Business & Finance Πέμπτη 28/04/2022, 11:45
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Μειώνουν τις δαπάνες οι καταναλωτές – Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα

H αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου υποχώρησε κατά 1,4% το α' τρίμηνο

Σούπερ μάρκετ: Μειώνουν τις δαπάνες οι καταναλωτές  – Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα

Μείωση της καταναλωτικής δαπάνης λόγω των αυξημένων τιμών και στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διαπιστώνει έρευνα της NielsenIQ για την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του έτους, που χαρακτηρίστηκε από αύξηση των τιμών με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης. 

Σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου υποχώρησε κατά 1,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η απώλεια πωλήσεων αφορά κυρίως τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους. Η μεγάλη κατηγορίες των Φρέσκων, αλλά και των Bazaar προϊόντων παρουσιάζουν αρκετά πιο συγκρατημένες τάσεις, στο -0,3% και +0,8% αντίστοιχα. 

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά σημειώνουν πιο μετριοπαθή αρνητική τάση, στο -1,2%, κυρίως λόγω των Τροφίμων, καθώς τα Ποτά, και κυρίως τα Αλκοολούχα, κινούνται σημαντικά πιο αρνητικά. Επιπλέον, οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατά -3,5%  και -4,8% αντίστοιχα, καθώς συνεχίζεται η εκλογίκευση της κατανάλωσής τους, έπειτα από την εκτίναξη που είχαν σημειώσει, πολλές από αυτές, το 2020. 

«Σημαντικό είναι να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι αν αποδομήσουμε την αρνητική τάση, που παρουσιάζουν τα FMCGs στο σύνολό τους, σε όγκο πωλήσεων και μέση μεταβολή των τιμών, μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε μια αύξηση των τιμών, με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης», σημειώνεται σχετικά στην έρευνα της NielsenIQ. 

Προβληματισμός για τις τιμές 

Η μείωση αυτή πέρα από την εκλογίκευση της κατανάλωσης πιθανότατα οφείλεται και στην προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν στα super markets, καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, που έχουν σημειωθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, τα καύσιμα κτλ., φαίνεται να έχουν μειώσει σε ένα βαθμό την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ακόμη και για τις βασικές κατηγορίες των FMCGs. 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) στην ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ. 

Ενδεικτικό του παραπάνω είναι επιπλέον το γεγονός ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει πλέον αντιστραφεί φτάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022 το 14,2% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, οπότε και ξεκίνησαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά. 

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα Branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 64,6%, «προφανώς σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στα πλαίσια του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται», αναφέρει η NielsenIQ. 

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News