ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Online shopping: Πώς θα προστατευτούν οι καταναλωτές από τις απάτες

Online shopping: Πώς θα προστατευτούν οι καταναλωτές από τις απάτες

Τη δυνατότητα να κατονομάζεται άμεσα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για το οποίο υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι εξαπατά τους αγοραστές και ταυτόχρονα να «πέφτει», να βγαίνει δηλαδή εκτός λειτουργίας προσωρινά,  προκειμένου να μην συνεχίζεται η λήψη παραγγελιών, μελετά σύμφωνα με πληροφορίες του «MR» το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. 

Ταυτόχρονα εξετάζονται και άλλα μέτρα, προληπτικού κυρίως χαρακτήρα, προκειμένου να περιορισθούν τα φαινόμενα απάτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο, φαινόμενα που αυξήθηκαν μαζί με την έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων τα δύο τελευταία χρόνια. 

Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνεται ένα λεπτομερές «σκανάρισμα» των ηλεκτρονικών καταστημάτων, αλλά και η διενέργεια mystery shopping. Στελέχη δηλαδή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή θα υποδύονται τους αγοραστές προκειμένου να διαπιστώνουν εάν λειτουργούν σωστά τα ηλεκτρονικά καταστήματα. 

Τα μέτρα αυτά σχεδιάζεται να περιληφθούν σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης κι Επενδύσεων με το οποίο θα ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο κοινοτική οδηγία που αφορά στην προστασία των καταναλωτών και δεν αποκλείεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή μες στον επόμενο μήνα. 

Πλέον πρόσφατο κρούσμα μη ομαλής λειτουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος με θύματα καταναλωτές οι οποίοι πλήρωσαν για προϊόντα που δεν παρέλαβαν ποτέ είναι η περίπτωση του ηλεκτρονικού καταστήματος 365shop.gr. Εκτός από τις καταγγελίες και τα αιτήματα που έλαβε η Skroutz, καθώς το εν λόγω κατάστημα βρισκόταν στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών (όχι όμως στο marketplace) αιτήματα που έφταναν μέχρις χθες το απόγευμα τα 492, δεκάδες καταγγελίες για το εν λόγω κατάστημα έχει δεχθεί και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Σύμφωνα δε με πληροφορίες με την υπόθεση ασχολείται και το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, διερευνώντας και το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εν λόγω καταστήματος. 

Αν και ανάλογα φαινόμενα είχαν εμφανισθεί και προ πανδημίας (όπως η περίπτωση της Dealber το 2017), αυτά ενισχύθηκαν με την εμφάνιση του κορωνοϊού και την αλματώδη ανάπτυξη που σημείωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο από τότε. Από το 2020 και μετά τα συνολικά πρόστιμα που έχουν ανακοινωθεί ότι επιβλήθηκαν σε ηλεκτρονικά καταστήματα ανέρχονται σε 970.000 ευρώ. 

Διαβάστε επίσης: 

Skroutz: Η απάντηση για το 365shop.gr – Έχουν εκδοθεί κουπόνια αποζημίωσης 51,4 χιλ. ευρώ

Εκτός λειτουργίας τo ηλεκτρονικό κατάστημα 365shop.gr – Τι έχει προηγηθεί

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News