Business & Finance Τετάρτη 3/11/2021, 13:02
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Pet City μπήκε η BC Partners

Ο επιχειρηματίας Μαντζουράνης Μαντζουρανάκης έκανε το εμπορικό σήμα της εταιρείας του συνώνυμο με τα pet shops

φωτ.: Pet City

Συμφωνία για την εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού της ελληνικής αλυσίδας καταστημάτων Pet City ανακοίνωσε η εταιρεία private equity BC Partners.

Πρόκειται για την πρώτη κίνηση του BC Partners GR Investment LP, ενός fund που στοχεύει σε επενδύσεις σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις υψηλής ανάπτυξης στην Ελλάδα.

Οι όροι της συμφωνίας δεν έγιναν γνωστοί.

Η Pet City ιδρύθηκε το 1988, είναι οικογενειακή επιχείρηση και ηγέτιδα δύναμη στην αγορά των καταστημάτων με είδη για κατοικίδια ζώα στην Ελλάδα, με περίπου 3 εκατ. πελάτες.

Η οικογένεια των ιδρυτών θα διατηρήσει μειοψηφικό ποσοστό στην εταιρεία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει επιτύχει διψήφιους ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων από το δίκτυο των σχεδόν 80 καταστημάτων και την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της.

Σημειώνεται ότι η BC Partners έχει  τεχνογνωσία στον τομέα αυτό, αφού έχει ήδη επενδύσει στην PetSmart, τη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο στις ΗΠΑ, όπως και στην αμερικανική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου για κατοικίδια Chewy και στη βρετανική VetPartners, που λειτουργεί αλυσίδα κτηνιατρείων.

«Η ελληνική αγορά αναμένεται να συνεχίσει να ωφελείται από ισχυρή δομική ανάπτυξη, καθώς οι δαπάνες της ιδιοκτησίας και φροντίδας κατοικιδίων στην Ελλάδα θα συγκλίνουν προς τον ευρωπαϊκό μέσο όρο», αναφέρει η ανακοίνωση της BC Partners.

«Είμαστε χαρούμενοι που προσθέτουμε την Pet City στην οικογένεια της BC Partners και επενδύουμε στον ηγέτη της αγοράς στον ανθεκτικό και γοργά αναπτυσσόμενο λιανικό τομέα της Ελλάδας. Αυτή είναι η πιο πρόσφατη επένδυση που κάνει η BC Partners στην Ελλάδα, μία χώρα στην οποία είμαστε ενεργοί για περισσότερα από 15 χρόνια και έχει αναπτυχθεί σε έναν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στην Ευρώπη», δήλωσε ο Νίκος Σταθόπουλος, της BC Partners.

Η συμφωνία υπόκειται στις εγκρίσεις των αρμόδιων εποπτικών αρχών και αναμένεται να κλείσει πριν από τα τέλη του έτους.

Το ρόλο συμβούλου για την Pet City ανέλαβε η Ionian Capital και για την BC Partners η Deloitte και η Karatzas & Partners.

Η ιστορία της Pet City 

Η ΠΕΤ ΣΙΤΥ ΑΕΒΕ ιδρύθηκε στις 7 Αυγούστου του 1996 και λίγο αφότου έκλεισε τα 30 χρόνια της έλεγχε ήδη σημαντικές κτιριακές και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στο 22ο χλµ. της λεωφόρου Λαυρίου στο Κορωπί, όπου και η έδρα της, ενώ απασχολούσε πλέον περί τα 370 άτομα προσωπικό. Κατά τη δεκαετία 2006-2016 ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του κύκλου εργασιών της διαμορφώθηκε στο 11% και η απόδοση των απασχολούμενων κεφαλαίων στο 37%. Η βασική επιτυχία του Κρητικού επιχειρηματία Μαντζουράνη Μαντζουρανάκη, όμως, είναι ότι κατάφερε το εμπορικό σήμα της εταιρείας του, το brand Pet City, να γίνει συνώνυμο με τον κλάδο, δηλαδή τα pet shops.

Καθώς η κρίση ξεκινούσε στο εξωτερικό και δεν είχε ακόμη χτυπήσει την Ελλάδα, στα τέλη του 2008, ήδη η αλυσίδα λιανικού εμπορίου ζώων συντροφιάς και τροφών για ζώα συντροφιάς Pet City είχε περί τα 15 καταστήματα στην Αθήνα. Τότε, όταν ακόμη «έδεναν τα σκυλιά με τα λουκάνικα», όπως έλεγαν οι παλιοί για τις καλές εποχές, ο Μ. Μαντζουρανάκης ζούσε το δικό του όνειρο: την ανάπτυξη της πρώτης ελληνικής αλυσίδας για κατοικίδια.

Ομως, όταν μπήκε το 2009 και περισσότερο το 2010, όχι μόνον ο κόσμος σταμάτησε να αγοράζει κατοικίδια αλλά αντιμετώπισε πρόβλημα ακόμη και για τη διατροφή των υπαρχόντων. Τάιζε τα ζώα του λιγότερο και συχνά παραμελούσε ή ανέβαλλε τον εμβολιασμό τους και τις εξετάσεις τους για να εξοικονομήσει χρήματα. Περιέκοβε δηλαδή σημαντικά κομμάτια από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που διαθέτουν τα καταστήματα Pet City. Τα πράγματα ήταν δύσκολα. Πολλά μικρά συνοικιακά pet shops έκλειναν. Ο Μ. Μαντζουρανάκης και η οικογένειά του, όμως, που δουλεύουν όλοι στην επιχείρηση, δεν το έβαλε κάτω. Απάντησε με ανάπτυξη, νοικοκύρεμα και έλεγχο του κόστους. Μέσα στα τρία πρώτα χρόνια της κρίσης είχε κιόλας προσθέσει άλλα περίπου δέκα σημεία πώλησης φτάνοντας τα 26 και επεκτάθηκε και στις υπηρεσίες κτηνιατρικής περίθαλψης με την έναρξη λειτουργίας του κτηνιατρικού κέντρου «Vet City» στη Γλυφάδα.

Ετσι από 13,5 εκατομμύρια ευρώ κύκλο εργασιών το 2008 βρέθηκε, το 2016, με υπερδιπλάσιες πωλήσεις, κοντά στα 32 εκατομμύρια ευρώ. Ακολουθώντας τόσο ανάπτυξη μέσω στοχευμένων εξαγορών όσο και, περισσότερο, οργανική ανάπτυξη, έφτασε το 2016 να έχει σχεδόν 50 καταστήματα και από την Αττική επεκτάθηκε αρχικά στη Χαλκίδα και κατόπιν στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, βέβαια, δεν ξέχασε το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ανέπτυξε παρουσία στο Internet και e-shop, από το οποίο διεκπεραιώνονται ήδη σημαντικοί όγκοι πωλήσεων κυρίως ζωοτροφών για κατοικίδια, που παραδίδονται κατ’ οίκον.

Διαβάστε επίσης: 

Η Ελλάδα στον χάρτη των μεγάλων επιχειρηματικών deals

Pharmathen: Πώς έφτασε σε αποτίμηση 1,6 δισ. ευρώ

Πώς το deal της Wind αλλάζει το τοπίο σε τηλεπικοινωνίες και συνδρομητική τηλεόραση

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News