ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Carlsberg: Αυξημένη δίψα για μπύρα στην Ελλάδα

AP Photo

Με διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων «έτρεξε» το πρώτο εξάμηνο του 2021 για τον όμιλο Carlsberg στην Ελλάδα, όπου δραστηριοποιείται μέσω της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεση του ομίλου η ανάκαμψη ήταν πιο έντονη κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ σημαντική βελτίωση καταγράφηκε και στην αξία πωλήσεων ανά εκατόλιτρο.

Μάλιστα, η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες στην Ευρώπη, όπου ο όμιλος είχε αύξηση των πωλήσεών του σε αυτά τα επίπεδα, κάτι που σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με την επανεκκίνηση της εστίασης και του τουρισμού τον Μάιο, αλλά και με το γεγονός ότι η πτώση ήταν μεγάλη το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι επίσης μία χώρα, όπου ο όμιλος καταγράφει πολύ υψηλές επιδόσεις σε ό,τι αφορά την κατηγορία των προϊόντων μπύρας χωρίς αλκοόλ. Η κατηγορία αυτή αναπτύσσεται συνολικά για την Carlsberg με ρυθμό 26%, κάτι που έγινε κυρίως μες στην πανδημία, οπότε και παρατηρήθηκε συνολικότερα μία στροφή των καταναλωτών προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση του ομίλου οι χώρες στις οποίες η κατηγορία αυτή παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη είναι η Ελλάδα, η Γαλλία, η Φινλανδία, η Πολωνία, η Ελβετία και η Ρωσία.

Συνολικά ο όμιλος Carlsberg κατέγραψε στο α’ εξάμηνο αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 10%, των εσόδων κατά 9,6% και των λειτουργικών του κερδών κατά 15,6%. Πρόκειται για αποτελέσματα που ήταν καλύτερα των αναμενόμενων από τη διοίκηση του ομίλου, η οποία αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους. Έτσι αναμένει οργανική ανάπτυξη στα λειτουργικά του κέρδη κατά 8%-11% ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν ανάπτυξη 5%-10%.

Υπενθυμίζεται ότι το 2020 ο όγκος πωλήσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην εγχώρια αγορά υποχώρησε κατά 26%, ενώ συνολικά ο όγκος των πωλήσεών της (συμπεριλαμβανομένων δηλαδή και των εξαγωγών) υποχώρησε κατά 9%. Το ανενεργό για μεγάλο χρονικό διάστημα κανάλι της λεγόμενης «κρύας αγοράς» (επιτόπια κατανάλωση) προκάλεσε μείωση του τζίρου της εταιρείας κατά 31%. Ειδικότερα ο όγκος πωλήσεών της υποχώρησε σε 1.111 χιλιάδες εκατόλιτρα από 1.226 χιλιάδες εκατόλιτρα το 2019, ενώ τα καθαρά έσοδα πωλήσεων υποχώρησαν σε 109,3 εκατ. ευρώ από 158,5 εκατ. ευρώ το 2019. Το λειτουργικό αποτέλεσμα ήταν ζημιές 4,58 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 15,79 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ η χρήση έκλεισε με καθαρές ζημιές 9,43 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,68 εκατ. ευρώ το 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εργοστάσιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο επελέγη πρόσφατα από τη διοίκηση του ομίλου για την εγκατάσταση σε αυτό του πιο αποδοτικού ηλιακού θερμικού συλλέκτη παγκοσμίως. Πρόκειται για πιλοτικό έργο που γίνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας του ομίλου για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.

Ο σχεδιασμός του συλλέκτη είναι τέτοιος έτσι ώστε να ακολουθεί τον ήλιο και ένας καμπύλος καθρέφτης κατευθύνει τις ακτίνες του ήλιου προς έναν ηλιακό συλλέκτη. Το ζεστό νερό υπό πίεση κυκλοφορεί μέσω του σωλήνα, δημιουργώντας ατμό για χρήση στο ζυθοποιείο, κάτι που θα αντικαταστήσει τη χρήση φυσικού αερίου. Το σύστημα αυτό αναπτύσσεται από την εταιρεία Absolicon και αναμένεται να εγκατασταθεί στο εργοστάσιο της Σίνδου στις αρχές του 2022.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News