ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θριάσιο: Πράσινο φως από Ελεγκτικό Συνέδριο για το εμπορευματικό κέντρο

Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη υλοποίησης του έργου

Θριάσιο: Πράσινο φως από Ελεγκτικό Συνέδριο για το εμπορευματικό κέντρο

Τη σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο ενέκρινε, σύμφωνα με πληροφορίες του Moneyreview.gr, το Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρώνοντας τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της επένδυσης συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ.

Η έγκριση του Ανώτατου Δικαστηρίου αποτελεί προαπαιτούμενο ώστε η σύμβαση να οδηγηθεί προς κύρωση από τη Βουλή και η ανάδοχος κοινοπραξία των εταιρειών Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ να προχωρήσει στην έναρξη υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθεί η συμφωνία χρηματοδότησης του έργου εκτιμώμενου ύψους 55 εκατ. ευρώ, με το υπόλοιπο ποσό να προέρχεται από ίδια κεφάλαια. Από τη στιγμή της κύρωσης της σύμβασης 60ετούς παραχώρησης από τη Βουλή εκτιμάται ότι σε διάστημα περίπου έξι μηνών θα μπορούσαν να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες της μεγαλύτερης επένδυσης στην Αττική μετά την Μητροπολιτική Παρέμβαση στο Ελληνικό.

Η κοινοπραξία προβλέπεται ότι θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, που αντιστοιχεί σε συμβατική αξία 109 εκατ. ευρώ, θα υλοποιήσει η Μυτιληναίος.

Το έργο θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον χάρτη των logistics, με κύρια χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης κατηγορίας ακινήτων να είναι ο κατακερματισμός και η έλλειψη ποιοτικών χώρων. Η προσδοκώμενη έναρξη κατασκευής του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου σηματοδοτεί και το κλείσιμο ενός κεφαλαίου περίπου μισού αιώνα. Το εγχείρημα της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο χρονολογείται από το 1970 οπότε ξεκίνησαν οι πρώτες απαλλοτριώσεις. Το 1994 το έργο εντάχθηκε στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 1999 επικαιροποιήθηκε και ολοκληρώθηκε η μελέτη γενικής διάταξης, ενώ το 2001 η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε ως προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση, τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών. Η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή αναδόχου ξεκίνησε το 2001, ολοκληρώθηκε το 2006 αλλά ματαιώθηκε το 2009. Ακολούθησε η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού που κηρυσσόταν άγονος επί μακρόν μέχρι το 2016 η κοινοπραξία Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ να ανακηρυχθεί ως ανάδοχος του έργου.

Ωστόσο, η σύμβαση που κυρώθηκε, αρχικά, από τη Βουλή τον Νοέμβριο του 2018, χρειάστηκε να αναπροσαρμοστεί βάσει των αλλαγών που είχε ζητήσει, πριν από περίπου ένα χρόνο η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp). Στο πλαίσιο των τροποποιήσεων αυτών, η Goldair, με εκτελεστικό αντιπρόεδρο τον Καλλίνικο Καλλίνικο, προχώρησε στην αύξηση του ποσοστού της, στο 40% από 20%, στην εταιρεία ειδικού σκοπού ΘΕΚ, με το υπόλοιπο 60% να ελέγχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.

Διαβάστε επίσης: 

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για το Θριάσιο

Χρονιά μεγάλων επενδύσεων σε logistics το 2022

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News