Start Ups Πέμπτη 29/09/2022, 16:41
START UPS

Η κοινότητα του MomCycle

Η κοινότητα του MomCycle

Η «έξυπνη κατανάλωση» απλώνεται παντού κάνοντας την εποχή του υπερκαταναλωτισμού να μοιάζει ρετρό και κακόγουστη. Το ίδιο ταχύτατα εξαπλώνονται και οι κοινότητες, οι ομάδες ανθρώπων που μοιράζονται προβληματισμούς και αξίες, κάνοντας την εποχή της ατομικότητας να ανήκει
στο παρελθόν και να θεωρείται περιοριστική. Πώς συνδέονται αυτές οι δύο τάσεις με ένα start-up όπως το MomCycle; Ας δούμε το φαινόμενο πρώτα
από την πλευρά της έξυπνης κατανάλωσης. Οι καταναλωτικές συμπεριφορές και επιλογές της δεκαετίας του 2020 αποκτούν αξία και κύρος όταν
χαρακτηρίζονται από σεβασμό στο περιβάλλον, απουσία επίδειξης και καλή σχέση τιμής και ποιότητας. Απέχουν πολύ δηλαδή από τις στάσεις και τις
συμπεριφορές που απαιτούσαν τη σπατάλη ως προϋπόθεση status. 

Παράλληλα, η συνειδητοποίηση ότι η ανθρωπότητα ρυπαίνει αλόγιστα τον αέρα, τις θάλασσες και το έδαφος για να εξασφαλίζει υπερπαραγωγή αγαθών
γίνεται «φρένο» στην ανέμελη κατανάλωση πιο ισχυρό ίσως ακόμα και από την άνοδο των τιμών μέσα σε ένα περιβάλλον δεδομένων οικονομικών
δυνατοτήτων. Επομένως, το ερώτημα δεν είναι μόνο αν μπορούμε να αποκτήσουμε το επόμενο «καινούριο» αγαθό, αλλά αν πρέπει, αν χρειάζεται. Αυτό μπορεί να αφορά ιδίως κάποιες σειρές προϊόντων, όπως τα βρεφικά και παιδικά είδη, που παύουν να χρησιμοποιούνται πολύ γρήγορα χωρίς να
έχουν χάσει την ποιότητά τους. 

Σήμερα τα προϊόντα αυτά κάθε οικογένεια, αντί να τα κατεβάσει στην αποθήκη, μπορεί να τα «ανεβάσει» στο MomCycle, το πρώτο ελληνικό
startup αφιερωμένο αποκλειστικά στους γονείς. {https://www.momcycle.gr} Κάθε γονέας μπορεί να πουλήσει στο MomCycle όσα βρεφικά και παιδικά
προϊόντα δεν χρειάζονται πια και ταυτόχρονα να ανακαλύψει και να αγοράσει brands σε πολύ μεγάλη έκπτωση. Το MomCycle ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιούλιο του 2021, και σήμερα έχει 3.500 εγγεγραμμένους χρήστες από όλη την Ελλάδα και 3.000 προϊόντα που αυξάνονται καθημερινά, σε βρεφική και παιδική μόδα, καρότσια και εξοπλισμό, είδη βρεφανάπτυξης, έπιπλα, παιχνίδια, ρούχα εγκυμοσύνης. Με άλλα λόγια, χάρη στο MomCycle, οι γονείς δεν «εγκλωβίζονται» μόνο στον ρόλο του αγοραστή προϊόντων, αλλά μπορούν να γίνουν και πωλητές περιορίζοντας έτσι σημαντικά τον συνολικό
ετήσιο προϋπολογισμό που θα αφιερώσουν στην αγορά ανάλογων προϊόντων.

Το MomCycle iδρύθηκε από τη Νίκη Λαλιώτη και την Ιλεάνα Ισμυρίδη, με όραμα, όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά, «ένα πιο οικολογικό τρόπο κατανάλωσης για τους γονείς που συμβάλλει σε ένα βιώσιμο μέλλον για τα παιδιά». Προσθέτουν ότι η επιμήκυνση του κύκλου ζωής ενός προϊόντος και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που συνιστά η αγορά καινούριων αντικειμένων δίνει μια αποτελεσματική απάντηση στην υπερκατανάλωση οικονομικών και φυσικών πόρων που προκύπτει μέσα από τη βιομηχανία των παιδικών και βρεφικών ειδών.

