ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Danone: Ενισχύεται στην Ελλάδα, παρά την υπογεννητικότητα

Danone: Ενισχύεται στην Ελλάδα, παρά την υπογεννητικότητα

Μπορεί στις ΗΠΑ να ξέμειναν πρόσφατα από βρεφικό γάλα, στην Ελλάδα, ωστόσο, τέτοιο πρόβλημα -σε ό,τι αφορά πάντα το βρεφικό γάλα- δεν φαίνεται ότι θα προκύψει -τουλάχιστον φέτος. Όχι όμως λόγω επάρκειας αποθεμάτων, αλλά κυρίως λόγω του έντονου προβλήματος υπογεννητικότητας. 

Σύμφωνα με τον κ. Σίμο Λουλουμάρη, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Numil Hellas, της θυγατρικής στην Ελλάδα του ομίλου Danone – Nutricia, ο οποίος ενισχύει ξανά την παρουσία του στην εγχώρια αγορά, προβλέπεται ότι φέτος θα σημειωθεί αρνητικό ρεκόρ στις γεννήσεις στην Ελλάδα, καθώς εκτιμά ότι θα υποχωρήσουν κάτω από τις 80.000. Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την περίοδο 1932-2020 ο χαμηλότερος αριθμός γεννήσεων καταγράφηκε το 2019 (83.756). 

Η αρνητική εξέλιξη στο δημογραφικό, με τις γεννήσεις να πέφτουν για πρώτη φορά κάτω από τις 100.000 το 2013, στην καρδιά δηλαδή της οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα, και να μην ανεβαίνουν ποτέ ξανά,  έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για τη Numil Hellas, καθώς στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της βρίσκονται το βρεφικό γάλα και εν γένει οι βρεφικές τροφές. 

Σύμφωνα, πάντως, με όσα είπε ο κ. Λουλουμάρης στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα με αφορμή την ενίσχυση της θυγατρικής στην Ελλάδα και την αναδιάρθρωση της διανομής των προϊόντων της Danone, οι πωλήσεις συνολικά της εταιρείας στην ελληνική αγορά αναμένεται να είναι αυξημένες κατά 4%, λόγω των ενισχυμένων της μεριδίων κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους στις διάφορες κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται. 

Ειδικότερα, στην Ελλάδα η Danone κατέχει ηγετική θέση στα λειτουργικά γιαούρτια με το σήμα Activia, στα σκευάσματα για μεταβολικά νοσήματα και στα σκευάσματα ενηλίκων και την δεύτερη θέση σε βρεφικά και νηπιακά γάλατα (Almiron, Milupa, Nutricia) καθώς και στα φυτικά ροφήματα και επιδόρπια (Alpro).

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και με βάση τα στοιχεία του τετραμήνου Ιανουαρίου – Απριλίου 2022 οι πωλήσεις γιαουρτιού γενικά υποχωρούν κατά 9%, στην κατηγορία των λειτουργικών γιαουρτιών καταγράφεται αύξηση 7%. 

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις η εταιρεία στην Ελλάδα προγραμματίζει φέτος αυτές να ανέλθουν σε 3 εκατ. ευρώ εκ των οποίων το 1,2 εκατ. ευρώ αφορούν στη νέα οργάνωση της διανομής (κυρίως επενδύσεις σε logistics). Ποσό περίπου 700.000 ευρώ αφορά στην ενίσχυση της εταιρείας με προσωπικό (προσλήψεις 20 ατόμων έτσι ώστε συνολικά να φτάνουν τα 100 άτομα), ενώ 1,1 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στη διαφήμιση και την προώθηση των προϊόντων. 

Υπενθυμίζεται ότι η Danone από την 1η Ιουνίου άλλαξε το μοντέλο διανομής των προϊόντων της στην Ελλάδα και την Κύπρο. Συγκεκριμένα, τρία χρόνια μετά το κλείσιμο της Danone Γαλακτοκομικά στην Ελλάδα, ο γαλλικός όμιλος αποφάσισε να ενισχύσει εκ νέου την παρουσία του στην εγχώρια αγορά στο πλαίσιο της συνολικής αναδιοργάνωσης που επιχειρεί παγκοσμίως. Στην ουσία ενισχύει την Numil Hellas (Danone Nutricia) η οποία παρέμενε στην Ελλάδα για τα προϊόντα βρεφικής διατροφής καθώς αυτή ανέλαβε πλέον να διανέμει προς τους περισσότερους πελάτες λιανικής και τα γαλακτοκομικά και τα φυτικά προϊόντα Danone. Η συνεργασία με την Leader AE, η οποία είχε αναλάβει εξολοκλήρου να διανέμει τα γαλακτοκομικά της Danone από τον Νοέμβριο του 2019 θα συνεχισθεί, αλλά θα είναι πολύ πιο περιορισμένη. 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News