Business & Finance Παρασκευή 14/05/2021, 20:45
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ STREAMING

«Μάχη» στην αγορά streaming: Παραδοσιακά μίντια εναντίον Netflix

«Μάχη» στην αγορά streaming: Παραδοσιακά μίντια εναντίον Netflix

Αναμφισβήτητα, το Netflix αναδείχθηκε στο «βασιλιά» του streaming TV με 208 εκατ.συνδρομητές, περίπου το ήμισυ των παγκόσμιων συνδρομητών, εξαιρουμένης της Κίνας. Ομως, ο τελευταίος γύρος αποτελεσμάτων από τις εταιρείες των μίντια με επίκεντρο τη Disney που ανακοίνωσε τριμηνιαία αποτελέσματα το βράδυ της Πέμπτης, έδειξαν ότι οι ισορροπίες στην αγορά του streaming αρχίζουν να αλλάζουν.

Τρεις από τους παραδοσιακούς ομίλους των μίντια τους οποίους το Netflix προσπαθεί να εκθρονίσει – Disney, HBO και ViacomCBS – «είδαν» τις υπηρεσίες τους streaming να αναπτύσσονται πολύ πιο γρήγορα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ενισχύοντας τους φόβους των επενδυτών ότι το Netflix ενδεχομένως να χρειαστεί να επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε νέα σόου και προγράμματα για να προσελκύσει περισσότερους συνδρομητές, διαφορετικά κινδυνεύει να χάσει την κεκτημένη του ταχύτητα. 

Το Netflix προσέθεσε λιγότερους από 4 εκατ.συνδρομητές παγκοσμίως στο πρώτο τρίμηνο, κατά πολύ λιγότερους από τις προβλέψεις αναλυτών. Μόλις 450.000 νέοι συνδρομητές προστέθηκαν στις ΗΠΑ και στον Καναδά, τις μεγαλυτερες αγορές του. Αντίθετα, η Disney προσείλκυσε 9 εκατ. συνδρομητές στο τρίμηνο, η ViacomCBS 6 εκατ.συνδρομητές, ενώ η HBO περί τα 3 εκατ. Αμερικανούς συνδρομητές στην υπηρεσία της streaming Max. 

Στη διάρκεια του τελευταίου ενάμισι έτους, Disney, Apple, WarnerMedia, Comcast και άλλοι όμιλοι των μίντια δημιούργησαν νέες πλατφόρμες streaming. Σήμερα υπάρχουν περισσότερες από 100 υπηρεσίες streaming που μπορούν να επιλέξουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με στοιχεία της Ampere. 

Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν ενδείξεις ότι το Netflix, που δημιουργήθηκε το 1997, περνά σε μία πιο ώριμη φάση ανάπτυξης. Χαρακτηριστικά, τον Ιανουάριο είχε ανακοινώσει ότι δεν θα χρειαστεί πλέον να αυξάνει το χρέος του για να καλύψει το κόστος των προγραμμάτων του, γεγονός που αποτελεί ορόσημο μετά από μία δεκαετία στη διάρκεια της οποίας στηριζόταν σε χρέος υψηλού ρίσκου για να καλύπτει τις δαπάνες του για τα στούνιο του Χόλιγουντ. Επίσης, το Netflix ανακοίνωσε πριν από ένα μήνα πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών αξίας 5 δισ.δολαρίων. 

Ενώ λοιπόν το Netflix λειτουργεί ως «ώριμη» εταιρεία αυξάνοντας τις τιμές και διεκδικώντας περισσότερα χρήματα από τους πελάτες, η Walt Disney και οι υπόλοιπες παραδοσιακές εταιρείες των μίντια μοιάζουν περισσότερο με start-ups, δίδοντας προτεραιότητα στην ανάπτυξη καθώς χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στο streaming. Το τμήμα δραστηριοτήτων της Disney για τους καταναλωτές – που περιλαμβάνει το Disney Plus, Hulu και ESPN – παρουσίασε λειτουργικές ζημίες ύψους 290 εκατ.δολαρίων με έσοδα 4 δισ.δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο. Η Disney αναμένει ότι θα χάνει χρήματα από τις δραστηριότητες streaming έως και το 2023. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από FT

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News