Business & Finance Τετάρτη 2/02/2022, 19:58
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Capital Products Partners: Ισχυρά κέρδη και επιδόσεις το δ’ τρίμηνο

Capital Products Partners: Ισχυρά κέρδη και επιδόσεις το δ’ τρίμηνο

H ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners L.P. (CPLP), ανακοίνωσε σήμερα οικονομικά αποτελέσματα δ’ τριμήνου, το οποίο χαρακτηρίστηκε από ισχυρές επιδόσεις, σημειώνοντας άνοδο σε όλους τους οικονομικούς δείκτες έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020, καθώς και των προηγούμενων τριμήνων του 2021.

Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας κατά το 4ο τρίμηνο του 2021 σημείωσαν αύξηση κατά 81%, φθάνοντας τα 63,6 εκατ. δολάρια έναντι 35,1 εκατ. δολάρια το 4ο τρίμηνο του 2020, ενώ τα καθαρά κέρδη για το εξεταζόμενο διάστημα αυξήθηκαν στα 40 εκατ. δολάρια, έναντι 7,3 εκατ. δολαρίων για την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση 448%, επηρεαζόμενα θετικά από την επιτυχή πώληση του M/V “Adonis” τον Δεκέμβριο του 2021, καταγράφοντας κέρδος από την πώληση ύψους 21,4 εκατ. δολαρίων.

Αντίστοιχα, και σε επίπεδο έτους, τα οικονομικά μεγέθη της CPLP κατέγραψαν αναπτυξιακή πορεία.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία σημείωσε σημαντική αύξηση των συνολικών της εσόδων στα 184,7 εκατ. δολάρια έναντι 140,9 εκατ. δολάρια για το 2020 και πέτυχε ισχυρή άνοδο στα καθαρά κέρδη, τα οποία για το 2021 υπερ-τριπλασιάστηκαν στα 98,2 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 30,4 εκατ. δολάρια το 2020. Ως αποτέλεσμα, τα καθαρά κέρδη ανά κοινό μερίδιο για το έτος 2021 εκτινάχτηκαν στα 5,14 δολάρια έναντι 1,60 δολαρίων το 2020.

Σχολιάζοντας τις επιδόσεις της CPLP για το κλείσιμο του έτους, ο Γεράσιμος Καλογηράτος, CEO της εταιρείας, δήλωσε:

“Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ολοκληρώσαμε το επενδυτικό πρόγραμμα που παρουσιάσαμε νωρίτερα μέσα στο έτος για την απόκτηση έξι πλοίων μεταφοράς LNG τελευταίας γενιάς, αξίας άνω των 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η απόκτηση των έξι πλοίων LNG μαζί με τα τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου panamax που αποκτήσαμε στις αρχές του έτους, είχε ως αποτέλεσμα την προσθήκη πλοίων αξίας ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και περίπου 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε συμβολαιοποιημένα έσοδα.

Με αυτές τις επενδύσεις, μειώσαμε τη μέση ηλικία του στόλου μας από 10,8 σε 7,8 έτη και αντίστοιχα μειώσαμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας εισάγοντας το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως καύσιμο για ορισμένα από τα πλοία μας. Παράλληλα, διαφοροποιούμε περαιτέρω τις πηγές εσόδων και την πελατειακή μας βάση, ενώ καθιερώνουμε την παρουσία μας στην αγορά LNG με σημαντικό στόλο και επενδύσεις. Πιστεύουμε ότι η αγορά LNG είναι ένας κλάδος υψηλής ανάπτυξης που υποστηρίζεται από θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη, καθώς τόσο το φυσικό αέριο όσο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο αναμένεται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση στο net zero”.

Επισκόπηση αποτελεσμάτων 4ου Τριμήνου 2021

Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στην καθαρή αύξηση του μέσου αριθμού πλοίων του στόλου της εταιρείας κατά 38%, μετά την απόκτηση τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 5.100 TEU τον Φεβρουάριο του 2021, τα οποία συνεισέφεραν συνολικά έσοδα ύψους 4,1 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021, και την απόκτηση συνολικά έξι πλοίων LNG κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, τα οποία συνεισέφεραν συνολικά έσοδα ύψους 22,1 εκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2021, αντισταθμίζοντας εν μέρει την πώληση του M/V “CMA CGM Magdalena” τον Μάιο του 2021 και την πώληση του M/V “Adonis” τον Δεκέμβριο του 2021.

Οι συνολικές λειτουργικές δαπάνες για το τρίμηνο ανήλθαν σε 35,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 24,6 εκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2020 κυρίως λόγω της αύξησης του μέσου μεγέθους του στόλου στα 19,3 πλοία κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με 14 πλοία κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Αναφορικά με τυχόν επιπτώσεις του COVID-19 στην οικονομική κατάσταση και λειτουργία της εταιρείας, η CPLP εκτιμά ότι για το τέταρτο τρίμηνο του 2021, το επιπλέον κόστος λειτουργίας ή/και ταξιδιού που σχετίζεται με την COVID-19 ήταν περίπου 0,3 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία αξιολογεί τις επιπτώσεις της πανδημίας στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και του LNG γενικότερα, ωστόσο επί του παρόντος η ναυλαγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να επωφελείται από τις επιπτώσεις του COVID-19 στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εμπορίου.

Ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος για την απόκτηση έξι πλοίων LNG

Στη διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών του έτους, η εταιρεία παρέλαβε τέσσερα νεότευκτα (έτος κατασκευής 2020-2021) πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNGC), και συγκεκριμένα τα “Attalos”, “Asklipios”, ‘Adamastos” και “Aristidis Ι”, ολοκληρώνοντας με επιτυχία το επενδυτικό πρόγραμμα απόκτησης 6 πλοίων LNG τύπου X-DF τελευταίας γενιάς, χωρητικότητας 174,000 κυβικών μέτρων.

Εκδοση Ομολογιών στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Τον Οκτώβριο του 2021, η εταιρεία, μέσω της κατά 100% θυγατρικής της, CPLP Shipping Holdings PLC, εξέδωσε ομόλογα ύψους 150 εκατ. ερυρώ, 5ετούς λήξης, με τοκομερίδιο 2,65%, πληρωτέο εξαμηνιαία.

Πώληση του M/V “Adonis”

Στις 13 Δεκεμβρίου 2021, η Εταιρεία ολοκλήρωσε την πώληση του M/V “Adonis” (115.639 dwt/9.288 TEU, Eco-Flex, Wide Beam Containership, έτος κατασκευής 2015) και το πλοίο παραδόθηκε στους νέους ιδιοκτήτες του, αποφέροντας ακαθάριστα έσοδα περίπου 49,3 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την αποπληρωμή του ανεξόφλητου χρέους. Η Εταιρεία κατέγραψε λογιστικό κέρδος από την πώληση του πλοίου ύψους 21,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σε συνέχεια των αποτελεσμάτων του 4ου τριμήνου 2021, η εταιρεία θα προχωρήσει σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά κοινό μερίδιο, αυξημένο κατά 50% σε σχέση με το μέρισμα ανά κοινό μερίδιο που είχε διανείμει κατά τα προηγούμενα τρίμηνα του 2021.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Ναυτιλία: Ποια κατηγορία πλοίων «κράτησε» την ελληνική σημαία

Οι ανατιμήσεις, τα chips και τα νέα deals του Mr Chipita

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News