Business & Finance Πέμπτη 4/11/2021, 10:32
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Αύξηση 7% στις πωλήσεις το 10μηνο – «Βλέπει» συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού

Jumbo: Αύξηση 7% στις πωλήσεις το 10μηνο – «Βλέπει» συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού

Με αύξηση των συνολικών πωλήσεων κατά 7% έκλεισε το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου για την Jumbo, με τον όμιλο να εκφράζει ωστόσο τη δυσφορία του για την επιβολή νέων μέτρων – που όπως επισημαίνει δημιουργεί «συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού» στην αρχή «της πιο κρίσιμης περιόδου για το λιανεμπόριο».

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος, ο Οκτώβριος 2021 παρέμεινε σε θετικό έδαφος καταγράφοντας αύξηση κατά +0,6% περίπου σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020. Η Ελλάδα και η Κύπρος κατέγραψαν θετική πορεία σε επίπεδο πωλήσεων καθώς τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά και χωρίς την επιβολή νέων μέτρων.

«Ωστόσο, η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου οδήγησε τον Νοέμβριο τις αρχές στην Ελλάδα στην επιβολή νέων μέτρων και πάλι στην αρχή της πιο κρίσιμης περιόδου για το λιανεμπόριο όπως έγινε και το 2020 και δημιουργώντας για ακόμα μία φορά συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου στα εμπορικά καταστήματα και όχι στα σούπερ μάρκετ και στα υπερ-μάρκετ ο ανεμβολίαστος πληθυσμός θα μπορεί να εισέρχεται μόνο με την επίδειξη αρνητικού αποτελέσματος» επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ομίλου.

Πτώση των πωλήσεων σε Βουλγαρία και Ρουμανία

Στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, τον Οκτώβριο, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων. Όπως εξηγεί ο όμιλος. η  εμβολιαστική κάλυψη στις χώρες αυτές παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ενώ η πολιτική αβεβαιότητα εντείνει το πρόβλημα. «Οι μεταβατικές κυβερνήσεις στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, σήμερα, οι πωλήσεις στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό μείωσης» τονίζεται στην ανακοίνωση. 

Ο όμιλος εκτιμά μάλιστα πως αυτή η πτωτική τάση είναι πιθανό να διευρυνθεί «καθώς η κατάσταση που επικρατεί στις χώρες αυτές θυμίζει την αντίστοιχη περίοδο πριν την επιβολή lockdown σε Ελλάδα και Κύπρο κατά το τελευταίο 2μηνο του 2020».

Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα

Στην Ελλάδα:

Tον Οκτώβριο του 2021, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +2,8% περίπου, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το δεκάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Κύπρο:

Οι πωλήσεις κατά τον Οκτώβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά 15% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +10% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία:

Όπως σημειώνει η εταιρεία, τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με εξαιρετικά σκληρούς νέους περιορισμούς για τη χώρα. Πέραν του περιορισμού του αριθμού των πελατών στους εσωτερικούς χώρους, ξεκίνησαν οι έλεγχοι πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -23% περίπου τον Οκτώβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +6% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η τάση για τον μήνα Νοέμβριο προϊδεάζει για δραματική μείωση των πωλήσεων στη Βουλγαρία σε ποσοστό άνω του 50% εάν διατηρηθούν τα μέτρα που επιβλήθηκαν ενώ δεν αποκλείεται το σενάριο του ολικού lockdown.

Στη Ρουμανία:

Από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου έγινε υποχρεωτική η επίδειξη σχετικού πιστοποιητικού για είσοδο σε όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας. Η επιβολή μέτρων οδήγησε τις πωλήσεις του δικτύου να καταγράψουν μείωση κατά -1,6% περίπου τον Οκτώβριο του 2021 παρά την έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος του Ομίλου Jumbo στην πόλη Craiova. Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +17% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σύμφωνα με τον όμιλο, η τάση για τον μήνα Νοέμβριο προϊδεάζει δραματική μείωση των πωλήσεων στη Ρουμανία σε ποσοστό άνω του 30% εάν διατηρηθούν τα πρόσθετα μέτρα που επιβλήθηκαν και πιθανόν να οδηγήσουν και σε ολικό lockdown.

Δεν αναμένεται ορατή βελτίωση στις αρχές του 2022

Ο όμιλος Jumbo δηλώνει πάντως πως «συνεχίζει να καταβάλει κάθε προσπάθεια να ισορροπήσει σε ένα περιβάλλον όπου οι επιβραδυντικοί παράγοντες εντείνονται και δεν αναμένεται να υπάρξει ορατή βελτίωση κατά τους πρώτους μήνες του 2022».

Όπως επισημαίνεται, στόχος της διοίκησης των Jumbo είναι μέσω της κερδοφορίας της «να διαφυλάξει το μοντέλο της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν και να παραμένει πιστή στη δέσμευσή της για χρηματική διανομή κάθε χρόνο».

Σημειώνεται ότι στις 26 Νοεμβρίου θα καταβληθεί με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής ποσό μικτό 0,30 ευρώ ανά μετοχή ενώ έχει ήδη διανεμηθεί τον Ιούλιο του 2021 ποσό μικτό 0,47 ευρώ ανά μετοχή. Κατά συνέπεια, το συνολικό μικτό ποσό που θα έχει καταβληθεί στους μετόχους έναντι των κερδών της χρήσης 2021, ανέρχεται σε μικτό ποσό 0,77 ευρώ ανά μετοχή, προσαυξημένο κατά 25% σε σχέση με το 2020, το οποίο ανήλθε σε ποσό 0,615 ευρώ ανά μετοχή.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News