ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΚΡΙ ΚΡΙ: Frozen Yogurt στην Κορέα και στο βάθος Ιαπωνία

ΚΡΙ ΚΡΙ: Frozen Yogurt στην Κορέα και στο βάθος Ιαπωνία

Διεύρυνση των συνεργασιών στο εξωτερικό σε υφιστάμενες και ξένες αγορές και ενίσχυση των μεριδίων στο εσωτερικό είναι οι στόχοι της Κρι Κρι το επόμενο διάστημα, με την εταιρεία, πάντως, να επικεντρώνεται στο γιαούρτι και στο παγωτό και να αφήνει -για την ώρα τουλάχιστον- τα σχέδια για είσοδο και σε άλλη κατηγορία τροφίμων, σχέδιο που υπήρχε προ πανδημίας. Ο δρόμος, βεβαίως, για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού κάθε άλλο παρά εύκολος είναι, ειδικά στην παρούσα συγκυρία των πληθωριστικών πιέσεων με τον επικεφαλής της Κρι Κρι κ. Παναγιώτη Τσινάβο να καταγγέλλει κερδοσκοπικές πρακτικές και τεχνητές ελλείψεις πίσω από τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανάφερε χθες ο κ. Τσινάβος στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου στις εγκαταστάσεις της Κρι Κρι στις Σέρρες, συνέντευξη που δόθηκε με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας βιοαερίου, στόχος είναι μες στην επόμενη τριετία οι πωλήσεις στο εξωτερικό να αντιστοιχούν στο 60% του συνολικού τζίρου της εισηγμένης από 46% που είναι σήμερα (στα 62 εκατ. ευρώ το 2021). Τούτο θα γίνει μέσω της διεύρυνσης των συνεργασιών στο εξωτερικό και κυρίως στην Ιταλία, καθώς και μέσω της εισόδου σε νέες μεγάλες αγορές της Ευρώπης, όπως είναι αυτές της Ισπανίας και της Γαλλίας. Η είσοδος αυτή γίνεται κυρίως μέσω της παρασκευής γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων του εξωτερικού (Tesco, Waitrose, Aldi, Marks & Spencer, Esselunga κ.α.), με τις πωλήσεις από αυτή τη δραστηριότητα να αποτελούν πάνω από το 80% των εξαγωγών της Κρι Κρι. Η είσοδος στην Ισπανία και τη Γαλλία διερευνάται να γίνει το 2023 και πέρα από το μεγάλο μέγεθος των δύο αυτών αγορών, βασικό κίνητρο για την Κρι Κρι είναι το μεγάλο μερίδιο που έχουν στις δύο αυτές χώρες τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (52% στην Ισπανία και 35% στη Γαλλία). 

Γενικότερα δε η Κρι Κρι βλέπει μεγάλη προοπτική στις ξένες αγορές για το ελληνικό γιαούρτι καθώς, παρά τη μείωση της συνολικής αγοράς γιαουρτιού η κατηγορία του ελληνικού γιαουρτιού εμφανίζει ανάπυξη. Ενδεικτικά, στην Ιταλία όπου η συνολική αγορά γιαουρτιού φτάνει το 1,6 δισ. ευρώ το ελληνικό γιαούρτι έχει μερίδιο 16% και σημειώνει ανάπτυξη 11%.

Προοπτική «βλέπει» η Κρι Κρι και για τις πωλήσεις παγωτού στο εξωτερικό, καθώς το μέγεθος της ευρωπαϊκής αγοράς παγωτού είναι 18 δισ. δολάρια και το μεγέθος της ευρωπαϊκής αγοράς παγωτού ιδιωτικής ετικέτας είναι 10 δισ. δολάρια. Κινητήριος δύναμη θεωρείται από την Κρι Κρι το frozen yogurt που έχει προωθήσει στις αγορές της Ιταλίας και της Κορέας, ενώ δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να εξάγει το εν λόγω προϊόν και στην Ιαπωνία. 

Προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, κυρίως από το εξωτερικό, η Κρι Κρι ετοιμάζει νέα επένδυση, ύψους 10 εκατ. ευρώ, για την επέκταση των γραμμών παραγωγής γιαουρτιού, η οποία θα υποβληθεί προς επιδότηση από τον νέο αναπτυξιακό νόμο. 

