Business & Finance Παρασκευή 13/08/2021, 18:13
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Airbnb: Μεγαλύτερο βάρος στην προσέλκυση ιδιοκτητών παρά τουριστών

Αναδιοργάνωση της gig economy από την επέλαση της πανδημίας

φωτ. Shutterstock

Υψηλότερα κατά 175% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ήταν οι πωλήσεις και τα κόστη για marketing, που κοινοποίησε χθες η Airbnb για το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Επίσης, στα 315,3 εκατ. δολάρια σε καμία περίπτωση δεν προσεγγίζουν την περίοδο πριν την επέλαση της COVID-19, όταν το δ’ τρίμηνο του 2019 διαμορφώθηκαν στα 437 εκατ. δολάρια. Υπάρχει όμως και μία ακόμη σημαντική διαφορά: η Airbnb διοχετεύει πλέον ένα τεράστιο μερίδιο χρημάτων, προκειμένου να προσελκύσει οικοδεσπότες παρά ταξιδιώτες.

Πρόκειται για μία πάγια τακτική η οποία εφαρμόζεται το τελευταίο έτος από τα στελέχη της οικονομίας περιστασιακής απασχόλησης (gig economy). Ενδεικτικά, η εταιρεία παραγγελίας φαγητού DoorDash ανακοίνωσε επίσης χθες αύξηση των εξόδων της για marketing λόγω της προσπάθειας προσέλκυσης διανομέων. Αντίστοιχα, η Uber και η Lyft έχουν δηλώσει επανειλημμένως ότι το τελευταίο διάστημα δέχονται παράπονα για μεγάλες καθυστερήσεις των ταξί και για τις υψηλότερες τιμές. Ο διευθύνων σύμβουλος της Uber, Dara Khosrowshani, επεσήμανε πρόσφατα ότι η εταιρεία ξοδεύει όλο και περισσότερα για την πρόσληψη οδηγών.

Η πρόσφατη αυτή τάση που υιοθετήθηκε στην gig economy οφείλεται ιδίως στην τεράστια χρήση των εφαρμογών (apps) για τις υπηρεσίες, καθώς και στις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού που εμφανίστηκαν στις ΗΠΑ μετά την επέλαση της πανδημίας. Αυτό το εκρηκτικό κοκτέιλ έχει δημιουργήσει την ανάγκη αναδιοργάνωσης των εταιρειών, που προσπαθούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση και να παρουσιάσουν κέρδος.

Ωστόσο η κατάσταση της Airbnb είναι ιδιάζουσα, καθώς κατά τη διάρκεια της πανδημίας η εταιρεία εμφάνισε σοβαρές ζημιές. Έπειτα όμως από τη χαλάρωση των περιορισμών και αφότου υπήρξε πρόοδος στις εκστρατείες εμβολιασμού, η εταιρεία έλαβε ώθηση. Αντί λοιπόν να δημιουργήσει τηλεοπτικά και ψηφιακά σποτ για την προσέλκυση τουριστών, οι οποίοι είχαν ήδη κινητοποιηθεί, στράφηκε στην προσέλκυση ιδιοκτητών.

«Συνεχίζει να μας ενθαρρύνει η ανταπόκριση σε αυτή την καμπάνια όσον αφορά την κινητικότητα, τους οικοδεσπότες που εγγράφονται στην πλατφόρμα για πρώτη φορά και το ενδιαφέρον για την υποδοχή και το brand», δήλωσε πρόσφατα ο συνιδριτής της Airbnb, Brian Chesky. Βέβαια, το εγχείρημα ενέχει μεγάλο ρίσκο, καθώς η προσέλκυση νέων ιδιοκτητών θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρές ζημίες στην εταιρεία, στην περίπτωση που η μετάλλαξη Δελτα επιφέρει αυστηρούς περιορισμούς.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News