Business & Finance Τετάρτη 21/04/2021, 18:47
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Αύξηση 11,6% εσόδων το 2020, στα 125,98 εκατ. ευρώ – Μέρισμα 0,20 ευρώ 

Κρι Κρι: Αύξηση 11,6% εσόδων το 2020, στα 125,98 εκατ. ευρώ – Μέρισμα 0,20 ευρώ 

Με αύξηση των εσόδων και των καθαρών κερδών ολοκλήρωσε το 2020 η βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι, σε μια χρονιά κατά την οποία ο τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής, ενώ διατίθεται σχεδόν αποκλειστικά από το κανάλι των super markets. Έτσι, τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπήρξε αρνητικός αντίκτυπος στις πωλήσεις, συνέπεια των μέτρων περιορισμού της εξάπλωσης του COVID-19. 
Από την άλλη μεριά, ο τομέας του παγωτού αποδείχτηκε αρκετά ευάλωτος κι αυτό γιατί συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση, ενώ επηρεάζεται και από την τουριστική κίνηση. Βέβαια, το αναπτυσσόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης στο σπίτι μέσω του καναλιού των super markets φαίνεται ότι μετρίασε τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19.

Ειδικότερα για το 2020 ο κύκλος εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας διαμορφώθηκε στα 125,98 εκατ. ευρώ έναντι 112,90 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένος +11,6%.

Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας για το 2020 διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 40,43 εκατ. ευρώ έναντι 39,10 εκατ. ευρώ το 2019. 
  • Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 22,29 εκατ. ευρώ έναντι 21,12 εκατ. ευρώ το 2019.
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 18,42 εκατ. ευρώ, έναντι 17,57 εκατ. ευρώ το 2019. 
  • Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε 15,86 εκατ. ευρώ έναντι 15,02 εκατ.
  • ευρώ το 2019.

Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στη χρήση 2020 ανήλθαν σε 20,70 εκατ. ευρώ από 21,70 εκατ. ευρώ. Παρά το αρχικό έντονο πλήγμα που δέχθηκε η ελληνική αγορά παγωτού από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, συνεπεία του COVID-19, η κατάσταση βελτιώθηκε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η πτώση των πωλήσεων να περιοριστεί, προοδευτικά σε μόλις -4,6%. H μάρκα Κρι Κρι κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,6% (στοιχεία NIELSEN Δεκέμβριος 2020). 

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της Κρι Κρι εμφανίζουν αύξηση +12,9%, αγγίζοντας τα 49,98 εκατ. ευρώ. Η επίδοση αυτή αποδίδεται στη μεγέθυνση της αγοράς κατά 3,7%, στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς των επώνυμων γιαουρτιών Κρι Κρι, καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων private label προϊόντων. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι Κρι διαμορφώθηκε σε 16,3%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς «στοιχεία IRI σε όγκο, Δεκέμβριος 2020».

Τέλος, στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την έντονη ανάπτυξη (αύξηση +24%). Η συνολική αξία των εξαγωγών γιαουρτιού αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 50% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.

Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, στο 2020 οι επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό και κτίρια ξεπέρασαν τα 10,2 εκατ. ευρώ. Παρά τη δύσκολη συγκυρία, η υγιής χρηματοοικονομική κατάσταση και η υψηλή ρευστότητα της εταιρείας επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση της εκτέλεσης όλων των προγραμματισμένων επενδυτικών σχεδίων. 

Η διοίκηση της Κρι Κρι διατηρεί επιφυλακτική στάση αναφορικά με την κατάσταση και τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον. 
Στη φετινή χρονιά 2021, διαφαίνεται ισχυρή ανάκαμψη στα μεγέθη πωλήσεων παγωτού. 
Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι, στη χρήση 2021, θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με ρυθμό αντίστοιχο του 2020, διατηρώντας, παράλληλα, αντίστοιχα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας.

Ως προς τη μερισματική πολιτική, το διοικητικό συμβούλιο προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος, για τη χρήση 2020, μικτού ποσού 0,20 ευρώ ανά μετοχή (2019: 0,18 ευρώ ανά μετοχή). Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News