ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Τραπεζική Phygital και rebranding των καταστημάτων

Φωτ. Eurobank

Την τραπεζική Phygital, που συνδυάζει την προσωπική επαφή (physical) με τον πελάτη και τις  ψηφιακές (digital) δυνατότητες, προωθεί η Eurobank για απλή, γρήγορη, προσωποποιημένη και ασφαλή εξυπηρέτηση των πελατών της στο πλαίσιο του επιχειρησιακού της σχεδιασμού για την μορφή που θα έχει η Τράπεζα τη δεκαετία που διανύουμε. Το Eurobank 2030, όπως ονομάζεται ο επιχειρησιακός σχεδιασμός συνδυάζεται με το rebranding της Τράπεζας και την αναμόρφωση των καταστημάτων, που θα είναι πλήρως ψηφιακά, προάγοντας την συμβουλευτική τραπεζική για επιχειρήσεις και ιδιώτες. 

Κατά την παρουσίαση του επιχειρησιακού σχεδιασμού Eurobank 2030 ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Φωκίων Καραβίας, τόνισε με έμφαση ότι «το μοντέλο που επιλέξαμε και υλοποιούμε ήδη, είναι τεχνολογικά υποβοηθούμενο αλλά ανθρωποκεντρικό», ξεκαθαρίζοντας ότι η Eurobank «δεν θα γίνει μια ψηφιακή τράπεζα».

«Δεν πιστεύουμε στην υποκατάσταση των ανθρώπων μας από ένα chatbox» διευκρίνισε, εξηγώντας ότι  «αγκαλιάζουμε την τεχνολογία, επενδύουμε σε αυτήν και εντάσσουμε στη δουλειά μας τις ευκολίες της». Όπως υπογράμμισε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Group Chief Operating Officer και Διεθνών Δραστηριοτήτων, κ. Σταύρος Ιωάννου,  «με το ποσοστό των συναλλαγών μέσω ψηφιακών καναλιών να υπερβαίνει πλέον το 90% και επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ ανά τριετία, σταθερή επιδίωξη είναι η καθιέρωση της Τράπεζας ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη Τράπεζα σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη». 

Έχοντας ολοκληρώσει την εξυγίανση του ισολογισμού της καθώς θα είναι η πρώτη τράπεζα που θα ανακοινώσει μονοψήφιο δείκτη NPE στα αποτελέσματα του 9μήνου, η Eurobank είναι έτοιμη, σημείωσε η διοίκηση της Τράπεζας να πρωταγωνιστήσει στο ανάπτυξη, χρηματοδοτώντας μεγάλα έργα υποδομής και στηρίζοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προκειμένου η ανάπτυξη να διαχυθεί σε όλη την κοινωνία. Κινούμαστε με μια νέα αντίληψη για την τραπεζική.

Όπως διαβεβαίωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, επικεφαλής Corporate & Investment Banking, κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου, η Eurobank «δεσμεύεται για νέες εκταμιεύσεις άνω των 5,5 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία, το 50% των οποίων θα κατευθυνθούν σε επιχειρήσεις που θα εντάσσουν στο σχεδιασμό τους ισχυρά κριτήρια ESG». Συνολικά οι επενδύσεις που σχεδιάζονται , αξιοποιώντας τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, που σύμφωνα με τον κ. Βασιλείου αποτελεί «ιστορική ευκαιρία», εκτιμώνται στα 32 δισ. ευρώ και θα κατανεμηθούν κατά 4 δισ. στον τουρισμό, 10 δισ. στη ναυτιλία, 6 δισ. στην ενέργεια, 5 δισ. στις υποδομές, 3 δισ. στο real estate και 4 δισ. στη βιομηχανία και την μεταποίηση. 

Σταθερά επιτόκια και στα επιχειρηματικά δάνεια

Εκτός από τις μεγάλες επιχειρήσεις η Τράπεζα επικεντρώνει στη στήριξη των μικρότερων επιχειρήσεων ώστε να ενισχύσουν τη ρευστότητα και την ανταγωνιστικότητά τους, αξιοποιώντας στο μέγιστο τα ευρωπαϊκά και ελληνικά προγράμματα. Στη βάση αυτή προωθεί επιχειρηματικά δάνεια με σταθερό επιτόκιο, προκειμένου όπως εξήγησε ο γενικός διευθυντής retail banking, κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τον κύκλο των χαμηλών των επιτοκίων που διανύουμε.

Τα σταθερά επιτόκια θα είναι ακριβότερα από τα κυμαινόμενα, θα εξασφαλίζουν όμως σταθερότητα στην αποπληρωμή επενδυτικών δανείων για όλη τη διάρκεια που μπορεί να φτάνει από 2, 5 ή ακόμη και 15 χρόνια. Όπως σημείωσε ο κ. Γιαννακλής «η Eurobank από το 2020, έχει χορηγήσει ήδη 14.000 δάνεια ύψους 1,3 δισ. ευρώ σε επιχειρήσεις με τζίρο έως 5 εκατ. ευρώ, έχοντας εγκρίνει το 82% των αιτημάτων που υποβλήθηκαν μέσα στο 2021».