Εντός συνόρων η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ενισχύει τα μερίδιά της σε γιαούρτι και παγωτό, έχοντας επίσης πολλές συνεργασίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Στο α΄τρίμηνο του 2022 το μερίδιο της Κρι Κρι στο γιαούρτι ήταν 16,9%, μερίδιο που την κατατάσσει στη δεύτερη θέση της αγοράς, ενώ στο παγωτό το μερίδιό της ήταν 15,6% (σε αξία) το 2021 στο κανάλι του σούπερ μάρκετ και 20,8% στο κανάλι της λεγόμενης παραδοσιακής αγοράς (περίπτερα, μίνι μάρκετ). Σε ό,τι αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη στο παγωτό η Κρι Κρι αναμένει και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για τα «Παγωτά Δωδώνη», με την απόφαση των τραπεζών να αναμένεται για τα μέσα Ιουνίου. Εκτός από την Κρι Κρι προσφορά φέρεται να έχουν καταθέσει η «Βενέτης», εταιρεία συμφερόντων του Δημήτρη Βιντζηλαίου, καθώς και επενδυτικό όχημα του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΛΓΕΚΑ, Αλέξανδρου Κατσιώτη.

Καθαρή κερδοσκοπία!  

Τα όποια νέα σχέδια, βεβαίως, γίνονται στη σκιά των πληθωριστικών πιέσεων με τον κ. Τσινάβο να καταγγέλλει χθες κερδοσκοπικά παιχνίδια με αδικαιολόγητες αυξήσεις τιμών σε πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας, μέσω και τεχνητών ελλείψεων στην αγορά. Ο ίδιος, μάλιστα, ερωτηθείς για την τύχη των επίσημων καταγγελιών που είχε κάνει το Ινστιτούτο Ελληνικού Γάλακτος, ινστιτούτο που έχει δημιουργηθεί από τη σερραϊκή εταιρεία,  στις αρχές Απριλίου σχετικά με τις τιμές των ζωοτροφών, υποστήριξε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι αυτές δεν βρήκαν καμία ανταπόκριση. «Ουσιαστικά δεν έγινε καμία παρέμβαση. Η κερδοσκοπία συνεχίζεται. Δεν έγινε κανένας έλεγχος ούτε στα αποθέματα ούτε στις τιμές. Η αγορά θα ισορροπήσει από μόνη της διότι θα επέλθει μείωση της κατανάλωσης», δήλωσε ο επικεφαλής της Κρι Κρι. 

Ο κ. Τσινάβος αναφερόμενος γενικότερα στις προοπτικές της οικονομίας το 2022 και το 2023 έκανε λόγο για εκρηκτική κατάσταση στην αγορά που θα επηρεάσει τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων και φυσικά την αγοραστική δυνατότητα του καταναλωτή. Αξίζει άλλωστε να σημειωθεί ότι ειδικά στην αγορά του γιαουρτιού, καταγράφεται από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 12% περίπου και της αξίας πωλήσεων κατά 8%. 

Αναφερόμενος ειδικά στην πορεία της Κρι Κρι φέτος σημείωσε ότι καταγράφει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, κυρίως λόγω της πολύ καλής πορείας στο εξωτερικό, εκτίμησε όμως ότι η κερδοφορία θα επηρεασθεί αρνητικά λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής. Το λειτουργικό κόστος της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 20% σε σύγκριση με πέρυσι, κάτι που οι ανατιμήσεις στις οποίες έχει προχωρήσει ήδη η γαλακτοβιομηχανία, σωρευτικά 10%, δεν μπορούν να αντισταθμίσουν πλήρως. 

78 εκατ. επενδύσεις 2014-2021

Τελευταία επένδυση είναι αυτή που αφορά στη μονάδα βιοαερίου, επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ, στην οποία χρησιμοποιούνται τα υγρά απόβλητα και τα παραπροϊόντα του εργοστασίου, κυρίως ο ορός γάλακτος που απομένει μετά την παρασκευή του γιαουρτιού. Το παραγόμενο βιοαέριο θα χρησιμοποιείται στη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, η ηλεκτρική ενέργεια θα πωλείται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της Κρι Κρι συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου. Επίσης, τις επόμενες ημέρες θα τεθούν σε λειτουργία φωτοβολταϊκά συστήματα που έχει εγκαταστήσει η εταιρεία στη στέγη της μονάδας της στις Σέρρες για ιδιόχρηση, ισχύος 1 MW. 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News