ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γερμανός: Εκτόξευση πωλήσεων στο α΄ lockdown – Τα μεγέθη του 2020

14 εκατ. συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν πέρυσι στα φυσικά καταστήματα

Γερμανός: Εκτόξευση πωλήσεων στο α΄ lockdown – Τα μεγέθη του 2020

Προσαρμοστικότητα στην κρίση της πανδημίας εμφάνισαν κατά τη χρήση του 2020 τα μεγέθη της «Γερμανός», που παρέχει ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις, προϊόντα και υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών. Από τις αρχές της φετινής χρονιάς, στην εταιρεία ανήκει το δίκτυο καταστημάτων Cosmote, ύστερα από την ολοκλήρωση, πέρυσι, της απόσχισης του κλάδου καταστημάτων, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του ομίλου ΟΤΕ.

Στελέχη της εταιρείας χαρακτηρίζουν το 2020 ως χρονιά προσαρμοστικότητας κι ευελιξίας, με τη «Γερμανός» να εμφανίζει κύκλο εργασιών 272,7 εκατ. ευρώ, που έχει υποχωρήσει κατά 10%, συγκριτικά με το 2019, δεδομένου ότι τα καταστήματα, αν και παρέμειναν ανοικτά, εν μέσω των αλλεπάλληλων «απαγορευτικών», περιορίζονταν στην εξυπηρέτηση των βασικών τηλεπικοινωνιακών αναγκών των πελατών. Η θυγατρική εταιρεία του ομίλου Cosmote, εμφάνισε λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων, αποσβέσεων και απομειώσεων (Ebitda), ύψους 17,7 εκατ. ευρώ από 20,2 εκατ. ευρώ. Κατέγραψε, ακόμη, ζημίες προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων 3,7 εκατ. ευρώ (από κέρδη 11,2 εκατ. ευρώ) κυρίως λόγω ζημίας απομείωσης, η οποία αναγνωρίστηκε το 2020 στην αξία κτηρίου της, το οποίο έπαψε να χρησιμοποιείται για τις λειτουργικές ανάγκες της. Το 2020 η «Γερμανός» εμφάνισε ίδια κεφάλαια 132,7 εκατ. ευρώ, εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες 28,7 εκατ. ευρώ (από -866 χιλ. ευρώ), ενώ αύξησε, κατά 18%, τα ταμειακά διαθέσιμα, σε 66,3 εκατ. ευρώ.

Eκτοξεύθηκαν οι πωλήσεις στο πρώτο lockdown

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση του 2020, προκειμένου να προσαρμοστεί στα δεδομένα της πανδημίας, η «Γερμανός» δημιούργησε, εντός τριών ημερών, τηλεφωνικό κανάλι πωλήσεων, ενώ μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός της προσέφερε δωρεάν παράδοση και αποστολή σε 24 ώρες. Κατά τις πρώτες εβδομάδες του lockdown, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 460% στις τηλεοράσεις, ποσοστό που ανήλθε στο 106% και 285% για τις κατηγορίες των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (gaming) και των φορητών υπολογιστών, αντίστοιχα.

Κατά την περασμένη χρήση, η εταιρεία υιοθετώντας στρατηγική προσέγγισης του νεανικού κοινού, πέτυχε αύξηση εσόδων σε ποσοστό 255,5% στις ηλικίες 18-24 και 42% στην ηλικιακή κατηγορία 25-34. Στα τέλη του Αυγούστου του 2020, η εταιρεία λάνσαρε την εφαρμογή επιβράβευσης «G App», η οποία μετρά 100 χιλ. downloads και 31 χιλ. εγγεγραμμένους χρήστες.

14 εκατ. συναλλαγές

Στα φυσικά καταστήματα του δικτύου «Γερμανός»-από τα οποία ορισμένα αναβαθμίστηκαν- το 2020, πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 14 εκατομμύρια συναλλαγές, που είναι μειωμένες κατά 23% σε σχέση με το 2019. Οι εισπράξεις λογαριασμών και οι αποδείξεις μειώθηκαν κατά 19% και κατά 28%, αντίστοιχα. Στον αντίποδα, το 2020, έναντι του 2019, οι συναλλαγές, μέσω του ιστοτόπου της εταιρείας, αυξήθηκαν κατά 169%, σε 104,8 χιλ., ενώ τα συνδεδεμένα με αυτές έσοδα αυξήθηκαν κατά 260% σε σχέση με το 2019.

Οι συνδέσεις κινητής υποχώρησαν κατά 25%, σε σχέση με το 2019, λόγω της πανδημίας, οι εταιρικές συνδέσεις, εντός των καταστημάτων, μειώθηκαν κατά 7%, με την πτώση στις οικιακές συνδέσεις να είναι μεγαλύτερη και να διαμορφώνεται στο 27%, κυρίως λόγω των μετατροπών από κάρτα σε σύνδεση (-35%). Αξιοσημείωτη ήταν η πορεία των φορητοτήτων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 6% καθώς και των στοχευμένων ανανεώσεων κινητής, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 36%.

Στη σταθερή τηλεφωνία, οι συνδέσεις xDSL είχαν αύξηση κατά 4% σε σχέση με το 2019, ενώ η παραγωγή νέων συνδέσεων Broadband υψηλών ταχυτήτων (VDSL) αυξήθηκε κατά σχεδόν 20%, ξεπερνώντας τις 37.000 συνδέσεις. Οι επαναδεσμεύσεις των υφιστάμενων συνδρομητών σταθερής αυξήθηκαν περίπου κατά 29% προσεγγίζοντας τις 49.000, ενώ οι νέες συνδέσεις Cosmote TV μειώθηκαν μόλις κατά 2%.

Νέο Service Center

Όπως ακόμη αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση, «μολονότι βρισκόμενοι σε ένα κομβικό σημείο εν μέσω μιας πολύ ιδιαίτερης αθλητικής σεζόν, όπου το ίδιο το αθλητικό «προϊόν» και η εμπειρία για τους φιλάθλους έχουν μεταβληθεί δραστικά, η «Γερμανός» μέσω της υπηρεσίας G Tattoo, επεκτείνει και εξελίσσει τη συνεργασία της με τις Π.Α.Ε., εξασφαλίζοντας για το 2021 συμβάσεις άδειας παραχώρησης δικαιωμάτων σημάτων από συνολικά πέντε Π.Α.Ε.

Το Service Center της εταιρείας έχει μετεγκατασταθεί σε νέες εγκαταστάσεις 1.200 τ.μ., επιτρέποντας στην Γερμανός να «αύξησει το επίπεδο επισκευών στην κατηγορία κινητών και να προσθέσει νέους κατασκευαστές, ανοίγοντας έτσι και την προοπτική για in house service σε επιπλέον κατηγορίες».

Σημειώνεται ότι το 2020 η «Γερμανός» συμπλήρωσε 40 χρόνια λειτουργίας, με αφετηρία το πρώτο κατάστημα το 1980 στο κέντρο της Αθήνας.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News