ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς θα ψωνίζουμε το 2040: Εικονικά δοκιμαστήρια, σούπερ μάρκετ χωρίς ταμεία και συμβουλές μόδας από την Alexa

Πώς θα ψωνίζουμε το 2040: Εικονικά δοκιμαστήρια, σούπερ μάρκετ χωρίς ταμεία και συμβουλές μόδας από την Alexa

Εικονικά δοκιμαστήρια ρούχων, αλλά την ίδια ώρα και ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης και αξεσουάρ (second hand) είναι μερικές από τις εικόνες του λιανεμπορίου του 2040, όπως τουλάχιστον εκτιμούν οι ειδικοί αναλυτές του κλάδου. Την ίδια ώρα οι πρακτικές που αναπτύχθηκαν κυρίως μες στην πανδημία, όπως οι ηλεκτρονικές απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές από τους ίδιους τους κατασκευαστές (μέσω D2C πλατφόρμας) είτε αυτό αφορά αθλητικά είδη είτε…αναψυκτικά και μπύρες, φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν.

Τις προβλέψεις για τις τάσεις που αναμένονται στο λιανεμπόριο των επόμενων δεκαετιών περιλαμβάνει μελέτη υπό τον τίτλο «Το οικοσύστημα λιανικής της ΕΕ του μέλλοντος – ένα όραμα για το 2040», βασικά συμπεράσματα της οποίας παρουσιάστηκαν από τον Δρ. Τότι Κονόλα, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο του Insight Foresight Institute κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) «Future of Retail 2022» το οποίο ολοκληρώθηκε χθες. Η μελέτη αυτή είναι υπό εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022.

Μερικά από τα βασικά ευρήματά της για το λιανεμπόριο του 2040 είναι τα εξής:

  • Οι λιανέμποροι στην ΕΕ θα προωθούν τα προϊόντα τους και σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, τύπου Alexa, Siri κλπ., που θα λειτουργούν ως «σύμβουλοι» ανάμεσα στους καταναλωτές και τα σήματα. Οι νέοι «ρομποτικοί» καταναλωτές θα μπορούν να αξιολογούν γρηγορότερα τις προσφορές που θα γίνονται από τους λιανεμπόρους.
  • Πάνω από το 80% των λιανεμπόρων της κατηγορίας «Μόδα» θα διαθέτουν εικονικά δοκιμαστήρια, εφαρμογές δηλαδή που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ανεβάζουν μια φωτογραφία τους και να βλέπουν πώς τους πηγαίνει ένα ρούχο χωρίς να το δοκιμάζουν. Τέτοιες εφαρμογές υπάρχουν και σήμερα, όμως η χρήση τους είναι ακόμη περιορισμένη.
  • Πάνω από το 50% των σούπερ μάρκετ θα είναι χωρίς ταμεία, τάση που πλέον έρχεται και στην Ελλάδα
  • Το μερίδιο αγοράς των μεταχειρισμένων (second hand) ειδών μόδας θα φτάσει τουλάχιστον το 30%.
  • Πάνω από το 50% των μη διαρκών καταναλωτικών αγαθών θα έχουν βιώσιμη (ανακυκλώσιμη, επαναχρησιμοποιούμενη κ.ο.κ) συσκευασία.
  • Πάνω από το 30% των καταναλωτών θα πραγματοποιούν πληρωμές που θα βασίζονται στα βιομετρικά στοιχεία (π.χ. δακτυλικό αποτύπωμα). Η παγκόσμια αγορά βιομετρικών εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 73,69 δισ. ευρώ έως το 2027 από 21,44 δισ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 19,3%.
  • Τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα θα αποτελούν χώρους που οι λιανέμποροι θα προωθούν τα σήματά τους μέσω ζωντανής μουσικής, μέσω παιχνιδιών που οι παίκτες θα είναι σε μορφή ολογράμματος κ.α., θα είναι δηλαδή χώροι «retailtainment».
  • Πάνω από το 30% των πωλήσεων θα γίνεται απευθείας από τους κατασκευαστές στους καταναλωτές (D2C πωλήσεις) παρακάμπτοντας χονδρέμπορους και λιανέμπορους.
  • Πάνω από το 90% των σούπερ μάρκετ θα χρησιμοποιούν ρομπότ που θα «σκανάρουν» τα ράφια και θα δίνουν πληροφορίες (π.χ. για το ποια προϊόντα λείπουν, ποια προϊόντα είναι πιο δημοφιλή).
  • Πάνω από το 80% των αποθηκών που χρησιμοποιούν οι μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (όπως η Amazon και η Alibaba) θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένες.
  • Πάνω από το 30% των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι click and collect (παραγγέλνω ηλεκτρονικά και παραλαμβάνω από το φυσικό κατάστημα).
  • Το 30% των ηλεκτρονικών πωλήσεων θα γίνεται μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News