ΟΜΙΛΟΣ ΦΟΥΡΛΗ

Ελλείψεις στα ράφια: Έφτασαν και στην Ελλάδα τα προβλήματα της Nike

φωτ.: Shutterstock

Λιγότερα κατά 15% από τα παραγγελθέντα είδη για την ανοιξιάτικη και καλοκαιρινή σεζόν του 2022 θα μπορέσει να παραδώσει η Nike στον όμιλο Φουρλή. Το παραπάνω αποκάλυψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Απόστολος Πεταλάς στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ΄τριμήνου 2021 του ομίλου.

Αποκάλυψη που δείχνει, αν μη τι άλλο, ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο παγκόσμιος κολοσσός του αθλητικού εξοπλισμού έχουν πλέον…παγκόσμια διάσταση και επηρεάζουν και κάποιους από τους καλύτερους συνεργάτες της Nike, όπως είναι ο όμιλος Φουρλή που αναπτύσσει τα καταστήματα Intersport και The Athlete’s Foot σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία και Κύπρο.

Όπως επεσήμανε ο κ. Πεταλάς, η Nike πλήττεται με δύο τρόπους από τις παρενέργειες της πανδημίας: πρώτον, από τις καθυστερήσεις στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων που έρχονται από τη νοτιοανατολική Ασία και δεύτερον, από τη διακοπή της παραγωγής λόγω έξαρσης της Covid-19 σε εργοστάσιά της κυρίως στο Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές. Η κατάσταση, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, σε ό,τι αφορά την παραλαβή προϊόντων από τη Nike αναμένεται να έχει ομαλοποιηθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2022. 

Στην τηλεδιάσκεψη ο πρόεδρος του ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής επεσήμανε από την πλευρά του τις αλλαγές στη στρατηγική των κολοσσών της κατηγορίας, Nike και Adidas, που έχουν γίνει ήδη από πέρυσι και δη την απόφασή τους να διατηρήσουν συνεργασία με λίγους μόνο στρατηγικούς λιανέμπορους, μεταξύ αυτών και ο όμιλος Φουρλή. Κάτι που δίνει στρατηγικό πλεονέκτημα, όπως τόνισε, στην Intersport τα επόμενα χρόνια. 

Μικρότερο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο όμιλος Φουρλή με την προμήθεια προϊόντων από την IKEA International. Συγκεκριμένα, ελλείψεις εντοπίζονται στο 10% των κωδικών, όμως η επίπτωση στις πωλήσεις του ομίλου είναι μικρότερη καθώς πρόκειται για κωδικούς χαμηλής ζήτησης. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από λίγες ημέρες αποκαλύφθηκε ότι η Nike ακύρωσε τις παραγγελίες έως το καλοκαίρι του 2022 τουλάχιστον προς ένα κατάστημα αθλητικών ειδών στις ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του β’ τριμήνου 2021 ο οικονομικός διευθυντής της Nike Ματ Φρεντ είχε δηλώσει ότι ήδη η εταιρεία έχει απωλέσει 10 εβδομάδες παραγωγής και το κενό αυτό θα παραμείνει για πολλούς μήνες. Από τα μέσα Ιουλίου η Nike είναι αντιμέτωπη με τη διακοπή λειτουργίας λόγω covid-19 των εργοστασίων της στο Βιετνάμ, εκεί όπου παράγεται το 50% των ειδών υπόδησης της εταιρείας και το 30% των ειδών ένδυσης. Ο ίδιος είχε αναφέρει ότι οι χρόνοι για τη μεταφορά των προϊόντων από την Ασία στις ΗΠΑ έχουν διπλασιασθεί και ανέρχονται σε περίπου 80 ημέρες. 

Διαβάστε επίσης: 

Γιατί αδειάζουν τα ράφια με ρούχα στις ΗΠΑ;

Puma: Κάντε τα χριστουγεννιάτικα ψώνια τώρα, θα υπάρχουν ελλείψεις

Εφοδιαστικές αλυσίδες: Πώς οι αργές παραδόσεις «ροκανίζουν» την ανάπτυξη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News