Η κοινότητα του MomCycle-1

Η φιλοσοφία του Mom Cycle εντάσσεται στη διεθνή τάση του resale market που αναπτύσσεται ραγδαία σε πολλές χώρες ως πρακτική και ως νοοτροπία με τις νεότερες γενιές να το θεωρούν αυτονόητη επιλογή. Το ‘στίγμα’ ή έστω η επιφύλαξη της αγοράς μεταχειρισμένων προϊόντων φθίνει και στην Ελλάδα και η εξάπλωση των σχετικών αγοραπωλησιών σε πολλές κατηγορίες αγαθών δεν είναι νέο φαινόμενο. Όμως, το «νέο» στη στρατηγική της start-up ήταν η ανάπτυξη μιας niche πλατφόρμας με προηγμένες λειτουργικότητες και στόχευση στους γονείς, στον αντίποδα των χαοτικών αγγελιών, αλλά και του Facebook Marketplace που στερούνται επιμέλειας (curation) στο προϊόντικό μίγμα, ασφάλειας στις πληρωμές και αξιοπιστίας στις διαδικασίες. 

Με άλλα λόγια, το MomCycle σχεδιάστηκε ως μια sophisticated resale πλατφόρμα για branded παιδικά προϊόντα, καλύπτοντας όλη την προϊοντική γκάμα για τις ηλικίες 0-12. Προσφέρει στους γονείς ένα πρακτικό εργαλείο για να συμμετέχουν έμπρακτα στην «κυκλική οικονομία». Με απλά λόγια, δίνουν νέα ζωή στα πράγματα που έχουν και δεν χρησιμοποιούν, καταναλώνουν πιο υπεύθυνα και εξασφαλίζουν σημαντικό οικονομικό όφελος, κερδίζοντας χώρο και χρήματα. Και ασφαλώς, συμμετέχουν σε μια κοινότητα που χαρακτηρίζεται από τις αξίες της περιβαλλοντικής ευαισθησίας και της ορθολογικής χρήσης των πόρων.

Μέρος της προστιθέμενης αξίας που κερδίζουν πωλητές και αγοραστές από τη συμμετοχή στην κοινότητα του Mom Cycle είναι ότι στην πλατφόρμα
υπάρχουν κανόνες οι οποίοι εφαρμόζονται. Δεν επικρατεί η απόλυτη «αυτορύθμιση» (που πολλές φορές είναι το άλλοθι για την ασυδοσία) όπως
συμβαίνει σε άλλα πεδία της ψηφιακής οικονομίας. Προέχει ο σεβασμός σε κανόνες και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των μελών. Τα ίδια τα μέλη
εξασφαλίζουν αυτές τις συνθήκες σε συνεργασία με την ομάδα της πλατφόρμας η οποία «τσεκάρει» και εγγυάται την αξιοπιστία των προϊόντων που παρουσιάζονται και παρακολουθεί την διαδικασία από την παραγγελία μέχρι την έγκαιρη και ασφαλή παραλαβή. Με αυτό τον τρόπο χτίζεται και
διατηρείται μια κοινότητα χρηστών που είναι σοβαροί και συνειδητοί συμμέτοχοι σε αυτήν συμβάλλοντας ο καθένας, όχι μόνο στην προώθηση
μιας δεδομένης φιλοσοφίας ζωής, αλλά και στην πρακτική διασφάλιση της ποιότητας, του κύρους και της αξιοπιστίας του MomCycle στην καθημερινή
λειτουργία του. 

Η start-up κέρδισε το επιχειρηματικό βραβείο Envolve Entrepreneurship 2021, και φιλοδοξία των ιδρυτριών είναι να αντλήσουν νέα κεφάλαια ώστε να
εδραιωθεί ακόμα περισσότερο η παρουσία του MomCycle στην ελληνική αγορά και να επεκταθεί σε δύο ακόμα ευρωπαϊκές αγορές σε βάθος τριετίας,
αναπτύσσοντας local εκδόσεις του MomCycle στην γλώσσα τους, με τοπικά μεταφορικά και marketing.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News