκτημα είναι ότι ο κόσμος μας θεωρεί ακριβούς. Πρέπει να αντιστρέψουμε αυτή την αντίληψη», δήλωσε χθες χαρακτηριστικά ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Νίκος Λαβίδας κατά την πρώτη του συνέντευξη Τύπου από όταν τοποθετήθηκε στο τιμόνι της αλυσίδας τον περασμένο Αύγουστο. Και πρόσθεσε χαρακτηριστικά, υπονοώντας σαφώς τη Lidl: «Στα δικά μας καταστήματα θα βρεις στο ράφι το ουίσκυ Lagavulin, αλλά και το κρασί των 2 ευρώ. Εμείς δεν έχουμε τα προϊόντα μας σε παλέτες και μεγάλες καλαθούνες». Ο ίδιος, πάντως, αρνήθηκε να αποκαλύψει το μερίδιο αγοράς της ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και το εάν η αλυσίδα της οποίας ηγείται έχει υποχωρήσει στην τρίτη θέση της αγοράς, κάτω από την Σκλαβενίτης και την Lidl.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας να ανταγωνιστεί το «τόσο φθηνά όσο πουθενά» της Σκλαβενίτης και τον μεγαλύτερο discounter στην εγχώρια αγορά, την Lidl, η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει σε καθημερινή βάση 850 κωδικούς σε χαμηλή τιμή με στόχο να φτάσουν τους 1.200.  Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα προϊόντα που βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ η πλειονότητα αποτελεί προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. «Μέσα από αυτά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, θα μπορέσουμε να δούμε τον ανταγωνισμό» ανέφερε ο κ. Λαβίδας. Στόχος δε ειδικά για το 2023 είναι η αλυσίδα να αναπτυχθεί με ρυθμό μεγαλύτερο από αυτόν του συνόλου της αγοράς.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η ΑΒ Βασιλόπουλος επιχειρεί τα τελευταία χρόνια αλλαγή προφίλ. Το 2009 ήταν η χρονιά που η κεντρική διοίκηση της Delhaize τότε (δεν είχε γίνει ακόμη η συγχώνευση με την Ahold) είχε χαράξει τη νέα στρατηγική –τη στρατηγική των φθηνών τιμών μέσα και από την ενίσχυση της ιδιωτικής ετικέτας και των προσφορών– καθώς η οικονομική κρίση εξαπλωνόταν στην Ευρώπη. Αυτό, άλλωστε, το χαρακτηριστικό που διατηρήθηκε και τα επόμενα χρόνια συνέβαλε καθοριστικά στο να είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος ένας από τους πλέον ωφελημένους από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος το 2016. Τη χρονιά εκείνη η ΑΒ Βασιλόπουλος σημείωσε ρεκόρ τζίρου, φτάνοντας στα 2,174 δισ. ευρώ, ρεκόρ που δεν έχει καταφέρει ακόμη να καταρρίψει.

Στις αρχές του 2019 με την Ελλάδα να έχει βγει από το Μνημόνιο ο νέος τότε επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Βασίλης Σταύρου δήλωνε ότι θέλει να γίνει ξανά η εταιρεία «και του πουλιού το γάλα», φέρνοντας στο προσκήνιο το σλόγκαν της εταιρείας από όταν είχε τα χαρακτηριστικά ντελικατέσεν και τον χαρακτήρα του σούπερ μάρκετ της ελίτ.

Εν έτει 2022, με την πληθωριστική κρίση σε εξέλιξη σε Ευρώπη και Αμερική, η Ahold Delhaize επιλέγει πάλι ως βασικό μέσο για να ανταγωνιστεί τις άλλες αλυσίδες τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με το κεντρικό σλόγκαν τώρα για την ΑΒ Βασιλόπουλος να είναι «Κάθε μέρα, χαμηλή τιμή», θυμίζοντας το σλόγκαν της Lidl το 2018 «Κάθε μέρα, χαμηλές τιμές».

Οι επενδύσεις 

Για το 2023 η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ στις οποίες περιλαμβάνονται η προσθήκη 10 νέων εταιρικών καταστημάτων και 50 καταστημάτων που θα λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising). Σήμερα το δίκτυο της ΑΒ αριθμεί 592 καταστήματα εκ των οποίων τα 264 είναι franchising. Επίσης, η αλυσίδα αναμένεται να προχωρήσει στη δημιουργία και δεύτερου dark store για τη διεκπεραίωση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, καθώς οι ηλεκτρονικές της πωλήσεις αναπτύσσονται με ρυθμό πάνω από 20% και πλέον αντιστοιχούν στο 3% του συνολικού της τζίρου.

Ο κ. Λαβίδας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο διεύρυνσης και μέσω εξαγορών μικρότερων αλυσίδων, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι οι συζητήσεις με την εταιρεία «Γέγος» δεν τελεσφόρησαν.

Διαβάστε επίσης: 

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της «μάχης» των σούπερ μάρκετ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Μείωση τζίρου κάτω από το φράγμα των 2 δισ. ευρώ

Οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας στην «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News