ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Online shopping: Τζίρος 1 δισ. ευρώ για τη μόδα στην Ελλάδα

Online shopping: Τζίρος 1 δισ. ευρώ για τη μόδα στην Ελλάδα

Το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ έσπασε το 2021 ο τζίρος των ηλεκτρονικών καταστημάτων μόδας, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σύγκριση με το 2020. Η επίδοση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία για τη δυναμική του κλάδου, δεδομένου μάλιστα ότι το 2021 τα φυσικά καταστήματα ήταν περισσότερες ημέρες ανοιχτά σε σύγκριση με το 2020. 

Η αξία των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας αποτελεί πλέον το 20% των συνολικών πωλήσεων στον κλάδο της μόδας στην ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα αυξήθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με το 2020, ιδίως μετά την επανεκκίνηση της αγοράς τον Μάιο του 2021. Η αύξηση αυτή όμως, δεν ήταν αρκετή για να επαναφέρει την αξία πωλήσεων στα προ πανδημίας επίπεδα. Για το 2022 αναμένεται νέα αύξηση της τάξης του 10% των ηλεκτρονικών πωλήσεων ειδών μόδας, σε 1,111 δισ. ευρώ,  ανάπτυξη που εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί όλη την επόμενη τριετία φτάνοντας το 2024 το 1,27 δισ. ευρώ.  Στις εκτιμήσεις αυτές καταλήγει η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI. 

Από τα στοιχεία του GLAMI προκύπτει επίσης ότι μπορεί οι φόρμες και το casual ντύσιμο που έγινε δημοφιλές στα lockdown να καθιερώθηκε ως στυλ, αλλά το 2021 οι καταναλωτές αποφάσισαν να προσθέσουν και άλλα ρούχα στην γκαρνταρόμπα τους και να μην αγοράσουν πλέον άλλες… πιτζάμες. Οι πέντε δημοφιλέστερες κατηγορίες σε αριθμό παραγγελιών το 2021 σε ό,τι αφορά τις αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας ήταν οι εξής: φορέματα, γυναικεία sneakers, μαγιό μπικίνι, γυναικεία σανδάλια και ανδρικά sneakers. 

Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο σε αριθμό επισκέψεων ήταν οι ακόλουθες: 

–              Γυναικεία σετ φόρμες: 264% 

–              Γυναικεία μοκασίνια: 87% 

–              Γυναικεία αμάνικα μπουφάν και γιλέκα: 80% 

–              Γυναικεία σακάκια και μπλέιζερ: 75%

–              Ανδρικές τσάντες και σακίδια: 73%

Στον αντίποδα οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη μείωση επισκέψεων ήταν οι ακόλουθες:

–              Ανδρικά ποδοσφαιρικά παπούτσια: 75%

–              Γυναικεία κολάν: 65%

–              Παιδικά αθλητικά  και ρούχα ύπνου: 57%

–              Ανδρικές πιτζάμες: 54%

–              Ανδρικά αθλητικά ρούχα: 48%

Το 2021 η μέση αξία παραγγελιών (AOV) αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 9% σε σύγκριση με το 2020 με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται από τον Αύγουστο και μετά. Η αύξηση αυτή δεν προκλήθηκε από αύξηση τιμών αλλά από το γεγονός ότι οι καταναλωτές ψώνισαν ακριβότερα προϊόντα σε σύγκριση με το παρελθόν. Οι πληθωριστικές πιέσεις, πάντως, θεωρούνται η τρίτη μεγαλύτερη πρόκληση του 2022 για τα ελληνικά καταστήματα μόδας. Το 20% των καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα του GLAMI απάντησαν ότι θα αυξήσουν τις τιμές, ενώ το 33% δηλώνει ότι δεν είναι σίγουρο ακόμη. Πάντως, ακόμη και αν προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών, οι περισσότεροι δηλώνουν ότι αυτές θα είναι της τάξης του 3%-5%. 

Μεγαλύτερη πρόκληση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός (47%) και ακολουθεί το αυξημένο κόστος διαφήμισης (39%). Παράλληλα, αναδεικνύεται η ανάγκη εξατομίκευσης των ιστοσελίδων και των νέων εκστρατειών προώθησης (33%). Τέλος, το 32% θεωρεί πρόκληση του 2022 και το χαμηλότερο περιθώριο κέρδους. 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News