Η διοίκηση της Τράπεζας εκτιμά ότι το σύνολο των επιχειρήσεων που έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό ανέρχεται στις 100.000 περίπου και επιδιώκει την διεύρυνση της χρηματοδοτικής βάσης μέσα από την ενίσχυση των συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους πελάτες της,  τη δημιουργία συνεργασιών όπως π.χ. μέσω λογιστικών γραφείων και την παροχή ανταγωνιστικών προϊόντων, όπως τα fast loans.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις η προηγούμενη 10ετής οικονομική κρίση έχει αφήσει πίσω της 200.000 περίπου επιχειρήσεις που δεν πληρούν τα τραπεζικά κριτήρια δανεισμού και οι βασικοί λόγοι απόρριψης των αιτημάτων για δανεισμό είναι οι προηγούμενες ζημιογόνες χρήσεις, ο υπερδανεισμός που έχουν και τα αρνητικά οικονομικά στοιχεία στον Τειρεσία.  

Το κατάστημα του μέλλοντος

Αναλύοντας τις δυνατότητες που έχει αναπτύξει η Eurobank στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, επικεφαλής Group Transformation, Digital & Retail Banking, κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, ανέφερε μεταξύ άλλων την έγκριση καταναλωτικού δανείου με ηλεκτρονική αίτηση που αξιοποιεί το 65% των πελατών αυτής της κατηγορίας, την εφαρμογή Eurobank Smart POS που μετατρέπει το κινητό της επιχείρησης σε POS, διευκολύνοντας τις συναλλαγές εντός των φυσικών καταστημάτων αλλά και εκτός αυτών.

Όπως εξήγησε η μεγαλύτερη πρόκληση για τις τράπεζες είναι «η ισορροπία μεταξύ φυσικής εξυπηρέτησης και ψηφιακής διεκπεραίωσης και στόχος της Eurobank είναι η πλήρης αυτοματοποίηση των διαδικασιών με ανθρωποκεντρική όμως προσέγγιση». 

Τη λογική αυτή επιδιώκει να αναδείξει μέσα από τον ανασχεδιασμό των καταστημάτων της, που προσφέρουν προσωποποιημένη, απευθείας επαφή του πελάτη με στελέχη της Τράπεζας, αλλά με πλήρη κατάργηση της γραφειοκρατίας. Κάνοντας χρήση του v – banking  ένας επαγγελματίας μπορεί όχι μόνο να κάνει αίτηση για δάνειο, αλλά ακόμη και να «καταθέσει» επιταγές, να λάβει συμβουλευτικές υπηρεσίες και να πραγματοποιήσει όλες τις συναλλαγές που μέχρι σήμερα απαιτούσαν φυσική παρουσία.

Εκτός από την εφαρμογή Eurobank Smart POS, χαρακτηριστικό παράδειγμα των ψηφιακών δυνατοτήτων αποτελεί η υπηρεσία Payment Initiation, που επιτρέπει στους πελάτες χρήστες του e-Βanking να αποστείλουν χρηματικά εμβάσματα χρεώνοντας λογαριασμούς που τηρούν και σε άλλες συστημικές τράπεζες στην Ελλάδα, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν ή να χρησιμοποιήσουν κωδικούς e-banking άλλης τράπεζας, ενώ από τις αρχές του 2022, η Τράπεζα θα θέσει εφαρμογή το πρώτο στην Ελλάδα ηλεκτρονικό Marketplace, που θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να ενημερώνονται για όλα τα διαθέσιμα προγράμματα π.χ. του ΕΣΠΑ ή του Ταμείου Ανάκαμψης και να διαπιστώνουν εάν είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση.

Μέχρι σήμερα η Eurobank έχει αναπτύξει δύο νέα σύγχρονα τραπεζικά καταστήματα συμβουλευτικής τραπεζικής, σε Βουκουρεστίου και Κοραή, και σύντομα θα προσθέσει άλλα δύο. «Θέλουμε οι επιχειρήσεις να μεγαλώσουν» υπογράμμισε ο κ. Αθανασόπουλος,  επισημαίνοντας ότι «το λειτουργικό μοντέλο που αναπτύσσει η Τράπεζα στοχεύει στο να ακούει τις ανάγκες των πελατών της».

Διαβάστε επίσης: 

Εurobank 2030: Ανάπτυξη έως 4% στην 5ετία – Οι άξονες του επιχειρησιακού σχεδίου

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News