ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΛΤΑ: Έσοδα 44 εκατ. ευρώ από την αλληλογραφία μεγάλων πελατών

Στην προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών προβλέπει η εταιρεία

ΕΛΤΑ: Έσοδα 44 εκατ. ευρώ από την αλληλογραφία μεγάλων πελατών

Τον τομέα διανομής αλληλογραφίας και αποστολών για μεγάλους εταιρικούς πελάτες επιδιώκουν να ενισχύσουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τα οποία την περασμένη χρονιά είχαν από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα έσοδα της τάξεως των 44 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, που βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, προσβλέπει στην εξασφάλιση επαναλαμβανόμενων εισροών μέσω συμβολαίων με μεγάλους εταιρικούς πελάτες.

Έτσι, λίγο πριν εκπνεύσει η περασμένη χρονιά, η εταιρεία υπέγραψε διετή σύμβαση με τα ΕΛΤΑ, ύψους 4 εκατ. ευρώ, για τη διακίνηση των λογαριασμών, έργο που είχε παγιδευτεί σε πόλεμο προσφυγών μεταξύ της ΔΕΚΟ και της ACS (που διεκδικούσε τη σύμβαση). Η έριδα, ωσότου πάψει, προκάλεσε απώλειες εσόδων της τάξεως των 35 εκατ. ευρώ στη ΕΥΔΑΠ, η οποία είχε σταματήσει να εκδίδει λογαριασμούς.

Ρομποτικό σύστημα διαλογής

Σε κάθε περίπτωση, το μέτωπο αυτό έχει κλείσει, με τα ΕΛΤΑ να έχουν αναλάβει την αποστολή των λογαριασμών της εταιρείας ύδρευσης και αποχέτευσης. Η κρατική εταιρεία με «όπλο» το ρομποτικό σύστημα διαλογής που επιτρέπει την εξυπηρέτηση 3.000 δεμάτων ανά ώρα, με ετήσια εξοικονόμηση κόστους 2 εκατ. ευρώ, προσβλέπει στην προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών.

ΕΛΤΑ: Έσοδα 44 εκατ. ευρώ από την αλληλογραφία μεγάλων πελατών-1
φωτ.: Reuters/Alkis Konstantinidis

 

Σήμερα, συνολικά 55 μίνι ρομπότ πραγματοποιούν τη διαλογή δεμάτων έως 15 κιλών (δηλαδή την πλειονότητα των εισερχόμενων και εξερχόμενων αποστολών), ενώ, κατά πληροφορίες, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 θα έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση του ρομποτικού συστήματος. Τα ΕΛΤΑ, δηλαδή, θα διαθέτουν 125 μίνι ρομπότ που θα εξυπηρετούν 168 προορισμούς, επιτρέποντας τη διαχείριση 7.000 δεμάτων ανά ώρα ή 165.000 ανά ημέρα.

Οι νέοι πελάτες

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η εταιρεία έχει εντάξει στο πελατολόγιό της, την Amazon και πολυεθνικούς ομίλους ένδυσης και υπόδησης, όπως η Adidas και η H&M, που είτε απευθείας είτε μέσω των ευρωπαίων διακινητών τους έχουν καταλήξει σε συμφωνία για διανομή των προϊόντων τους εντός Ελλάδας. Επίσης, η λίστα των μεγάλων πελατών περιλαμβάνει τη ΔΕΗ, την Cosmote, την Εθνική Τράπεζα, την Eurobank, την Alpha Bank, την Protergia, την Elpedison, τη ΖΕΝΙΘ, τη Nova και την Ευρωπαϊκή Πίστη και την Interamerican. Η διοίκηση της εταιρείας φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες εταιρείες για την υπογραφή συμφωνιών που αφορούν την μεταφορά εμπορευμάτων από την αποθήκη στον καταναλωτή.

Το προσεχές διάστημα τα ΕΛΤΑ αναμένεται να «βγάλουν στην αγορά» τον ψηφιακό ταχυδρόμο, που δεν αφορά παρά τον ταχυδρομικό υπάλληλο ο οποίος θα είναι εξοπλισμένος με λογισμικό, ειδική εφαρμογή και συσκευές POS, ώστε οι συναλλαγές με τους πολίτες να επιταχύνονται και να είναι ανέπαφες. Η εταιρεία θα δημιουργήσει και σημεία παράδοσης και παραλαβής προϊόντων (smart lockers) που θα επιτρέπουν την 24ωρη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News