Business & Finance Τετάρτη 1/09/2021, 20:11
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα επιχειρηματικά ταξίδια περνούν στην «ιστορία» – Eίναι για καλό;

φωτ. AP

Τα επιχειρηματικά ταξίδια όπως τα ξέραμε, ανήκουν στο παρελθόν. Από Pfizer, Michelin και LG Electronics έως HSBC Holdings, Hershey, Invesco και Deutsche Bank, οι επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμολ δίδουν το σήμα ότι τα καινοτόμα νέα εργαλεία επικοινωνίας θα κάνουν πολλά από τα προ της πανδημίας ταξίδια να φαίνονται τώρα πολύ μακρινά. 

Έρευνα του Bloomberg στην οποία συμμετείχαν 45 κορυφαίες επιχειρήσεις σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ασία δείχνει ότι το 84% εξ αυτών σχεδιάζουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα σε ταξίδια στη μετά της πανδημίας εποχή. Οσες από τις επιχειρήσεις προέβησαν σε αυτή την απόφαση, μειώνουν τις δαπάνες τους για ταξίδια μεταξύ 20% και 40% επικαλούμενες ως βασικές αιτίες την ευκολία και την αποτελεσματικότητα του λογισμικού στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας, την εξοικονόμηση κόστους και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ενωση Επιχειρηματικών Ταξιδίων, οι δαπάνες για εταιρικά ταξίδια θα μπορούσαν να μειωθούν στα 1,24 τρισ..δολάρια έως το 2024 από το προ της πανδημίας ιστορικό υψηλό του 2019 των 1,43 τρισ.δολαρίων.  

Τα επιχειρηματικά ταξίδια «άλλαξαν για πάντα», αναφέρει ο Κρεγκ Χέις, διευθύνων σύμβουλος της Raytheon Technologies. Περίπου το 30% των αεροπορικών πτήσεων αφορά σε επιχειρηματικά ταξίδια, όμως μόλις το ήμισυ εξ αυτών είναι υποχρεωτικά. Παρότι η αγορά ταξιδίων ανακάμπτει, οι νέες τεχνολογίας επικοινωνίας έχουν αλλάξει τον τρόπο σκέψης μας από πλευράς παραγωγικότητας», συμπληρώνει.

Εχοντας εξοικονομήσει δισεκατομμύρια από τη μείωση των ταξιδίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας με περιορισμένο μόνο αντίκτυπο στις δραστηριότητές τους, επιχειρήσεις, τράπεζες, εταιρείες συμβούλων και κυβερνητικές υπηρεσίες θα δεχθούν πιέσεις να εξηγήσουν γιατί θα πρέπει να επαναλάβουν τα ταξίδια, όταν μπορούν να επικοινωνήσουν με διαφορετικούς τρόπους.  

Η εξέλιξη αυτή όμως αποτελεί πλήγμα για τον κλάδο αερομεταφορών και φιλοξενίας – που ήδη συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα «θύματα» της πανδημίας. Τα επιχειρηματικά ταξίδια συνεισέφεραν περίπου το 2/3 των προ της πανδημίας κερδών στις αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με στοιχεία της PwC. Από την άλλη πλευρά, τα ξενοδοχεία, που αντλούσαν περίπου τα 2/3 των εσόδων τους από τους ταξιδιώτες για επιχειρηματικούς λόγους, ενδεχομένως να βρεθούν αντιμέτωπα με μείωση της τάξης του 18% έως το 2022, καθώς οι διαδικτυακές συναντήσεις αντικατέστησαν το 27% των εταιρικών ταξιδίων, σύμφωνα με μελέτη της Morgan Stanley.   

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News