Business & Finance Τετάρτη 3/11/2021, 13:02
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Case study σε διεθνή πανεπιστήμια o μετασχηματισμός του ΟΤΕ

Πηγή φωτ. OTE

Το παράδειγμα του μετασχηματισμού του ΟΤΕ στη δεκαετία της κρίσης μελέτησαν και ανέλυσαν φοιτητές Executive MBA και καθηγητές ενός εκ των παλαιότερων πανεπιστημίων της Αμερικής, του William & Mary, και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του αμερικανικού ιδρύματος από το οποίο έχουν αποφοιτήσει τέσσερις πρόεδροι των ΗΠΑ, επισκέφθηκαν τον ΟΤΕ στο πλαίσιο του global immersion program του πανεπιστημίου, που φέτος διοργανώνεται στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το ΟΠΑ. 

Για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, διοργανώθηκε ειδικό workshop με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ και τη διοικητική ομάδα της εταιρείας, με αντικείμενο το πρόγραμμα μετασχηματισμού της τελευταίας δεκαετίας, όπως αποτυπώθηκε στη μελέτη περίπτωσης (case study) του Harvard Business School. Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη «OTE: Managing in Times of National Crisis», η οποία είναι διαθέσιμη για κάθε ενδιαφερόμενο Πανεπιστήμιο για να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία σχετικών μαθημάτων ως παράδειγμα διοίκησης σε δυσμενή οικονομικά περιβάλλοντα, ο όμιλος ΟΤΕ αποτελεί παράδειγμα επιχείρησης που στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης επέλεξε στρατηγικά να επενδύσει στην ανάπτυξη.

«Υπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης: είτε παίζεις άμυνα και ελπίζεις για το καλύτερο, είτε αντιμετωπίζεις την κρίση ως ευκαιρία, καταλήγεις σε μια συγκεκριμένη στρατηγική και βγαίνεις στην επίθεση» ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ. Ο κ. Τσαμάζ εξήγησε στους συμμετέχοντες τα δεδομένα που αντιμετώπιζε ο όμιλος το 2010, όταν ξεκινούσε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Αναφέρθηκε στη στρατηγική που ακολούθησε για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας, υλοποιώντας σειρά ενεργειών μείωσης και ανανέωσης των δανειακών υποχρεώσεων και επενδύοντας στην ανάπτυξη. Ανέλυσε, επίσης, το στρατηγικό πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού που έχει ξεκινήσει ήδη από το 2016. «Το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού του Ομίλου κινείται σε τρεις κατευθύνσεις: την εμπειρία του πελάτη, τα δίκτυα και την εσωτερική λειτουργία του. Σε συνδυασμό με τα υπερσύγχρονα δίκτυά μας και τα έργα ICT που υλοποιούμε, είμαστε δύναμη ψηφιακού μετασχηματισμού για την κοινωνία, τις επιχειρήσεις και την χώρα», είπε.  

Περιγράφοντας τον όμιλο ΟΤΕ του σήμερα, ο κ. Τσαμάζ έκανε λόγο για μια σύγχρονη εταιρεία που έχει θέσει τη βιώσιμη ανάπτυξη στον πυρήνα της στρατηγικής της και έχει ενσωματώσει τα κριτήρια ESG εδώ και χρόνια στη λειτουργία της. «Η βιώσιμη ανάπτυξη δεν είναι απλώς ένα πρόγραμμα ή μια δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Δεν είναι θέμα ακτιβισμού. Είναι κάτι βαθύτερο και πιο ουσιαστικό. Είναι τρόπος σκέψης. Οικονομική ανάπτυξη και βιωσιμότητα είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος» είπε, και συμπλήρωσε: «Όραμά μας είναι να δημιουργήσουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους. Έναν κόσμο όπου οι επιχειρήσεις θα αναπτύσσονται έχοντας πλήρη επίγνωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Έναν κόσμο όπου όλοι οι άνθρωποι θα έχουν ισότιμη πρόσβαση στη συνδεσιμότητα και τις νέες τεχνολογίες.» 

Στο πλαίσιο της συζήτησης, ο κ. Τσαμάζ μοιράστηκε με τους φοιτητές και τα σχέδιά του για τον ΟΤΕ της επόμενης δεκαετίας. «Μέχρι το 2030, θέλουμε να μετατρέψουμε τον ΟΤΕ στην εταιρεία τεχνολογίας του μέλλοντος», είπε, και εξήγησε: «Έναν digital services provider με ειδικό βάρος για τη χώρα. Μια εταιρεία που εκτός από την κορυφαία συνδεσιμότητα που θα παρέχει, θα εστιάζεται στον πελάτη και τις ανάγκες του. Στόχος είναι να απολαμβάνει την εμπιστοσύνη όλων, του καταναλωτή, της κοινωνίας, της Πολιτείας και ολόκληρου του τεχνολογικού οικοσυστήματος». 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News