ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

ΕΛΤΑ: Γιατί η επίδοση της αλληλογραφίας είναι χαμηλότερη των στόχων

ΕΛΤΑ: Γιατί η επίδοση της αλληλογραφίας είναι χαμηλότερη των στόχων

Σημαντικό περιθώριο βελτίωσης διαθέτουν οι χρόνοι παράδοσης της επιστολής αλληλογραφίας από τα ΕΛΤΑ ως φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας (ΦΚΤΥ), όπως φανερώνουν τα αποτελέσματα μετρήσεων ποιότητας για το 2021 της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΕΤ). Η περσινή χρονιά είναι η πρώτη κατά την οποία ίσχυσαν οι νέοι στόχοι-ύστερα από την τροποποίηση της υπουργικής απόφασης 72142/1663/2014- ποιότητας αλληλογραφίας εσωτερικού α’ προτεραιότητας. Καταργήθηκε δηλαδή ο στόχος για παράδοση σε μία και τρεις (εργάσιμες) ημέρες από την κατάθεση του 87% και του 98% των επιστολών αντίστοιχα και τέθηκαν νέα ποσοστά.

Ως εκ τούτου, σε τρεις και πέντε ημέρες από την κατάθεση θα πρέπει να επιδίδεται το 90% και 97% της αλληλογραφίας ‘α προτεραιότητας από τα ΕΛΤΑ που ως ΦΠΚΥ θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι επιστολές φθάνουν έγκαιρα σε κάθε γωνιά της χώρας. Σύμφωνα όμως, με την ετήσια αξιολόγηση της ΕΕΤΤ, πέρυσι επιδόθηκε, εντός τριημέρου το 69% και εντός πενθημέρου το 86% των επιστολών εσωτερικού, με την μέση διάρκεια επίδοσης να διαμορφώνεται σε 3,05 ημέρες από 1,71 μέρες το 2020 οπότε ίσχυε ο στόχος για επίδοση του 87% των επιστολών σε μία ημέρα.

Σχετικά με τη διεθνή εξερχόμενη αλληλογραφία, σε καμία από τις 23 χώρες δεν επιτεύχθηκε ο στόχος για επίδοση σε τρεις και πέντε ημέρες του 85% και 97% των επιστολών αντίστοιχα. Για παράδειγμα, για να παραδοθεί μία επιστολή στην Ιταλία απαιτούνται, κατά μέσο όρο, 5,7 ημέρες, αριθμός που αυξάνεται σε ελαφρώς περισσότερες από 7 ημέρες για τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία και σε δύο εβδομάδες για την Μάλτα. Ωστόσο, σε 14 από τις 23 χώρες (61%), ο μέσος όρος ημερών επίδοσης εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020, ενώ ο δείκτης ταχύτητας (επίδοση εντός τριημέρου) και αξιοπιστίας (επίδοση εντός πενθημέρου) βελτιώθηκε σε πέντε χώρες.

Στη διεθνή εισερχόμενη αλληλογραφία, σε καμία από τις 25 χώρες, όπου διεξήχθησαν μετρήσεις, οι δείκτες ταχύτητας και αξιοπιστίας δεν υπήρξαν αντίστοιχοι των στόχων, ενώ σε 7 από τις 25 χώρες  ο μέσος όρος ημερών επίδοσης βελτιώθηκε πέρυσι, συγκριτικά με το 2020.

Τι αναφέρουν τα ΕΛΤΑ

Η γεωμορφολογία της Ελλάδας (πολλά νησιά και ορεινοί όγκοι), ο περιορισμένος αριθμός αεροπορικών που εξυπηρετούν νησιά και η διαμόρφωση πτήσεων βάσει της επιβατικής και όχι της εμπορευματικής κίνησης αποτελούν βασικές αιτίες που καθιστούν δύσκολη την επίτευξη των στόχων, όπως έχουν αναφέρει παλαιότερα τα ΕΛΤΑ. Κατά την ίδια επιχειρηματολογία, ο στόχος για επίδοση του 85% σε τρεις ημέρες είναι ανέφικτος και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News