Business & Finance Τρίτη 8/12/2020, 11:59
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Papaki: «Άντεξαν» τα eshops την κίνηση της Black Friday

φωτ.: Unsplash/Campaign Creators

«Άντεξαν» οι υποδομές του ίντερνετ στην αυξημένη online κίνηση που προκάλεσε η φετινή, ιδιαίτερη Black Friday, η οποία πραγματοποιήθηκε σε καθεστώς lockdown.

Το Papaki, ο μεγαλύτερος καταχωρητής και digital enabler στην Ελλάδα, διαπίστωσε από την κίνηση στις υποδομές του ότι δεν υπήρξε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα αυτή την περίοδο. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις ότι οι μέρες θα ήταν δύσκολες λόγω μεγάλου όγκου επισκεπτών, παρουσιάστηκαν ελάχιστα θέματα και δεν σημειώθηκε υπερφόρτωση την ημέρα εκείνη. 

Και αυτό παρότι σύμφωνα με την έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), η φετινή Black Friday κατέγραψε αύξηση του τζίρου κατά 43,6% απ’ την αντίστοιχη περυσινή. Στο σύνολο της εβδομάδας που προηγήθηκε, καταγράφηκε αύξηση του τζίρου στις online πωλήσεις κατά 73,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα πέρυσι. 

Τα παραπάνω στοιχεία, αν και αρχικά φαίνονται αντιφατικά, εν τέλη μπορούν να εξηγηθούν κοιτώντας σε βάθος τα διαθέσιμα δεδομένα.

Σύμφωνα με το Papaki, παρατηρήθηκε υψηλότερη κινητικότητα τις ημέρες Δευτέρα 23 και Τρίτη 24 Νοεμβρίου σε σχέση με τις αντίστοιχες ημέρες των προηγούμενων εβδομάδων, ενώ η Black Friday κινήθηκε σε φυσιολογικά επίπεδα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο peak. Αυτό που συμπεραίνεται λοιπόν, είναι ότι οι καταναλωτές πραγματοποίησαν αγορές καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, κι όχι μόνο την συγκεκριμένη ημέρα. Επίσης, πιθανότατα, έκαναν αγορές με μεγάλη αξία που ίσως να πραγματοποιούσαν σε φυσικά καταστήματα, υπό άλλες συνθήκες. 

Παράλληλα βέβαια, δε μπορεί να βγει από το κάδρο το γεγονός ότι, σταδιακά, πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα ωριμάζουν και διορθώνουν τις υποδομές τους ώστε να ανταποκρίνονται στον αριθμό των επισκεπτών.

Το Papaki εκτιμά ότι η επόμενη περίοδος όπου θα δοκιμαστούν οι αντοχές υποδομών φιλοξενίας των online καταστημάτων, θα είναι τα Χριστούγεννα. «Είναι λοιπόν μία πολύ καλή ευκαιρία για όσους διαθέτουν ένα eShop να διερευνήσουν τα πακέτα φιλοξενίας τους ώστε να ανταπεξέλθουν σε ενδεχόμενη υψηλή κινητικότητα. Είναι επίσης μία καλή ευκαιρία για όσους δεν διαθέτουν online κατάστημα να επωφεληθούν αυτής της αυξημένης κίνησης αποκτώντας παράλληλα ένα νέο κανάλι διανομής», σημειώνει η εταιρεία.     

Άλλωστε, η έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) για τη Black Friday, εντόπισε ότι σχεδόν 6 στις 10 (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα πώλησης εκτός φυσικού καταστήματος κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρυσι.

Money Review