ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Carrefour: Ξανά στην Ελλάδα – Πώς, πότε και με ποιον θα συνεργασθεί

Πριν το φετινό καλοκαίρι φιλοδοξεί ο γαλλικός όμιλος σούπερ μάρκετ Carrefour να έχει «κρεμάσει» ταμπέλες με το σήμα του στην ελληνική επικράτεια, δέκα χρόνια ακριβώς από την αποχώρησή του από την ελληνική αγορά και πέντε χρόνια από την τυπική «αποκαθήλωσή» του.

φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πριν το φετινό καλοκαίρι φιλοδοξεί ο γαλλικός όμιλος σούπερ μάρκετ Carrefour να έχει «κρεμάσει» ταμπέλες με το σήμα του στην ελληνική επικράτεια, δέκα χρόνια ακριβώς από την αποχώρησή του από την ελληνική αγορά και πέντε χρόνια από την τυπική «αποκαθήλωσή» του. Η επιστροφή της Carrefour στην ελληνική αγορά γίνεται με διαφορετικούς όρους και σε διαφορετικές συνθήκες, κάτι που προσδίδει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο όλο εγχείρημα. Οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις δεν αποκλείεται να γίνουν ακόμη και σήμερα. 

Καταρχάς, συνεργάτης αυτή τη φορά του γαλλικού ομίλου είναι η εταιρεία Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη και όχι η «Μαρινόπουλος», η οποία είχε τη γνωστή ατυχή κατάληξη το 2016. Η ελληνική εταιρεία, ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα θα έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει καταστήματα με νέα επωνυμία όπως επίσης και να παρέχει κατ΄ αποκλειστικότητα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour. Βάσει του χρονοδιαγράμματος, τα πρώτα καταστήματα λιανικής με την επωνυμία Carrefour αναμένονται πριν από το καλοκαίρι του 2022, ενώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου θα επιδιωχθεί η συνεργασία με μικρές τοπικές αλυσίδες που θα φέρουν πλέον την επωνυμία Carrefour.

Παρουσία θα έχει η Carrefour και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ. Σε πρώτη φάση τουλάχιστον δεν αναμένεται η ανάπτυξη υπερμάρκετ, τα οποία κατά την προηγούμενη παρουσία της Carrefour στην Ελλάδα αποτελούσαν βασικό χαρακτηριστικό της (33 υπερμάρκετ είχε η Μαρινόπουλος όταν πτώχευσε). 

Υπάρχει πάντως κι ένα στοιχείο που συνδέει το παρόν με το παρελθόν: το όλο εγχείρημα της επανόδου της Carrefour στην ελληνική αγορά «τρέχει» ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος επί σειρά ετών της Carrefour – Μαρινόπουλος και γενικός διευθυντής της την περίοδο της μεγάλης αιχμής της, από το 2008 έως τον Μάιο του 2011. 

Τρεις θεωρούνται οι βασικοί λόγοι πίσω από την απόφαση της Carrefour να δραστηριοποιηθεί ξανά στην ελληνική αγορά:

  • πρώτον, η μεγάλη δυναμική που εκτιμάται ότι υπάρχει στη μικρή λιανική, όπου και θα επιδιώξει συνεργασίες η εταιρεία.
  • δεύτερον, η πολύ καλύτερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour αποεπένδυσε από την Ελλάδα στην καρδιά της ύφεσης, το 2012.
  • τρίτον, ο νέος συνεργάτης θεωρείται φερέγγυος και αξιόπιστος. 

Πίσω από την απόφαση του γαλλικού ομίλου, πάντως, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι βρίσκεται και το γεγονός ότι το επόμενο διάστημα θα διευρυνθεί το κομμάτι εκείνο του πληθυσμού που θα αναζητεί πιο συμφέρουσες λύσεις και δη προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως γινόταν και κατά την πρώτη περίοδο της λειτουργίας της Carrefour στην Ελλάδα. 

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour, η οποία είχε ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1999, αποχώρησε από την ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2012, πουλώντας το μερίδιο που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου. Από το 2011 η αλυσίδα παρουσίαζε υποχώρηση του τζίρου της, ενώ είχαν αρχίσει οι τριγμοί με τους προμηθευτές που οδήγησαν το 2016 στην κατάρρευση της «Μαρινόπουλος». Τον Μάιο δε του 2011 είχε αντικατασταθεί αιφνιδίως ο Β. Στασινούλιας. Στις 31 Μαρτίου 2017 ξηλώθηκαν και οι τελευταίες πινακίδες Carrefour βάσει της συμφωνίας που είχε γίνει το 2012. 

Η «Retail & More» συστάθηκε στις 16 Ιουνίου 2021, όπως προκύπτει από τις σχετικές καταχωρίσεις στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) με μετοχικό κεφάλαιο 250.000 ευρώ με βασικό μέτοχο την Teleunicom, θυγατρική του ομίλου AVE κι έχει έδρα την Παλλήνη. Διευθύνων σύμβουλος της «Retail & Μore» είναι ο κ. Βασίλης Στασινούλιας. 

Η Carrefour αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ομίλους λιανεμπορίου στον κόσμο με 12.225 καταστήματα σε 30 χώρες και πάνω από 321.000 υπαλλήλους. Ιδρύθηκε το 1959 και το 1970 εισήχθη στο Χρηματιστήριο των Παρισίων. Το 1999 εξαγόρασε την Promodes που στο λιανεμπόριο τροφίμων είχε δραστηριότητα με το σήμα Continent, συμπεριλαμβανομένων και των σχετικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Το 2020 είχε κύκλο εργασιών 78,6 δισ. ευρώ.

Η επίσημη ανακοίνωση

«Η συνεργασία έχει ως στόχο την τοποθέτηση και ανάπτυξη των σημάτων Carrefour στην ελληνική επικράτεια. Τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Ελλάδα έως το καλοκαίρι του 2022» αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση. Από την ίδια ανακοίνωση προκύπτει ότι τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Κρήτη.

«Το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour είναι ευρέως γνωστά στην Ελλάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που έχουμε τη δυνατότητα να προφέρουμε ξανά στους Έλληνες καταναλωτές ό,τι καλύτερο διαθέτουμε. Ο Όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & more, είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά. Με την είσοδο στην Ελλάδα το 2022, η Carrefour International Partneship ενισχύει την αναπτυξιακή της πορεία σε νέες αγορές» δήλωσε ο Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships.  

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επαναφορά των σημάτων  και των  καινοτόμων  εμπορικών μοντέλων της Carrefour  στην Ελλάδα. Οι Έλληνες καταναλωτές θα ζήσουν την εμπειρία ενός πρωτοποριακού  omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους», υποστήριξε ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Retail & more. 

«Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της λιανικής και των τροφίμων και ήταν μεγάλη μας επιθυμία να επαναφέρουμε την Carrefour στην ελληνική αγορά. Στις συζητήσεις μας με την Carrefour International Partnership, επιβεβαιώθηκαν πλήρως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η φιλοδοξία μας για τα brands της Carrefour» εξήγησε, από την πλευρά του, ο Βασίλης Παπαδόπουλος, CEO της Teleunicom. 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News