ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Delivery Hero: Πώς «κυκλώνει» την ελληνική αγορά και τι κοιτάζει η Επ. Ανταγωνισμού

Delivery Hero: Πώς «κυκλώνει» την ελληνική αγορά και τι κοιτάζει η Επ. Ανταγωνισμού

Αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο να πουλήσει κάποια δραστηριότητα ή να δώσει πρόσβαση και σε ανταγωνιστές σε κάποια δραστηριότητα είναι πιθανό να βρεθεί η Delivery Hero, προκειμένου να δοθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού το «πράσινο φως» για την εξαγορά από τον γερμανικό όμιλο των τεσσάρων εταιρειών του ομίλου Μούχαλη τον περασμένο Οκτώβριο. 

Αυτό βεβαίως θα το γνωρίζουμε μέχρι τα τέλη Απριλίου οπότε θα πρέπει να έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία χθες ανακοίνωσε ότι παραπέμπει την εν λόγω εξαγορά στη διαδικασία της πλήρους διερεύνησης, καθώς διατηρεί σοβαρές αμφιβολίες για τις επιπτώσεις που θα έχει η εν λόγω εξαγορά στον ανταγωνισμό. 

«Μπλοκάρισμα» της εξαγοράς θεωρείται απίθανο, ενώ πιο πιθανό σενάριο θεωρείται να υποχρεωθεί η Delivery Hero να αναλάβει κάποιες δεσμεύσεις. Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία θα αποφασίσει δεν αποκλείεται εξάλλου να μην ζητήσει καμία δέσμευση, κάτι που έχει συμβεί αρκετές φορές σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Υπενθυμίζεται ότι η συγκέντρωση που ανακοινώθηκε αφορά την εξαγορά από την Delivery Hero των ακόλουθων εταιρειών: α) «ΑΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ ΑΕ» που δραστηριοποιείται στην εμπορία και διακίνηση ζαχαρωδών και κάβας στη μικρή λιανική, β) ΙΝΚΑΤ που αφορά στην ουσία των ανάπτυξη των καταστημάτων και περιπτέρων Kiosky’s, καθώς και την πλατφόρμα ekiosky’s η οποία επίσης έχει ως αντικείμενο τις ηλεκτρονικές παραγγελίες προϊόντων μικρής λιανικής, γ) την Delivery.gr που είναι πλατφόρμα παραγγελιοληψίας για έτοιμα γεύματα και προϊόντα σούπερ μάρκετ και δ) την e-table.gr που είναι ηλεκτρονική πλατφόρμα κράτησης τραπεζιού σε εστιατόρια η οποία προβλέπει και εκπτώσεις για τον καταναλωτή. 

Τι φοβάται η ΕΑ και κίνησε τη διαδικασία της πλήρους διερεύνησης; Ο προβληματισμός της ΕΑ έγκειται στις ψηφιακές πλατφόρμες -όχι δηλαδή στη χονδρική πώληση των ψιλικών και στα φυσικά καταστήματα μικρής λιανικής-  και συγκεκριμένα σε δύο σημεία: α) η ΕΑ εκτιμά ότι η νέα οντότητα που θα δημιουργηθεί θα κατέχει ιδιαιτέρως σημαντική θέση στο ηλεκτρονικό κανάλι πώλησης έτοιμων γευμάτων και ειδών σούπερ μάρκετ και β) έχει αμφιβολίες για τις επιπτώσεις από το γεγονός ότι η ίδια εταιρεία θα ελέγχει την αγορά ηλεκτρονικών παραγγελιών έτοιμων γευμάτων, αλλά και ηλεκτρονικών κρατήσεων για εστιατόρια. Με άλλα λόγια αυτό που κυρίως φοβάται η ΕΑ είναι ότι με τη δύναμη που θα έχει πλέον η Delivery Hero σε γειτνιάζουσες αγορές, θα μπορεί να δίνει συνδυασμένες παροχές, αποκλείοντας έτσι κάποιον πάροχο που δεν θα έχει αυτές τις δυνατότητες.

Η έναρξη της διαδικασίας της πλήρους διερεύνησης θεωρείται από νομικούς κύκλους με γνώση των θεμάτων του ανταγωνισμού ότι συνέβη και για έναν ακόμη λόγο: πρόκειται για εξαγορά που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, έναν κλάδο διαρκώς εξελισσόμενο, δυναμικό, αλλά και με πολλές άγνωστες ακόμη πτυχές. Σε εξέλιξη άλλωστε βρίσκεται η κλαδική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η ενδιάμεση έκθεση έχει ήδη δημοσιευθεί και αύριο, Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου είναι προγραμματισμένη η 2η δημόσια τηλεδιαβούλευση για το ζήτημα αυτό ενώ μες στο α’ εξάμηνο του 2022 θα δημοσιευθεί και η τελική έκθεση για την κλαδική αυτή έρευνα. 

Διαβάστε επίσης: 

Επ. Ανταγωνισμού: Ανησυχίες για μονοπώλιο της Delivery Hero στην αγορά delivery

Delivery Hero: Εξαγοράζει Kiosky’s, delivery.gr και e-table | Moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News