ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Στο ταμείο Ανάκαμψης το βόρειο τμήμα του Ε65

Φωτ. ΑΠΕ -  ΜΠΕ

Στο ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε, επίσημα-είχε δρομολογηθεί η υπαγωγή του- το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία του αυτοκινητοδρόμου Ε65 του οποίου η σύμβαση υπογράφηκε το περασμένο καλοκαίρι. Σύμφωνα με την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θ.Σκυλακάκη, για το έργο της κατασκευής του βόρεια τμήματος Τρίκαλα – Εγνατία του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που κατασκευάζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προβλέπονται συνολικές πιστώσεις 480 εκατ. ευρώ από τα οποία, φέτος, θα εκταμιευθούν 168 εκατ. ευρώ.

Βάσει του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 60% της αξίας των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητοδρόμου Ε65 και να ολοκληρωθεί το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία Οδός. Ακόμη, έως το δεύτερο τρίμηνο του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 100% του έργου, συμπεριλαμβανομένων των παρεπόμενων εργασιών, δηλαδή όλοι οι σταθμοί διοδίων, ο φωτισμός και τα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται για την πιστοποίηση και τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.

Τι προηγήθηκε

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).

Το 2018, ξεκίνησε η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, που βρίσκεται σήμερα σε προχωρημένο στάδιο. Για την έναρξη όμως, κατασκευής του βόρειου αναβαλλόμενου τμήματος απαιτήθηκαν σειρά ενεργειών, μεταξύ των οποίων η έγκριση για τη χρηματοδοτική πρόταση κατασκευής και λειτουργίας του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως έχει ανακοινώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, σε διάστημα τριών χρόνων, θα επιτρέπει την κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμένος της Ηγουμενίτσας στην Αδριατική), τα Δυτικά Βαλκάνια, και μέσω εκείνων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

 

Χαρακτηριστικά έργου

 – Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
 – 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
 – 20 Γέφυρες
 – 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
-  3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
 – 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
 – 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
 – 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
 – 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
 – 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
 – 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
 – 1 Κτήριο Τροχαίας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News